سازمان UNico
راهنمای مهاجران

حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش دانشجویی کانادا چیست؟

پرسش و پاسخدسته بندی: مهاجرتحداقل مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش دانشجویی کانادا چیست؟
مدیرسایت عضو سایت پرسیده شد4 سال قبل
1 پاسخ‌ها
مدیرسایت عضو سایت پاسخ داده شد4 سال قبل
برای اخذ اقامت کشورهای اروپایی یا کانادا بسیاری روش دریافت ویزای تحصیلی را برمی‌گزینند. یکی از شروط دریافت پذیرش از کالج‌ها یا دانشگاه‌های کشورهای فوق، اثبات دانش زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد است. همان‌طور که می‌دانید، کشور کانادا انگلیسی زبان است؛ گرچه دریافت پذیرش از برخی دانشگاهای ایالت کبک نیاز به دانش زبان فرانسوی نیز احساس می‌شود. به همین منظور برای دریافت پذیرش نیاز به ارائه مدرک مبتنی بر دانش زبان انگلیسی است.
نمرات درخور پذیرش جهت آزمون تافل کتبی ۵۵۰ (کامپیوتری ۲۱۳) یا ۵۸۰ (۲۳۷)، آزمون آیلتس ۶ تا ۷ و آزمون ۵/۴ تا ۵/۵ Can-Test است. بسیاری از دانشگاه‌ها ملاک را آزمون آیلتس می‌دانند؛ پس اگر تا کنون در هیچ آزمون بین‌المللی برای سنجش دانش زبان خود شرکت نکرده‌اید، پیشنهاد ما مدرک آیلتس برای ارائه به دانشگاه یا کالج مقصد در کانادا است.
برای دریافت پذیرش از تمامی دانشگاه‌های کانادایی، ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶.۵ یا معادل آن در آزمون های CAEL, CELPIP, TOEFL iBT برای ورود مستقیم به دوره‌های تحصیلی ضروری است. البته برای تحصیل در مقاط بالاتر نمره بالاتری نیز باید ارائه شود؛ همان‌طور که گفتیم برای تحصیل در مقطع لیسانس حداقل نمره ۶.۵، برای مقطع ارشد حداقل نمره ۷ و برای دکترا نمره ۷٫۵ به بالا مورد نیاز است. اما  تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان یا با مدرک زبان پایین‌تر از نمره مورد نظر نیز ممکن است. در این صورت پذیرش دانشجو به‌صورت مشروط خواهد بود و در صورت کسب نمره مورد نظر یا رسیدن به سطح زبان مناسب، دوره آکادمیک دانشگاه یا کالج پذیرفته شده شروع می‌شود.
با توجه به اهمیت زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل در کانادا، بسیاری از کالج‌ها یا دانشگاه‌ها اقدام به برگزاری دوره زبان کرده‌اند. به‌عبارتی دیگر، درصورت نداشتن نمره زبان از مدرک‌های معتبر بین‌المللی، پیش از شروع واحدهای تخصصی رشته مورد نظر، کلاس زبان انگلیسی به‌صورت پیش‌نیاز ارائه می‌شود. دلیل توجه اکید به زبان انگلیسی این است که واحدهای درسی در دانشگاه یا کالج به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. لازم به‌ذکر است که برای تحصیل در مدارس کانادا و اخذ پذیرش، هیچ نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی وجود ندارد. البته برخی مدارس کانادا، تست تعیین سطح زبان دارند و پیش از ثبت‌نام شما این تست را برگزار می‌کنند. در صورت کامل نبودن دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی، دوره‌های پیش‌نیاز به شما تعلق خواهد گرفت.