آیا می‌توان حین تحصیل در کانادا کار دانشجویی انجام داد؟

پرسش و پاسخدسته بندی: مهاجرتآیا می‌توان حین تحصیل در کانادا کار دانشجویی انجام داد؟
مدیرسایت عضو سایت پرسیده شد4 سال قبل
1 پاسخ‌ها
مدیرسایت عضو سایت پاسخ داده شد4 سال قبل
علاوه‌بر زیبایی‌های طبیعت کانادا که نام این کشور را در شمار زیباترین‌های جهان قرار داده، سیستم آموزشی منحصربه‌فرد این کشور نیز باعث شهرت کانادا شده است. مراکز آموزشیِ بی‌شمار کانادا تمامی رشته‌های تخصصی و مطرح تحصیلی را پوشش می‌دهد و امکان کار حین تحصیل در کانادا را نیز برای دانشجویان بین‌المللی فراهم نموده است. شهریه‌های اغلب رشته‌های تحصیلیِ دانشگاه‌های معتبر کانادا، هر دانشجویی را مجاب می‌کند که برای یافتن کار در حین تحصیل اقدام کنند. درکنار شهریه دانشگاه، دیگر هزینه‌های جانبی زندگی اعم از تهیه مسکن، سرگرمی و خورد و خوراک، و … دانشجو را به این فکر می‌اندازد که از مزیت کار حین تحصیل در کانادا استفاده کند تا بخشی از هزینه‌ها را پوشش دهد. 
یکی از مهم‌ترین شرط‌های کار در کانادا در حین تحصیل این است که متقاضی به صورت تمام‌وقت در یکی از دانشگاه‌ها یا دیگر مراکز آموزشی این کشور ثبت‌نام کند و در پی آن مجوز تحصیلی داشته باشد. در این صورت، دانشجو می‌تواند شغل پاره‌وقت داشته باشد؛ به‌عبارت دیگر، دانشجو این اجازه را دارد که حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کند. درآمد کار دانشجویی در کانادا : به‌طور معمول، درآمد در کانادا به دو صورت درآمد به ازای هر ساعت کاری (Pay per Hour) و درآمد به صورت سالانه ( Salary) محاسبه می‌شود.
درآمد به ازای هر ساعت کاری نوع رایج‌تر است و درآمد سالانه در بیشتر مواقع برای کار تمام‌وقت در نظر گرفته می‌شود. جالب است بدانید، حقوق پرسنل معمولا دو هفته یک بار پرداخت می‌شود، اما هیچ تفاوتی بین حداقل حقوق کار دانشجویان خارجی در کانادا و کار افرادی که در کانادا متولد شده‌اند، وجود ندارد. کار دانشجویی نیمه‌وقت در کانادا به دو نوع کار در محیط دانشگاه (On-campus) و کار در خارج از محیط دانشگاه (Off-campus) تقسیم می‌شود.
ارائه تجربه کاری برای کارفرما جزء الزامات و شرط‌های مهم برای کار تمام‌وقت است. بسیاری از دانشجویان به دلیل اهمیت تجربه کاری، تمایل به کار در حین تحصیل دارند. برخی از کالج‌ها بدون نیاز به مجوز کار (work permit)  شرایط کار را برای دانشجویان مهیا می‌کند و به برنامه co-op معروف است. سیستم آموزشی در این کالج‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که دانشجو در دوره اولیه ملزم به سپری کردن واحدهای تئوری است و در مرحله بعدی با کار در زمینه تخصص، واحدهای تئوری پیشین را به صورت عملی طی خواهد کرد. توجه داشته باشید که برای آغاز مرحله دوم سطح زبان متقاضی و نمرات کسب شده از دوره اول مورد بررسی قرار خواهد گرفت.