سازمان UNico
راهنمای مهاجران

انگلستان : از 300 پناهجوی ایرانی 10 نفر بازگردانده شده اند.

به نوشته خبرگزاری معتبر دیلی میل انگلستان : از 300 پناهجوی ایرانی کم تر از 10 نفر بازگردانده شده اند.

در ماه نوامبر نزدیک به 300 پناهجوی ایرانی با قایق های کوچک خود را به انگلستان رسانده اند که ما فقط کم تر از 10 نفر آنها برگردانده ایم.
  • کم تر از 10 نفر در فاصله حدود 22 مایلی پیدا و بازگردانده شدند.
  • بیشتر آنها همچنان در مرکز و شمال انگلستان به مراکز مربوط به اداره مهاجرت مراجعه کرده اند.
  • حدود 294 نفر در حال حاضر در کشور انگلستان حضور دارند ( با ملیت ایرانی )

 

تمامی افراد بصورت غیر قانونی و توسط قایق های دستی کوچک از فرانسه به انگلستان آمده اند.

به رغم وعده‌های دولت

مبنیبر اینکه آن‌ها به سرعت به فرانسه به عنوان کشوریامن که در آن درخواست پناهندگی کرده اند، به سرعت به فرانسه بازگردانده می‌شوند،بیشتر آن‌ها هنوز در مراکز مهاجران در مرکز و شمال انگلستان حضور دارند.

 

انگلستان

در ماه دسامبر ، ساجد جاوید ، دبیر بخش امنیت، گفت : که افزایش چشمگیر در مهاجرانی که به سواحل کنت رسیده‌اند ، یک ” حادثه بزرگ ” خواهد بود .

در مجموع 294 مهاجر که اکثریت آن‌ها از ایران هستند از ماه نوامبر به انگلستان رسیده‌اند . در روزهای نزدیک به کریسمس حدود 40 نفر که تنها در پنج قایق بودند به سواحل این کشور رسیدند . اما یکی از معدود افرادی که از کشور اخراج شده جوان ایرانی است . گمان می‌رود که تنهایی در روزهای نزدیک کریسمس خود را به انگلستان رسانده بود .

انگلستان
دیلی میل او را در یک چادر خیریه سبز در فضای بازی در شهر بندری کاله پیدا کرد . او یک مرد ایرانی , بیست و پنج ساله است , و جزو نفراتی بود که اول صبح با یکی از پنج قایق آخر آمده است .

انگلستان
او قبل از اینکه به اداره مهاجرت مراجعه کند ، به اولترافورد برای دیدن ورزشگاه رفته بود

آن‌ها توسط نیروی مرزی انگلستان از دریا نجات داده شدند . آن‌ها را بدون لباس های مناسب زمستانی و ژاکت‌ در حال پارو زدن برای رسیدن به ساحل ، پیدا کردند .
بعد از ۱۲ روز اقامت در هتلی در لیورپول ، او به منچستر برای بازدید از اولترافورد رفت و بعد از آن توسط اداره مهاجرت بازگردانده شد. او توسط مقامات مهاجرتی ابتدا به Heathrow که یک مرکز بازگرداندن مهاجران غیر مجاز می باشد برده شد و سپس به فرودگاه . آقای تمجیدی به خاطر می‌آورد : ” وقتی سوار هواپیما شدم گریه کردم .
” من سر و صدای زیادی به راه انداختم . خلبان آمد تا من را ببیند . او گفت که آماده هم‌کاری برای اخراج من نیست.”

به همین دلیل او به مرکز اخراج بازگشته است . اما چهار شب بعد دوباره بیدار شد و دست‌بند به دست همراه پنج مامور مهاجرت و یک پزشک به مقصد پرواز مسافربری ملی فرانسه عازم پاریس شد ، اما او قول داد : “به طریقی دوباره به کشور شما خواهم رسید . ” زمانی که آب و هوا بهتر شود ، قایق‌های بیشتری وجود خواهند داشت .”

 

آقای تمجیدی برادر کوچکتری دارد که او هم بصورت غیر قانونی وارد خاک انگلستان شده ولی او را بعنوان پناهنده قبول کرده اند و در حال حاضر در منچستر زندگی می کند.

انگلستان
300 پناهجوی

در همین حال ، چارلی Elphicke ، نماینده محافظه‌کار پارلمان شهر دوور و دیل در کنت گفت : که تعداد کم اخراج شده ” بسیار ناراحت‌کننده ” بوده‌است و مانع عبور غیرقانونی از این کشور نخواهد شد .

وی افزود : ” مگر این که ما یک پیام قدرتمند ارسال کنیم که نتوانند به اراده خود وارد بریتانیا شود ، پس بحران مهاجرت و نیز خطر تراژدی تکراری غرق شدن در کانال انگلیس تشدید خواهد شد .

انگلستان

” او هشدار داد که قاچاقچیان مسیر بریتانیا ، با شارژ کردن هزاران پوند برای سفری خطرناک با قایق در طول کانال  مانش ، از یک ” تجارت بد ” پول های زیادی درمی آوردند .

 

 

پیام بگذارید