سازمان UNico
راهنمای مهاجران

سوريه اى ها بزرگترين گروهى كه به كشورشان بازمي گردند

بزرگترین گروه مهاجری که به کشور خود باز می گردند : سوريه اى ها بزرگترين گروهى كه به كشورشان بازمي گردند

 

تنها طى ٤ ماه گذشته ٦٤ خانواده سوريه اى به كشورشان بازگشتند تا در كشور خود زندگى كنند و دوباره كشورى كه توسط داعش ويران شد را بازسازى كنند.

گرفتن كمك مالى در ازاى بازگشت به كشور مادرى باعث شده است كه تعداد زيادى از پناهجويان از كشورهاى مختلف به كشورشان بازگردند و در بين تمام پناهندگان مردم سوريه بزرگترين گروهى بودند كه تاكنون داوطلبانه به كشورشان بازگشته اند.

بزرگترين گروهى كه به كشورشان بازمي گردند
آنها پيدا نشدن شغل، حقوق كم و زندگى بى معنا در کشور هایی نظیر دانمارك و ترکیه را دلايل اصلى تصميمشان اعلام كرده اند.

طبق قوانين اگر يك خانواده پناهجو شامل ٤ نفر حاظر به ترك كردن دانمارك باشند مبلغى در حدود ٣٠٠ هزار كرون جهت كمك هزينه شروع زندگى در كشور مادرى به آنها پرداخت مى شود.

 

همچنین با توجه با درگیری 20 30 ساله کشور ترکیه با گروهای تروریستی پ ک ک و ی پ گ و در پی پاکسازی مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی پ.ک.ک/ ی.پ.گ و داعش در سوریه که محقق شده است، خانواده های سوری ساکن شهرهای مختلف ترکیه برای بازگشت به سرزمینشان به شهر ریحانلی و دروازه مرزی «جلوه گوزو» حاتای آمدند.

بزرگترين گروهى كه به كشورشان بازمي گردند

همچنین جمعیتی حدود 4 میلیون نفر از مردم سوریه ساکن کشور ترکیه می باشند که با پاکسازی مناطی شمالی سوریه آنها نیز می توانند به کشور خود بازگردند.

که البته در صورتیکه اروپا و آمریکا حمایت بهتری انجام می دانند ، فرصت بازگشت برای سوريه اى ها به کشورشان زودتر فراهم می گردید.

هرچند که اقدام رئیس جمهوری ترکیه برای پاکسازی مناطق با انتقاداتی روبرو بود ولی با توجه به خبر های اخیر از طرف دولت روسیه و آمریکا بستر خوبی برای امن سازی و شهرک سازی برای مردم کشور سوریه و بازگشت آنها به کشورشان فراهم گردید.

 

بزرگترين گروهى كه به كشورشان بازمي گردند/تهیه شده توسط سازمان یونیکو

 

 

پیام بگذارید