سازمان UNico
راهنمای مهاجران

تغییر در قوانین پناهجویی فرانسه ؛ 2019

تغییر در قوانین پناهجویی فرانسه ؛

فرانسه علی رغم اختلافات از سوی جناح چپ و راست سیاسی، قانون جدید پناهندگی را تصویب کرد، به منظور تسریع روند رسیدگی به پرونده پناهندگی ، تصویب اعمال اخراج و سریعتر ادغام متقاضیان موفق.

این لایحه توسط پارلمان فرانسوی با 100 رای موافق و 25 رای مخالف و 11 رای ممتنع تصویب شد.

فرانسه

 چه چیزی تغییر می کند؟

در اینجا به برخی از تغییرات عمده ای که به اجرا در می آیند می پردازیم.

✔️ ۱- محدودیت زمانی برای درخواست پرونده پناهندگی

یکی از مهمترین مقررات قانون، مدت زمان لازم برای درخواست پناهندگی در فرانسه است: پناهجویان اکنون تنها 90 روز پس از ورود به فرانسه برای درخواست پرونده پناهندگی، مهلت دارند. قبلا پناهجویان 120 روز مهلت داشتند.

✔️ ۲- بازداشت

بر اساس قانون دوبلین مدت زمان بازداشت پناهجویان از 45 روز به 90 روز افزایش پیدا کرد

✔️ ۳- جرم و وضعیت پناهندگی

پیش از این، فرانسه می توانست پناهندگی مهاجرانی که به خاطر جرم یا اقدام تروریستی در فرانسه محکوم شده بودند را باطل کند . این قانون اکنون به فرانسه اجازه می دهد که پناهندگی افرادی که در فرانسه یا هر کشوری از اتحادیه اروپا یا در کشور سومی که “فرانسه” “دموکراتیک” آن را به رسمیت بشناسد مرتکب جرم شده باشد را باطل کند.

✔️ ۴- اخراج

مهاجرانی که دستور اخراج خود را دریافت کرده اند، 30 روز فرصت دارند به طور داوطلبانه فرانسه را ترک کنند اگر آنها از گرفتن اثر انگشت یا عکس توسط مقامات فرانسوی خودداری کنند.

✔️ ۵- کار در فرانسه

پناهجویان اکنون می توانند به طور قانونی پس از ۶ ماه از ورود به کشورکار کنند ، که قبلا این زمان ۹ ماه بود.

✔️ ۶- اتحاد مجدد خانواده

احیای خانواده در شرایط خاص به خواهران و برادران گسترش خواهد یافت. پیش از این، پناهندگان مادری غیر از ازدواج که دارای پناهندگی کامل و یا حمایت فرعی بودند، فقط می توانستند مجددا با والدین خود مجددا ادغام شوند. اکنون، ذینفعان می توانند از همراهی با برادران و خواهران، به علاوه والدین خود، بهره مند شوند.

✔️ ۷- مخالفت بر لایحه

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که سمت راست در فرانسه این لایحه را به عنوان “ضعیف” مورد انتقاد قرار داده و از اینکه مهاجران بیشتری به فرانسه می روند و پناهندگی دریافت می کنند، ترس دارند.

از طرف دیگر، چپ، این لایحه را به عنوان یک حرکت برای محدود کردن محدوده موارد پناهندگی و ترس از اینکه حداکثر بازداشت 90 روزه می تواند “برای مدت سه ماه به کودکان در پشت میله ها” بپردازد، گزارش داد. سازمان های کمک مالی فرانسوی از جمله ترانه دسیل در ماه گذشته گزارش دادند که در سال گذشته، 304 کودک در مراکز اخراج نگهداری شدند که 70 درصد افزایش داشته . این گزارش افزود که کودکان اغلب در معرض آزار و اذیت قرار می گیرند.
فرانسه
جرارد كالمب، وزیر داخله فرانسه، معتقد است كه قانون جدید پناهندگی به دولت فرانسه اجازه می دهد كه مسائل مربوط به پناهندگی را بهتر كنترل كند: “ما خود را وسیله حفظ حق پناهندگی می كنیم، كه هیچ كاری انجام نشده است.

تغییر در قوانین پناهجویی فرانسه ؛ 2019/یونیکو

پیام بگذارید