سازمان UNico
راهنمای مهاجران

انواع ویزای استرالیا

ویزای استرالیا ؛ انواع ویزای کشور استرالیا

امنیت اقتصادی، فرصت‌های شغلی، امکانات تحصیلی و کیفیت بالای زندگی، استرالیا را به مقصدی جذاب برای مهاجران، به خصوص مهاجران ایرانی تبدیل کرده است.

 

ویزاهای استرالیا به طور کلی به دو نوع ویزای اقامت موقت و اقامت دائم تقسیم می‌شوند. مهاجران ایرانی با هدف تحصیل، سرمایه گذاری، اشتغال در زمینه تخصصی، زندگی در کنار اعضای خانواده و … اقدام به اخذ ویزای استرالیا می‌کنند. اگر قصد دارید به استرالیا مهاجرت کنید باید برای ویزاهای اقامت دائم استرالیا اقدام کنید. اگر هم قصد دارید به دیدن خانواده خود در استرالیا بروید یا در سمیناری تخصصی شرکت کنید یا صرفاً می‌خواهید گشت و گذار در این کشور زیبا را تجربه کنید، می‌توانید ویزای‌های مربوطه برای اقامت موقت را اخذ کنید؛ البته ویزاهای موقت دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا

موقعیت جغرافیایی استراتژیک، روابط دوستانه با سایر کشورها و رشد اقتصادی استرالیا به صورت متوالی در ۲۷ سال گذشته، از مهم‌ترین عوامل جذابیت سرمایه‌گذاری در این کشور به شمار می‌روند.

دولت استرالیا در راستای رشد هر چه بیشتر این کشور، برای مهاجرانی که قصد سرمایه‌گذاری در استرالیا را دارند تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته است؛ به طوریکه ویزای سرمایه‌گذاری به بهترین و سریع‌‌ترین روش برای اخذ اقامت استرالیا تبدیل شده است.

اگر متقاضی دریافت ویزای کشور استرالیا هستید پیشنهاد میکنیم مقاله صفر تا صد ویزای استرالیا را مطالعه بفرمایید

انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا عبارتند از:

  • ویزای ۱۸۸ استرالیا برای اقامت ۴ ساله
  • ویزای ۸۸۸ استرالیا برای اقامت دائم
  • ویزای ۱۳۲ استرالیا برای اقامت دائم

به طور معمول، ویزای کارآفرینی که یکی از زیرگروه‌های ویزای ۱۸۸ استرالیا است، بهترین روش برای سرمایه گذاری در این کشور محسوب می‌شود. از مهم‌ترین شرایط اخذ این ویزا، سرمایه‌گذاری حداقل ۲۰۰ هزار دلار در استرالیا است. البته سن، اثبات کارفرمایی شما در کشور مبدا، میزان دارایی‌ و گردش مالی نیز برای اخذ این ویزا بسیار اهمیت دارند.

با داشتن ویزای کارآفرینی می‌توانید وارد استرالیا شوید و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید و پس از ورود به استرالیا، با فراهم کردن شرایط لازم برای اخذ ویزای ۸۸۸، به راحتی پس از ۴ سال اقامت دائم بگیرید.

اگر می‌خواهید به صورت مستقیم اقامت دائم بگیرید، می‌توانید از طریق ویزای ۱۳۲ اقدام کنید. البته میزان سرمایه‌گذاری شما در استرالیا برای اخذ این ویزا ۱.۵ میلیون دلار استرالیا است.

ویزای استرالیا

ویزای کار استرالیا

دولت استرالیا سیاست‌های خود را در راستای جذب نیروهای متخصص تنظیم کرده و فرصت‌های شغلی و شرایط زندگی مناسبی برای این گروه از مهاجران فراهم کرده است. بد نیست بدانید که استرالیا در شمار دارندگان بالاترین درآمد سرانه در جهان محسوب می‌شود.

مهاجرت به استرالیا از طریق کار و تخصص یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای اخذ اقامت موقت و دائم است. دولت استرالیا هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می‌کند که بسیاری از مشاغل را شامل می‌شود.

ویزاهای کاری این کشور به دو نوع موقت و دائم تقسیم می‌شوند:

ویزاهای کاری اقامت موقت

  • ویزای ۴۰۰ استرالیا
  • ویزای ۴۷۶ استرالیا ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خاص
  • ویزای ۴۸۵استرالیا ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استرالیا
  • ویزای ۴۸۲ استرالیا با اسپانسر مناطق کم‌جمعیت و اسپانسر فامیلی

اگر از طرف یکی از سازمان‌های استرالیایی دعوت شده‌اید تا در فعالیتی مورد توجه دولت استرالیا شرکت کنید، می‌توانید اقامت ۳ ماهه این کشور را از طریق ویزای ۴۰۰ دریافت کنید.

فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مهندسی از مؤسسات مورد تأیید استرالیا باشید می‌توانید از طریق ویزای ۴۷۶ اقامت ۱۸ ماهه بگیرید و پس از ورود به استرالیا، امتیازهای لازم برای اخذ اقامت دائم را دریافت کنید. اگر هم اخیرا از یک مؤسسه‌ی آموزشی استرالیایی فارغ‌التحصیل شده‌اید می‌توانید اقامت ۲ تا ۴ ساله را با ویزای ۴۸۵ دریافت کنید.

اگر هم به دنبال اخذ اقامت دائم هستید، می‌توانید روی ویزای ۴۸۹ هم حساب کنید. با داشتن این ویزا می‌توانید بعد از ۲ سال اقامت و کار در مناطق کم‌جمعیت استرالیا، برای اقامت دائم اقدام کنید.

 

ویزاهای کاری اقامت دائم

  • ویزای ۱۸۶ استرالیا با اسپانسر شغلی
  • ویزای ۱۸۷ استرالیابا حمایت کارفرما در مناطق «کم‌جمعیت»
  • ویزای ۱۸۹ استرالیا به صورت مستقل
  • ویزای ۱۹۰ استرالیا با اسپانسر ایالتی

برای اخذ تمامی ویزاهای کاری اقامت دائم، باید کمتر از ۴۵ سال داشته باشید و امتیازات لازم را کسب کنید. این امتیازات عمدتا مربوط به سن، تحصیلات، تسلط زبانی و سوابق کاری شما هستند. همچنین شغل شما باید مرتبط با تحصیلات‌تان باشد.

ویزای ۱۸۹ برای متقاضیانی است که می‌خواهند به صورت مستقل تمامی امتیازات لازم را کسب و ویزای کاری استرالیا را دریافت کنند. اگر یکی از ایالت‌های استرالیا اسپانسر شما شود، می‌توانید از طریق ویزای ۱۹۰ اقدام کنید.

برای اخذ ویزای ۱۸۶، باید یک کارفرمای مورد تأیید اداره مهاجرت استرالیا اسپانسر شما شود. اگر کارفرمایی که اسپانسر شما می‌شود در مناطق کم‌جمعیت استرالیا است، می‌توانید از طریق ویزای ۱۸۷ اقدام کنید. دولت استرالیا در راستای سیاست تمرکززدایی و توسعه مناطق خاص و کم‌جمعیت، از این ویزاها استقبال می‌کند.

 

ویزای توریستی استرالیا

استرالیا یازدهمین کشور در صنعت گردشگری کشوری جهان محسوب می‌شود و این به معنای جذابیت این کشور و امکانات فراهم شده برای گردشگران است. البته اخذ ویزای توریستی استرالیا به افرادی که قصد گشت‌وگذار در این کشور را دارند محدود نمی‌شود؛ دیدار از اقوام و آشنایان یا شرکت در رویدادهای تجاری و سمینارها و مواردی مشابه نیز از دیگر اهداف اخذ این ویزا است.

این ویزای استرالیا موقتی است و به اخذ اقامت استرالیا در این کشور منجر نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین چالش‌های این ویزا مجاب کردن افسر پرونده در خصوص هدف اخذ این ویزا است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ویزای تحصیلی استرالیا

استرالیا در رتبه‌بندی محبوب ترین کشورها برای دانش‌آموزان و دانشجویان سومین گزینه است و از میان ۵۰ دانشگاه برتر دنیا ۵ دانشگاه متعلق به کشور استرالیا است. این کشور با بیش از ۲۲ هزار رشته و ۱۱۰۰ موسسه آموزشی معتبر سومین مقصد جذاب برای تحصیل در سراسر جهان محسوب می‌شود. علاوه بر این موارد، کیفیت بالای زندگی، فرهنگ مهاجرپذیری، فرصت‌‌های شغلی مناسب و سطح رفاه، استرالیا رابه بهترین انتخاب شما برای ادامه تحصیل تبدیل می‌کند.

دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند برای تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی از طریق این ویزا اقدام کنند. دولت استرالیا برای دانش‌اموزان زیر ۱۸ سال تدابیری در نظر گرفته است که بتوانند قیم خود راهمراه خود وارد خاک این کشور کنند. در لینک زیر می‌توانید با شرایط اخذ این ویزا برای مقاطع تحصیلی مختلف آشنا شوید.

ویزای نامزدی و ازدواج استرالیا

اگر نامزد یا همسر شما شهروند یا دارای اقامت دائم استرالیاست می‌توانید از طریق این ویزا در کنار شریک زندگی خود در استرالیا اقامت کنید.

انواع ویزای ازدواج و نامزدی استرالیا عبارتند از:

  • ویزای ۳۰۰ استرالیا برای اقامت موقت نامزد
  • ویزای ۸۲۰ و ۳۰۹ استرالیا برای اقامت موقت همسر
  • ویزای ۸۰۱ و ۱۰۰ استرالیا برای اقامت دائم همسر

هر دو نوع ویزای ازدواج و نامزدی در مرحله اول، به صورت اقامت موقت صادر می‌شوند و در صورت تایید دولت استرالیا،  قابلیت تبدیل به اقامت دائم را دارند. ویزای موقت ازدواج ۲ سال و ویزای نامزدی ۹ ماه اعتبار دارد. یکی از مهم‌ترین شرایط برای اخذ این ویزا، حمایت مالی متقاضی از طرف اسپانسر است. شریک شما در استرالیا باید در تمام مدت زمان ویزای موقت نیازهای اولیه‌ی زندگی شما را تامین کند.

در لینک می‌توانید با شرایط اخذ این ویزاها بیشتر آشنا شوید.

ویزای فرزند استرالیا

اگر والدین،‌ پرخوانده یا مادرخوانده شما اقامت دائم استرالیا را دارند، شما می‌توانید از طریق ویزای فرزند وارد خاک استرالیا شوید و در این کشور اقامت کنید. انواع ویزای فرزند عبارتند از:

  • ویزای ۱۰۱ استرالیا برای فرزندان بیولوژیکی
  • ویزای ۱۰۲ استرالیا برای فرزندخوانده‌ها
  • ویزای ۱۱۷ استرالیا برای کودک یتیم خویشاوند
  • ویزای ۴۴۵ استرالیا برای فرزند وابسته

ویزای ۱۱۷ به کودکان یتیم محدود نمی‌شود؛ اگر والدین بیولوژیکی کودک قادر به مراقبت از او نباشند، بستگان نزدیکش در استرالیا می‌توانند برای اقامت استرالیا اسپانسر او شوند.

ویزای ۴۴۵ برای فرزندانی صادر می‌شود که والدین آنها نیز داران اقامت موقت هستند. این ویزا به فرزندان اجازه می‌دهد تا زمانی که نتیجه اقامت دائم والدین‌ آنها مشخص شود، در استرالیا بمانند.

در هر یک از این ویزاها، والدین و فرزند باید شرایط به خصوصی داشته باشند که این جزئیات در لینک زیر به صورت کامل شرح داده شده است.

ویزای والدین استرالیا

اگر فرزندان شما شهروند استرالیا یا دارای اقامت دائم این کشور هستند می‌توانند اسپانسر شما شوند تا به استرالیا بروید و در کنارشان زندگی کنید. همچنین اگر کلیه اقوام درجه یک خود و همسرتان در استرالیا هستند، می‌توانید از طریق ویزای آخرین بازمانده اقدام به اخذ اقامت استرالیا کنید.

انواع ویزای والدین عبارتند از:

  • ویزای ۱۰۳ استرالیا برای اقامت دائم والدین (بدون هزینه)
  • ویزای ۱۴۳ استرالیا برای اقامت دائم والدین
  • ویزای ۱۷۳ استرالیا برای اقامت موقت والدین
  • ویزای ۱۱۵ استرالیا برای آخرین فرد بازمانده
پیام بگذارید