سازمان UNico
راهنمای مهاجران

برنامه سفر یا انگیزه نامه Travel Iteinerary

فرآیند درخواست ویزا اغلب می تواند گیج کننده و خسته کننده باشد، به خصوص برای افرادی که اولین بار درخواست می کنند.

 

در واقع Travel Iteinerary یا برنامه سفر و یا همان انگیزه نامه SOP و سفر نامه همگی هم معنی می باشند

 

بصورت تخصصی در بعضی موارد نیاز به توضیحاتی کاملتر و در بعضی موارد نیاز به توضیحاتی مختصر وجود دارد.

و تمامی این موارد همان برنامه ریزی دقیق شما برای سفر رفتن است، این سفر می تواند درخواست انواع ویزا باشد و فقط برای ویزاهای توریستی حائز اهمیت نیست. برای ادامه تحصیل در خارج کشور ، درخواست ویزای کار و…

پیشنهاد می شود حتماً همراه مدارک به سفارت تحویل داده شود ، چرا که دلیل بسیاری از Reject ریجکت شدن ها نداشتن برنامه سفر است.

انگیزه نامه

برای مثال در برنامه سفر قید می شود که مقصد کجاست ،چه فصلی عازم سفر هستید، قصد بازدید از چه شهر ها و حتی چه مکان های دیدنی وجود دارد ، دیدن دوستان و آشنایان می روید؟ ، با چه پروازی سفر می کنید و تاریخ رفت و برگشت شما چه زمانیست ، کدام هتل میروید ، بیمه درمانی شما از کدام شرکت می باشد و حتی توضیح کاملی ازین که به چه دلیل این کشور را انتخاب کردید ؛ این موضوع در رابطه با ویزاهای کاری و تحصیل هم صدق می کند شما چرا این رشته تحصیلی را انتخاب کردید دلیل علاقه شما به این کشور و این دانشگاه و یا این شغل چیست؟ چطور این دانشگاه شغل و … پیدا کردید؟ آیا کشور های نزدیکتر به کشور شما برای شما مناسب تر نبوده اند؟ و بسیاری موارد دیگر که می توان به آن اشاره کرد.

عضویت در کانال تلگرام یونیکو

مواردی که بعرض شما رسید بخشی از برنامه سفر می باشدکه میبایست بهمراه مدارک شما تحویل سفارت گردد.

چنانچه مطلب فوق برای شما مفید بود، خوشحال می شویم آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید و نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

پیام بگذارید