سازمان UNico
راهنمای مهاجران

مهاجرت نیروی کار متخصص || نیروی کار ماهر

بهترین کشورها جهت کار برای مهاجرت

مهاجرت نیروی کار ماهر و یا متخصص به کدام کشورها مناسب تر است؟

برخی کشورهای مهاجر پذیر نه تنها از ورود و پذیرش مهاجران ماهر و تحصیلکرده استقبال می کنند، بلکه به نوعی ظرفیت جذب و بکارگیری آنها را هم دارند و لذا سهم مهاجران ماهر از کلیه مهاجران ورودی آنها بالاست همانند کانادا و استرالیا،

کانادا و استرالیا را می توان بهشت یا مقصد اصلی نیروی کار ماهر نامید!

نیروی کار متخصص استرالیا

مدت زمان پروسه‌ی مهاجرت به استرالیا از طریق این ویزا به عوامل مختلفی از جمله رشته‌ی شغلی، امتیاز، نمره‌ی زبان و …. وابسته است و برای هر پرونده با پرونده‌ی دیگر می‌تواند متفاوت باشد ولی به صورت معمول، این پروسه از ۳ ماه تا ۱۶ ماه می‌تواند به طول انجامد. چنانچه پروسه‌ی شما موفقیت‌آمیز به ویزا ختم شود، دولت استرالیا به شما یکی از ویزاهای زیر را ارائه می‌کند که شما با در دست داشتن این ویزاها می‌توانید در استرالیا زندگی، کار و تحصیل کنید و اگر اقامت دائم داشته باشید از مزایای دیگری مانند بیمه‌ی خدمات درمانی بهره‌مند شوید.

نیروی کار ماهر فدرال چیست؟ برنامه‌های مهاجرت به کانادا را بشناسید!

دولت کانادا به منظور تامین نیروی کار و رشد اقتصادی در این کشور هر ساله تعداد زیادی نیروی کار متخصص در رشته های مختلف را از سراسر دنیا جذب می کند. میزان جذب این متقاضیان بستگی به شرایط اقتصادی کانادا دارد. این شیوه ی مهاجرت به کشور کانادا یکی از در دسترس ترین، کم هزینه ترین و پرطرفدارترین شیوه های مهاجرت به این کشور در سرتاسر دنیا است. به همین دلیل از سال 2015 دولت کانادا شروع به جذب نیروهای متخصص بر اساس شرایط کلی متقاضیان و نیز بر اساس شانس انطباق پذیری آن ها با جامعه ی کانادا از طریق اکسپرس اینتری نمود.

یکی از سه راه ورود به سیستم اکسپرس اینتری، اقدام از طریق نیروی متخصص فدرال (FSW) است. برای ورود به سیستم اکسپرس اینتری متقاضیان باید علاوه بر داشتن شرایط زیر از سیستم امتیاز بندی فدرال حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز موجود را کسب نمایند.

برنامه ­ی نیروی کار ماهر فدرال (FSW)  برای افرادی است که به دلیل داشتن سابقه­ ی کار و مهارت ­های خود برای مهاجرت به کشور کانادا انتخاب شده اند.

نکته ­ی مهم: از تاریخ 1 ژانویه 2015، متقاضیان برنامه­ ی نیروی کار ماهر فدرال برای دریافت مجوز مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری انتخاب می ­شوند. اما اگر قبل از 1 ژانویه 2015 درخواست کرده باشید، درخواست شما بر اساس سیستم قبلی در نظر گرفته می‌شود.

 

به کانال UNiNews در تلگرام بپیوندید

در برخی از کشورها بین میزان میل و حمایت از نیروی کار ماهر و تحصیلکرده و ظرفیت جذب و سهم آنها از کل مهاجران در آنجا شکاف نسبتاً عمیقی وجود دارد. از جمله این کشورها  آلمان و  سوئد هستند.

دلیل اصلی آن، نظام مهارتی خاص این کشورها و یک دلیل دیگر، میل و درصد زیاد ورود پناهجویان و مهاجران کم سواد به این کشورهاست.

اما جالب این جاست در کشورهایی مثل ایتالیا و یونان نه تنها علاقه و حمایت از ورود مهاجران تحصیلکرده پایین است،

بلکه عملاً سهم این مهاجران ماهر و باسواد از کل مهاجران و نیز میزان بکارگیری آنها بسیار پایین است.

کشورهایی همچون ایتالیا را می توان باتلاق مهاجران تحصیلکرده در نظر گرفت.
برای مهاجرت نیروی ماهر در این آمار کانادا در صدر، ایتالیا آخر و آلمان هم دهم می باشد.
پیام بگذارید