سازمان UNico
راهنمای مهاجران

ممنوع شدن تبلیغ اخذ ویزای تضمینی در ایران

ممنوعیت استفاده از اخذ ویزای تضمینی در تبلیغات

عنوان اخذ ویزای تضمینی در ایران ممنوع اعلام شد

تبلیغ اخذ ویزای تضمینی در ایران ممنوع اعلام شد، در همین راستا انجمن جهانگردی و گردشگری به سایر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگردی اعلام کرد:

«با توجه به گزارش‌های واصله و همچنین تعدد شکایت‌های مطرح شده درباره تبلیغ و ارائه خدمات با عنوان «اخذ ویزای تضمینی»، این قانون وضع شد.

بدین‌وسیله اعلام می‌دارد از آنجا که تعهد ویزای تضمینی کشورها از جمله کانادا، استرالیا و حوزه شنگن، «غیرقانونی» بوده و این امر صرفاً با هدف سوء استفاده مالی توسط برخی افراد سودجو صورت می‌گیرد.

لذا مقتضی است اطلاع‌رسانی مناسب به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تحت پوشش مبنی بر جلوگیری از هر گونه تبلیغ و اقدام به اخذ ویزای تضمینی صورت گیرد تا از بروز مشکلات احتمالی اجتناب شود.

بدیهی است در صورت وصول هرگونه گزارش یا شکایت با این موضوع، مراتب جهت اتخاذ تصمیم به کمیسیون فنی ارجاع خواهد شد.»

با توجه به گزارش های انجام شده و کلاهبرداری های صورت گرفته در عرصه مهاجرت؛

با توجه به شرایط سخت زندگی، نبود امکانات، بی کاری، تورم، گرانی و… ، همچنین درگیری های سیاسی و اقتصادی کشور با اروپا و آمریکا، بسیاری از مردم بفکر مهاجرت از کشور خود افتاده اند.

بنابراین دلالان و سوداگران بسیاری از این شرایط سوء استفاده می کنند و از عناوین اخذ ویزای تضمینی اقدام به گول زدن متقاضیان می کنند.

اوضاع اقتصادی نابسامان مردم باعث شده اغلب مردم ایران قادر به تامین مدارک و اطلاعات مورد نظر جهت اخذ ویزا نباشند، مدارکی اعم از:

  • سند ملک ، زمین و…
  • سابقه بیمه و کار بهمراه حقوق مناسب
  • سابقه سفر

و بسیاری موارد دیگر با توجه به ویزای درخواستی، باعث ایجادمحدودیت ها در اخذ ویزا برای ایرانیان از کشور های اروپایی و امریکا شده است.

همین موضوع دلیلی است که بسیاری از شیادان و کلاهبرداران به بهانه انجام خدمات و امور مهاجرتی، سعی در تبلیغات اخذ 100% و تضمینی ویزا در کشورهای ایران و ترکیه و یونان اقدام نموده اند.

جای بسی امیدواریست که انجام تبلیغات اخذ ویزای تضمینی از طرف سازمان مربوطه خلاف اعلام شده ولی باید دید برخورد مناسبی با این افراد صورت می پذیرد یا خیر؟

نظر کارشناسان سازمان UNico:
هیچ شخص و سازمان و شرکتی نمی تواند در تصمیم افسر مهاجرت تاثیر گذار باشد.

پیام بگذارید