سازمان UNico
راهنمای مهاجران

کاپیتان آلمانی کشتی | از گرفتن جایزه ی پاریس امتناع کرد

کاپیتان آلمانی کشتی که جان ده ها نفراز پناهجویان را در آب های مدیترانه نجات داده بود از گرفتن جایزه ی پاریس امتناع کرد.

کارلا راکته گفت : نیازی به سیستم های سیاسی و اتوریته ندارم که بگوید چه کسی قهرمان است و چه کسی غیر قانونی من زندگی راحتی داشتم در 23 سالگی از سه دانشگاه فارغ التحصیل شدم .سفید پوستم ،آلمانی هستم و در کشوری زاده و بزرگ شده ام که یکی از کشورهای ثروتمند دنیاست و وقتی این ها را فهمیدم کمک به دیگران را وظیفه ی اخلاقی خود حس کردم .

=====================================================================

کارلا راکته ، کاپیتان ۳۱ ساله کشتی «دیدبان بحر ۳» جمعه قبل تر پس از آن که یک کشتی را با ۴۰ مهاجر به بندر جزیره لامپیدوسا رساند، توسط مقام‌های ایتالیا بازداشت شد. مقام‌های ایتالیا به او اجازه نداده بودند در لامپیدوسا لنگر اندازد. او را با مجازاتی تا ۱۰ سال زندان تهدید می‌کردند.

بعد از این حادثه، در کنار انتقادهای گسترده از بازداشت این کاپیتان، یک کمپاین جمع آوری اعانه راه اندازی گردید که در آن برای سازمان نجات پناهجویان «دیدبان بحر» (Sea-Watch) و کاپیتان اش کارولا راکته بیش از یک میلیون یورو اعانه جمع آوری شده است. بیش از ۲۶ هزار نفر در این کمپاین شرکت کرده اند.

عضویت در کانال تلگرام سازمان یونیکو

یان بومرمن و کلاوس هوفر، دو گردانده مشهور برنامه های تلویزیونی در آلمان، کمپاین جمع آوری اعانه را برای این سازمان حامی مهاجران و کاپیتان بازداشت شده راه اندازی کردند آنها یک صفحه اینترنتی زیر نام “leetchi.com ” برای جمع آوری اعانه ایجاد کرده اند و این مبلغ جمع آوری شد.

انتقاد رئیس جمهور آلمان

دستگیری کاپیتان آلمانی کشتی راکته باعث خشم مردم در آلمان و اروپا شده است. فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان، این اقدام مقامات ایتالیایی را مورد انتقاد شدید قرار داد.

رئیس جمهور آلمان گفته است: «کسی که زندگی انسان را نجات می دهد، نمی تواند جنایتکار باشد.» او افزود که از ایتالیا به عنوان یکی از کشورهای بنیانگذار اتحادیه اروپا انتظار می رفت که با چنین قضیه‌ای به شکل دیگری برخورد کند.

همچنین اظهارات ماتئو سالوینی، وزیر داخله ایتالیا که از جناح راستگرایان است و کار این کاپیتان را “اقدام جنگی” توصیف کرده بود، نیز شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت.

 

پیام بگذارید