سازمان UNico
راهنمای مهاجران

گزارش سالانه عفو بین الملل درباره کشور استرالیا

گزارش سالانه عفو بین الملل

استرالیا

سیستم قضایی به شکست مردم بومی، به ویژه کودکان، با نرخ بالای حبس، گزارش تجاوز و مرگ در بازداشت ادامه داد. استرالیا سیاست‌های hardline را با محدود کردن مردم به دنبال گرفتن پناهندگی در مراکز پردازش دریایی در گینه‌نو و نائورو و برگشت آن‌هایی که تلاش می‌کردند با قایق به استرالیا برسند، حفظ کرد. در ماه اکتبر، استرالیا به عنوان شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتخاب شد و خواستار بهبود سابقه حقوق‌بشری از جمله قطع تمامی روابط با ارتش میانمار شد.

 

حقوق مردم بومی

کودکان بومی ۲۵ برابر بیشتر از کودکان غیر بومی زندانی خواهند شد.

فیلم “Leaked”، سو استفاده کودکان در زندان در مناطق شمالی از جمله gassing، محدودیت‌ها، خفگی، و سلول انفرادی را در معرض تهدید قرار می‌دهد. در پاسخ، کمیسیون سلطنتی حفاظت و بازداشت کودکان در منطقه شمالی تاسیس شد و در ۱۷ نوامبر گزارش شد.

یک بررسی مستقل از مراکز بازداشت جوانان در کویینزلند که در ماه آوریل منتشر شد، از جمله حبس انفرادی، استفاده از سگ‌ها برای ترساندن، از دست دادن تصاویر دوربین مداربسته و کودکان در معرض خطر self و hogtied است. سو استفاده‌های بیشتر در ویکتوریا، نیو ساوت ولز، منطقه پایتختی استرالیا و استرالیای غربی پدیدار شد.

بزرگسالان بومی ۱۵ برابر بیشتر از بزرگسالان بومی زندانی خواهند شد. حداقل هشت نفر از بومیان در بازداشت پلیس کشته شدند.

دولت یک طرح ملی برای تضمین رعایت حقوق کودکان بومی در حفاظت از حقوق کودکان بومی اتخاذ نکرده است. با این حال, در ماه دسامبر, پروتکل اختیاری کنوانسیون مبارزه با شکنجه را تصویب کرد, که مقرر می‌دارد مراکز بازداشت جوانان و ماموران پلیس در معرض نظارت و نظارت مستقل قرار دارند.

به کانال UNiNews در تلگرام بپیوندید

پناهندگان و پناهندگان

در ۹ آوریل، دولت اعلام کرد که مرکز استرالیا در جزیره Manus، گینه‌نو پاپوآ (PNG)، در ۳۱ اکتبر پس از حکم دادگاه عالی PNG در سال ۲۰۱۶ بسته خواهد شد که این مرکز “غیر قانونی” و “خلاف قانون اساسی” است. در ۱۴ آوریل، پرسنل نیروی دفاع PNG به این مرکز شلیک کردند و نه نفر را زخمی کردند.

مردان بازداشت به اجبار به مراکز “ترانزیت” در جزیره Manus در ۲۴ نوامبر منتقل شدند. تا پایان سال هیچ برنامه شفافی برای اسکان پناهندگان در یک کشور امن وجود نداشت.

تا ماه دسامبر حدود ۸۰۰ مرد بالغ در بازداشت در جزیره Manus (see گینه جدید) دستگیر شدند.

دولت استرالیا مجبور شد در ماه ژوئن به حدود ۲،۰۰۰  پناهنده و پناه‌جو در جزیره Manus، برای بازداشت غیرقانونی آن‌ها در شرایط وحشتناک بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بپردازد.

در ۳۰ نوامبر تعداد ۳۳۹ نفر در تاسیسات پردازش ساحلی on از جمله ۳۶ کودک زندگی می‌کردند. آن‌ها در معرض تحقیر، بی‌توجهی، آزار و اذیت جسمی و بهداشت روانی و بهداشت روانی قرار گرفتند. حداقل ۸۲۰ نفر دیگر در این جامعه در Nauru زندگی می‌کنند؛ این افراد با خطرات جدی امنیتی و دسترسی ناکافی به مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و اشتغال مواجه هستند.

تقریباً نیمی از مردم استرالیا برای درمان پزشکی به استرالیا منتقل شدند و در معرض خطر بازگشت به هر یک از آن‌ها بودند.

استرالیا سیاست خود را ادامه داد. در ماه مه دولت گزارش داد که از آن زمان تا کنون قایق‌های موتوری به اندونزی و یا به کشور خود بازگشته اند. طی سه موقعیت شناخته‌شده, افرادی که در ماه مارس در شمال استرالیا فرود امدند, پنج تبعه چینی بودند که در ماه دسامبر در شمال استرالیا فرود آمدند.

استرالیا به سیاست خود در مورد بازداشت نامحدود افراد بدون ویزا ادامه داد. تا ماه نوامبر, چند نفر در بازداشتگاه مهاجرت (از جمله جزیره کریسمس) بودند. از این تعداد, 87 % برای مدت بیش از ۹۰ روز بازداشت شده‌بودند.

اسکان مجدد و دریافت کمک‌های انسان‌دوستانه در استرالیا از آغاز سال مالی آن در ماه ژوئن به تعویق افتاد. این مساله از حدود ۲۲،۰۰۰  دلار برای سال مالی گذشته، با استقبال بیشتر از پناهندگان سوری و عراقی کاهش‌یافته است.

 

حقوق زنان همجنس گرا، همجنس باز، دوجنسی و intersex

پس از رای قاطع به نفع ازدواج هم جنس، پارلمان قانونی را تصویب کرد که برابری ازدواج را در ماه دسامبر به وجود آورد. فرآیند نقشه‌برداری پستی که توسط دولت انتخاب شد نتوانست تایید کند که برابری ازدواج یک حق انسانی است و ایجاد تفرقه divisive و آسیب‌رسان را ایجاد می‌کند.

پیام بگذارید