سازمان UNico
راهنمای مهاجران

عدم صدور ویزای آمریکا ؛ اعتراض رسمی ایران به بانک جهانی

عدم صدور ویزای آمریکا ؛ اعتراض رسمی ایران به بانک جهانی

در پی عدم صدور ویزای آمریکا برای شرکت هیأت ایرانی در نشست سالانه گروه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن وزیر اقتصاد ایران از شرکت در این نشست صرف نظر کرد.

به گزارش تسنیم، فرهاد دژپسند، تنها کسی که روادید برایش صادر شد، در نامه‌ای خطاب به دیوید مالپاس، رئیس گروه بانک جهانی مراتب اعتراض خود را در مورد این اقدام اعلام کرد.

تسنیم می‌نویسد، طبق مفاد اساسنامه بانک جهانی، عدم اتخاذ رویکرد سیاسی در مورد هیأت‌های اقتصادی اعزامی از کشورهای عضو و مصونیت اعضای هیأت عامل بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول ضروری است و عدم مراعات آن خلاف موازین حقوق بین‌الملل و اصل برابری دولت‌ها خوانده شده است.

در ماه گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهور و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ویزایی کوتاه دریافت کردند و برای بسیاری از همکاران و خبرنگاران همراه روادید صادر نشد.

ویزای آمریکا

از دولت مردان که به دلیل تحریم ها و شرایط سیاسی امکان دریافت ویزای آمریکا را نداشته اند که بگذریم این معقوله در بین مردم عادی هم به چشم میخورد.

با توجه به نرخ ریجکتی کشورها در سال 2018 که آلمان، فرانسه،ایتالیا، هلند، بلژیک و دانمارک بیشترین نرخ ریجکتی متقاضیان ایرانی در بین کشورهای حوزه شینگن را داشتند.

همچنین صدور ویزای کشور آمریکا برای مردم عادی در ماه سپتامبر به شرح ذیل بوده است

بیشترین نرخ ریجکتی کشورهای شینگن برای متقاضیان ایرانی به صورت ذیل می باشد:

  • آلمان۷.۶۳%
  • فرانسه ۱۳.۶۴%
  • ایتالیا ۷.۶۶%
  • هلند ۱۰.۱۰%
  • بلژیک ۷.۹%
  • دانمارک ۹.۲%

از دلایل مهم افزایش ریجکتی می توان به اخذ ویزای توریستی توسط متقاضیان و اعلام پناهندگی به کشور مقصد اشاره نمود که با این شرایط می توان پیش بینی کرد که کشورهایی که متقاضیان ایرانی به آنها اعلام پناهندگی می کند. هیچ گونه ویزایی برای متقاضیان ایرانی صادر نکنند. اما ریجکت درخواست ویزا دلایل متعددی دارد و فقط به بحث پناهندگی مربوط نمی شود.

پیام بگذارید