سازمان UNico
راهنمای مهاجران

ماهان ایر در لیست سیاه کشور ایتالیا قرار می گیرد

به گزارش وب‌سایت “نشنال”، در پی فشارهای دولت آمریکا، ایتالیا پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر به این کشور را ممنوع می‌کند.

این اقدام ایتالیا پس از سفر ماه اکتبر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، به رم پایتخت ایتالیا صورت گرفته است.

ماهان ایر

پیش‌تر روزنامه ایتالیایی “لا استامپا” نوشته بود توقف پروازهای این شرکت هواپیمایی ایرانی در برنامه‌ پمپئو هنگام  دیدار از ایتالیا قرار داشته است. قبلا فرانسه و آلمان پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان را به حالت تعلیق در آورده بودند.

ماهان ایر به عنوان دومین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۱ به اتهام همکاری با سپاه قدس، واحد برون‌مرزی سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفت..

آمریکا در سال‌های گذشته بارها ماهان‌ایر را به “انتقال تجهیزات نظامی برای شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان” و دیگر گروه‌های مورد حمایت ایران در سوریه متهم کرده است.

ماهان ایر

همچنین قبل تر به دلیل تحریم ایران ؛ ماهان ‘ مجبور به لغو پروازهای پاریس شده بود ‘

به ‌گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت هواپیمایی ماهان در ایران مجبور شده است “به‌دلیل تحریم‌ها” پروازهایش را به فرانسه لغو کند.

لغو پروازهای ماهان‌ایر به فرانسه مدتی بعد از توقف پروازهای این شرکت هوایی از سوی آلمان صورت گرفته است.

یکی از کارکنان شرکت ماهان در فرودگاه “امام خمینی” تهران به خبرگزاری فرانسه گفت: “به ما گفته شد که پروازها به فرانسه از اول آوریل لغو شده است.”

این منبع بدون توضیح بیشتر گفت که پروازها به فرانسه “به‌دلیل تحریم‌ها” لغو شده است.

ماهان، پس از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی یا ایران‌ایر بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران است که بین تهران و پاریس، چهار پرواز در هفته داشته و یکی از شرکت‌های ایرانی است که پس از اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا، در فهرست تحریمی‌ها قرار گرفته است.

همچنین فشارهایی هم به کشور آلمان برای لغو این پروازها وارد شده

 

 

پیام بگذارید