سازمان UNico
راهنمای مهاجران

وسیله ای برای مقابله با مهاجرت غیر قانونی

اهرم فشار اروپا

اتحادیه اروپا در نظر دارد محدودیت هایی را برای صدور روادید ویزای شینگن وضع کند و ویزای شینگن را بعنوان وسیله ای برای مقابله با مهاجرت غیر قانونی استفاده نماید :

این محدودیت ها در اعطای ویزای شینگن شامل متقاضیانی میشود که کشورهایشان اقدامی برای بازگشت مهاجران غیر قانونی خود نمیکنند.

در واقع اتحادیه اروپا در نظر دارد از ویزای شینگن به عنوان اهرم فشاری برای جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی استفاده کند.

بر اساس مصوبات جدید علیه کشورهایی که همکاری لازم در زمینه پذیرش مهاجران غیر قانونی را نمیکنند ، محدودیت هایی بشکلی مشخص در زمینه روند <<صدور>> ویزا و حتی <<هزینه>>  آن اعمال می شود.

طرف دیگر مسئله کشورهایی هستند که همکاری لازم را جهت پذیرش مهاجران غیر قانونی انجام میدهند، که صدور روادید برای متقاضیان این کشور ها آسانتر خواهد شد.

به کانال UNiNews در تلگرام بپیوندید

زمان و هزینه صدور بعلاوه مدت زمان اعتباری که ویزا خواهد داشت و همچنین تعدد دفعات ورود از جمله مواردی هستند، که تصمیم گیری در رابطه با آن به میزان همکاری کشور ها بستگی خواهد داشت.

چندی پیش هزینه صدور ویزای شینگن از 60 به 80 یورو افزایش یافت و همچنین مقامات اتحادیه اروپا تصمیمات جدید در راستای تسهیل سفرهای قانونی و مبارزه با مهاجرت غیر قانونی اتخاذ نمودند.

تیم یونیکو/جاوید

وسیله ای برای مقابله

پیام بگذارید