سازمان UNico
راهنمای مهاجران

دریافت پاسپورت EQPR ؛ در یونان

متقاضیانی که هیچ سندی برای آموزش های فنی ، زبان و یا تحصیلات خود ندارد می توانند درخواست نمایند.

چنانچه متقاضیان مدرکی در اختیار ندارند برای اثبات اینکه: قبلا درس خوانده اند، آموزش حرفه ای دیده اند، مهارت های زبانی و یا تجربه کاری داشته اند، میتوانند برای دریافتِ “پاسپورت صلاحیت اروپایی برای پناهجویان‘ و یا EQPR اقدام کنند.

پاسپورت EQPR دور جدید ارزیابی بین ۷ ام تا ۱۱ ام اکتبر در یونان برگزار میشود.

مهلت ارسال درخواست ها تنها تا ۲۵ سپتامبر می باشد.

 

پاسپورت EQPR :

برای این کار باید یک فرم پرسشنامه را پر کنید و از طریق ایمیل ارسال نمایید. لطفاً در نظر داشته باشید که EQPR یک پاسپورت واقعی نیست که بتوان با آن جابجا شد، بلکه مدرکی است که قابلیت ها و مهارت های شما را اثبات میکند. مثلا وقتی که برای شغلی اقدام میکنید مفید خواهد افتاد.

پاسپورت EQPR

پاسپورت EQPR گذرنامه صلاحیت اروپایی برای پناهندگان ، سندی است که ارزیابی مدارک تحصیلات عالی را براساس مستندات موجود و مصاحبه ساختاری ارائه می دهد. همچنین اطلاعات مربوط به تجربه کاری متقاضی و مهارت زبان را ارائه می دهد. این سند اطلاعات موثق را برای ادغام و پیشرفت به سمت اشتغال و پذیرش در مطالعات بیشتر فراهم می کند.

این یک طرح ارزشیابی ویژه برای پناهندگان است ، حتی برای کسانی که نمی توانند مدارک تحصیلی خود را کاملاً مستند سازند.

 

فرآیند:                                                                          

این روند چقدر طول خواهد کشید؟

این پرسشنامه معمولاً سه هفته قبل از ارزیابی ، با دو هفته برای پر کردن آن به داوطلبان ارسال می شود ، به یک ارزیابی کننده اجازه می دهد یک هفته آنها را بررسی کند. مصاحبه ها بین 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد و پس از آن تصمیمی درباره صدور یا عدم صدور سند گرفته می شود. اگر تصمیم مثبت باشد ، گذرنامه صلاحیت اروپایی برای پناهندگان صادر می شود و به مدت پنج سال از تاریخ صدور آن معتبر است.

 

این روند از کی شروع می شود؟

این پروژه در سال 2017 به عنوان یک طرح آزمایشی به بهره برداری رسید. در مرحله آزمایشی ، سه جلسه ارزیابی در یونان برگزار شد: 92 پناهنده توسط ارزیاب اعتبار مصاحبه شدند و 73 EQPR صادر شد.

از ژانویه 2018 بطور رسمی شروع شده و مرحله جدیدی از این پروژه که سه سال به طول انجامد (2018-2020) به اجرا در می آید. در سال 2018 ، پنج جلسه ارزیابی در یونان ، ایتالیا و هلند برگزار شده است.

 

 

پیام بگذارید