سازمان UNico
راهنمای مهاجران

چطور می توانم خارج از ایران درخواست ویزای شینگن بدم؟

پرسش و پاسخدسته بندی: مهاجرتچطور می توانم خارج از ایران درخواست ویزای شینگن بدم؟
مدیرسایت عضو سایت پرسیده شد4 سال قبل
1 پاسخ‌ها
مدیرسایت عضو سایت پاسخ داده شد4 سال قبل
از آن‌جایی که اغلب کشورهای حوزه شینگن دارای کنسولگری در تهران هستند، امکان درخواست ویزای شینگن از سفارتخانه‌های خارج از کشور وجود نخواهد داشت. البته در برخی مواقع که یک کشور حوزه شینگن هم‌چون مالت در ایران سفارتخانه ندارد، متقاضی ایرانی امکان پیگیری درخواست ویزای شینگن خود از سفارت این کشور در سایر کشورهای معرفی شده را خواهد داشت. به عنوان نمونه برای دریافت ویزای شینگن از طریق کشور مالت، ایرانیان باید از طریق کنسولگری این کشور در ترکیه اقدام کنند.
بر همین اساس چنان‌چه در ترکیه و یا امارات برای ویزای شنگن آلمان درخواست دهید، به دلیل این‌که دارای اقامت دائم و حق شهروندی این کشورها نیستید، درخواست شما مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت و باید از ایران برای ویزای شینگن آلمان اقدام کنید. مگر اینکه دارای تابعیت و حق شهروندی کشور دیگر نظیر ترکیه باشید. مادامی که بخواهید با تابعیت و حق شهروندی کشور ایران برای ویزای شینگن درخواست دهید، مکان سفارت و کشوری که از آن درخواست خود را ارسال می‌کنید در سرعت رسیدگی و یا تصمیم‌گیری در مورد درخواست شما تاثیری نخواهد داشت و شرایط آن با اقدام برای ویزای شینگن از داخل ایران یکسان است.
ضمن این که اصولا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. یکی دیگر از مواردی که به این موضوع مربوط است، اقدام برای تمدید ویزای کوتاه‌مدت و توریستی شینگن از کشور مقصد است. به عنوان مثال زمانی که با ویزای شینگن ۷ روزه به کشوری نظیر فرانسه سفر کرده‌اید، باید طبق برنامه سفر و تاریخ بلیط برگشت از حوزه شینگن خارج شوید. اما در صورتی که بخواهید پیش از اتمام اعتبار ویزا از طریق سفارت مربوطه در داخل کشور فرانسه برای تمدید آن اقدام کنید، بدون شک با تبعات سنگینی نظیر جریمه نقدی و عدم امکان درخواست ویزای شینگن برای یک مدت طولانی روبرو خواهید شد.
به طور معمول شما باید برای درخواست ویزای شینگن جدید از کشور مقصد خارج شده و از کشور ایران برای دریافت یک ویزای شینگن جدید اقدام کنید. باید خاطرنشان کنیم که امکان تمدید ویزای شینگن کوتاه‌مدت برای متقاضیان ایرانی وجود ندارد و حضور بیشتر از بازه زمانی مجاز در حوزه شینگن، یک تخلف قانونی محسوب می‌شود.