سازمان UNico
راهنمای مهاجران

سویس حدود ۲۰۰ پناهجوی افغان را اخراج می‌کند

به نقل از VOA

۲۰۰ پناهجوی افغان از سوییس اخراج می شوند

مقام‌های سویسی در دومین نشست تخنیکی میان افغانستان، سویس و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان از اخراج ده‌ها پناهجوی اهل افغانستان از آن کشور خبر داده اند.

عبدالباسط انصاری، سخنگوی وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان گفته است که این نشست روز چهارشنبه ۲۳ اکتوبر (اول عقرب) در ترکیه برگزار شده است.

بر بنیاد معلومات این وزارت، در این نشست ونسنزه مچولینی، رییس هیات سویسی گفته است که حدود ۲۰هزار پناهجوی افغانستانی در آن کشور به سر می‌برند که اکثر آنها دارای حق اقامت و حفاظت بین‌المللی استند.

اخراج پناهجوی افغان

اما این مقام سویسی افزوده است: “تعداد بسیاری کمی از آنها (۲۰۰ پناهجو) باید به برگشتانده شوند که در حدود یک فیصد می‌شود”.

همچنان آقای مچولینی گفته که سویس برای پناهجویانی که برگشت داده می‌شوند، پول نقد، کمک‌های پس از برگشت و ایجاد شغل را در نظر گرفته است.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان از وضعیت پناهجویان افغانستانی در سویس و اخراج ۲۰۰ پناهجو از آن کشور ابراز نگرانی کرده است.

دکتور عالمه، معین امور پناهندگان این وزارت گفته است: “هنوز برخی چالش‌های امنیتی در افغانستان وجود دارد که از همه کشورها، مخصوصاً سویس درخواست داریم تا با مهاجرین از تحمل و مدارا کار بگیرند”.

معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان از هیات سویسی خواسته که برعلاوۀ حمایت از پناهجویان افغانستانی مقیم آن کشور، در بخش عودت مهاجرین افغانستانی از سایر کشورها به ویژه برنامه‌های ادغام مجدد نیز با افغانستان همکاری کند.

اخراج 200 پناهجوی افغان

 

سویس حدود ۲۰۰ پناهجوی افغان را اخراج می‌کند VOA
نمایش نظرات (1)