سازمان UNico
راهنمای مهاجران

اقامت توریستی ترکیه از تاریخ 2020/01/01 تمدید نخواهد شد

به خبرگزاری یونی نیوز واحد مستقر در شهر آنکارا ؛ طی ارتباط کارشناسان سازمان با اداره مهاجرت کشور ترکیه با خبر شدیم از تاریخ 2020/01/01 کارت های اقامت توریستی تمدید نخواهد شد.

 

به عرض کلیه مخاطبان ساکن در کشور ترکیه میرسانیم که تمامی افرادی که ساکن این کشور هستند و بصورت غیر رسمی مشغول به کار در این کشور هستند پس از تاریخ مذکور مجبور به ترک خاک ترکیه خواهند بود.

این اتفاقی در حالی رخ داده که بسیاری از افراد از سال های 2014-2015 با تمدید کارت های توریستی خود در این کشور ساکن هستند.

این اقدام که بدون هیچگونه اطلاع رسانی قبلی صورت گرفته باعث تغییر روند زندگی بسیاری از افراد ساکن در کشور ترکیه خواهد شد.

خانواده هایی که در این کشور مشغول به کار غیر رسمی هستند ، فرزندانی که در این کشور مشغول تحصیل هستند و بسیاری از نمونه های دیگر.

 

آیا راه حلی برای این موضوع وجود دارد؟

اما با همگانی شدن این اخبار که هنوز به اطلاع کلیه افراد نرسیده (امیدواریم که با این اطلاع رسانی همه مخاطبان و اطرافیانشان آگاه شوند و این موضوع را جدی بگیرند) بازار کار دلالان و سود جویان رونق خواهد گرفت.

بسیاری از افراد حاضرند مبالغی بیش از نرخ های گذشته پرداخت کنند تا بتوانند اجازه اقامت خود را تمدید نمایند.

اما غافل ازین که تنها تعیین کننده و تصمیم گیرنده اداره مهاجرت خواهد بود.

راه حل این موضوع تغییر نوع اقامت افراد خواهد بود که در ذیل به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • دریافت اقامت روی ملک
  • سرمایه گذاری های رسمی
  • تاسیس شرکت و دریافت اجازه اقامت کاری
  • استخدام یک کارفرمای رسمی شدن و دریافت اجازه اقامت کاری

و موردی که اصلاً پیشنهاد نمی شود و فقط برای افراد خاص با شرایط خاص خواهد بود دریافت اجازه اقامت بشر دوستانه خواهد بود که مختص افرادیست که در کشور و سرزمین خود جانشان در خطر میباشد.

ترکیه

شرایط اجازه اقامت برای خانواده ها:

  • خانواده هایی که یکی از اعضای آن دارای ملک در کشور ترکیه میباشد میتوانند با مراجعه به دفاتر رسمی اسم اعضای دیگر خانواده خود را در سند قید نمایند.
  • اینکار باعث می شود تمامی اعضای خانواده بتوانند اقامت بر روی ملک دریافت نمایند.
  • در صورتی که ملک فقط به نام یک نفر باشد اعضای دیگر خانواده امکان دریافت اقامت نخواهند داشت(لطفاً در این خصوص سوال نفرمائید)
  • فردی که در کشور ترکیه بصورت رسمی کار می کند و اجازه اقامت کاری دارد می تواند با ارائه مدارک و اسناد مربوط به درآمد برای تمامی اعضای خانواده خود اقامت همراه دریافت نماید.
  • که این نوع اقامت فقط برای اعضای درجه یک مثل همسر و فرزندان خواهد بود.

اگر شما هم در خصوص موارد فوق اطلاعات بیشتری دارید لطفاً نظرات خود را با کلیک کردن بر روی لینک ارتباط باما به اشتراک بگذارید.

 

اقامت توریستی ترکیه / کیملیک

پیام بگذارید