سازمان UNico
راهنمای مهاجران

بهترین روش اخذ ویزای شینگن چیست؟

پرسش و پاسخدسته بندی: مهاجرتبهترین روش اخذ ویزای شینگن چیست؟
مدیرسایت عضو سایت پرسیده شد4 سال قبل
1 پاسخ‌ها
مدیرسایت عضو سایت پاسخ داده شد4 سال قبل
بهترین و مطمئن‌ترین روش اخذ ویزای شینگن از طریق آژانس‌های توریستی و مهاجرتی معتبر است. این بدین خاطر است که عموما افراد از جزئیات برنامه سفر، پر کردن اطلاعات فرم درخواست ویزای شینگن، زمان مناسب وقت‌سفارت و مدارک موردنیاز سفارت از قبیل مدارک هویتی، مالی، ملکی اطلاع کامل نداشته و به همین خاطر با بروز کوچک‌ترین اشتباه، شانس دریافت ویزای شینگن را کاهش می‌دهند.
البته در کنار این موارد باید به ارائه سوابق سفر، آماده‌سازی برای مصاحبه حضوری، مدارک رزرو پرواز و هتل و پرداخت آنلاین و ارزی هزینه درخواست ویزای شینگن اشاره کرد. با توجه به موارد مذکور، تنها با استفاده از مشاوره و تجربه کارشناسان مجرب آژانس‌های مهاجرتی می‌توان از دقیق بودن اطلاعات و نبود نقص در انجام مراحل اخذ ویزای شینگن اطمینان کسب کرد و ریسک ریجکت ویزا را از سوی سفارت مربوطه به حداقل رساند. اما چنان‌چه فردی بخواهد به صورت شخصی برای دریافت ویزای شینگن اقدام کند باید نکات زیر را رعایت کند:
•    با توجه به هدف و قصد از سفر خود، نوع ویزای شینگن (توریستی، تحصیلی یا کاری) را انتخاب کند.
•    از سفارت کشوری که مقصد اصلی و یا نخستین مقصد سفر شما به حوزه شینگن است، برای درخواست ویزا اقدام کنید.
•    از آن‌جایی که روند دریافت وقت سفارت و درخواست ویزای شینگن اغلب کشورها به صورت آنلاین انجام می‌شود، به وب‌سایت اصلی سفارت مربوطه مراجعه کرده و با توجه به برنامه سفر خود نسبت به درست کردن حساب کاربری، دریافت وقت سفارت، پیوست مدارک و پرداخت اینترنتی (با کردیت‌کارت یا مسترکارت) هزینه سفارت اقدام کنید. شما می‌توانید در حداکثر ۳ماه قبل از سفر و یا حداقل ۱۵ روز قبل از سفر برای وقت سفارت و انجام سایر امور اقدام کنید.
•    به همراه ارسال مدارک درخواست‌شده در وب‌سایت سفارت شینگن، فرم درخواست ویزا را کاملا خوانده و با دقت تکمیل کنید، سپس ۲نسخه‌ از آنرا چاپ کرده و امضا کنید.
•    سپس به گردآوری مدارک موردنیاز درخواست ویزای شینگن از قبیل مدارک هویتی، پاسپورت، فرم درخواست ویزا، ۲ قطعه عکس رنگی بیومتریک ، رزرو بلیط رفت و برگشت پرواز، رزرو هتل، بیمه مسافرتی، اسناد ملکی، اسناد تمکن مالی، برنامه سفر و سایر مدارک مرتبط برای ارائه به کنسولگری شینگن بپردازید.
•    با توجه به وقت سفارت تعیین‌شده، در محل سفارت حضور یافته و علاوه بر انجام مصاحبه و گذراندن پروسه انگشت‌نگاری، مدارک را به آفیسر پرونده ارائه دهید.
در نهایت پس از گذراندن تمامی این مراحل، پرونده درخواست ویزای شینگن شما طی ۳۰ روز کاری مورد بررسی و ارزیابی سفارت مربوطه قرار گرفته و جواب ویزا از طریق ایمیل و به صورت آنلاین به دست شما خواهد رسید.