سازمان UNico
راهنمای مهاجران

طرح حمایت از اعتراضات مردم ایران در مجلس آلمان تصویب شد

پارلمان فدرال آلمان طرح حمایت از اعتراضات مردم ایران در جهت افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر جمهوری اسلامی را تصویب کرد. ممنوعیت صدور ویزا برای عوامل سرکوب‌ و تشدید تحریم‌های تجاری و مالی از مطالبات این طرح است.

سه حزب تشکیل دهنده دولت ائتلافی آلمان؛ سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات‌ آزاد طرحی ۲۵ ماده‌ای را به پارلمان آلمان دادند که چهارشنبه ۹ نوامبر در بوندستگ، مجلس فدرال آلمان تصویب شد.

این طرح چنین عنوانی دارد: «از جنبش اعتراضی در ایران حمایت کنید! فشار بر رژیم تهران را افزایش دهید”

طرح با توجه به اعتراضات سراسری ایران تهیه شده و هدف آن حمایت از این اعتراضات و اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی از راه‌های دیپلماتیک و اقتصادی است. تهیه‌کنندگان این طرح از دولت آلمان می‌خواهند “فشارهای سیاسی و دیپلماتیک بر رژیم تهران را افزایش دهد، به خصوص از طریق مذاکره درباره قطعنامه حقوق بشر ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل”.

همچنین از دولت آلمان خواسته شده تا از برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و تمدید مأموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران حمایت کند.

نمایندگان احزاب دولت ائتلافی آلمان همچنین از برلین خواسته‌اند تا تحریم‌های بیشتری در سطح اتحادیه اروپا برای پاسخگو کردن رژیم ایران در قبال اعمال خشونت علیه مخالفان را بررسی کند، از جمله در زمینه ممنوعیت صدور ویزا برای افراد مسئول در این خشونت‌ها و تشدید تحریم‌های تجاری و مالی.

حمایت از نهادهای غیردولتی و مستقلی که شواهد و مدارک درباره خشونت دولتی را جمع‌آوری و آرشیو می‌کنند و نیز حمایت از اپوزیسیون دموکرات خارج از ایران، به خصوص ایرانیانی که در زمینه فرهنگ، علوم و دانش، رسانه و جامعه مدنی در آلمان فعالیت می‌کنند، از دیگر خواست‌های مطرح‌شده است.

ماده ۲۳ این طرح از دولت آلمان خواسته تا بررسی کند که آیا مرکز اسلامی هامبورگ باید بسته شود و اگر آری، چگونه.

پیام بگذارید