سازمان UNico
راهنمای مهاجران

پناهجویان سوری در لباس تیم والیبال ؛

پناهجویان سوری در لباس تیم والیبال اکراین قصد داشتند از کشور یونان به سوئیس بروند که از سوی پلیس دستگیر شدند

این 10 پناهجوی سوری در لباس تیم والیبال اوکراین گذرنامه‌هایی به همراه داشتند که پیش‌تر “اعلام مفقودی” شده‌بود.

آن‌ها به “تلاش برای خروج غیرقانونی از کشور” متهم و بازداشت شده‌اند.

پناهجویان سوری در لباس تیم والیبال اوکراین ، سعی کردند که از طریق فرودگاه آتن با گذرنامه‌های جعلی خود را به زوریخ برسانند.

این پناهجویان همراه خود لباس و کیف ورزشی و حتی توپ والیبال هم آورده‌بودند، اما پس از اینکه پلیس فرودگاه به آن‌ها شک می‌کند با کنترل گذرنامه‌هاشان مشخص شد که گذرنامه‌ها جعلی است یا پیش‌تر در سیستم به عنوان گذرنامه‌های مفقودی ثبت شده‌‌است.

پلیس آتن در اطلاعیه‌ای خبر داده که این ۱۰ پناهجوی سوری در حال حاضر به اتهام “تلاش برای خروج غیرقانونی از کشور” در بازداشت به‌سر می‌برند.

پناهجویان در یونان حق خروج از کشور را ندارند و مجاز به سفر به کشورهای اروپایی نیستند.

 

این موضوع بی ربط با وضع وخیم پناهجویان و پناهندگان در کشور یونان نمی باشد.

ماه ها است که شرایط زندگی این مهاجران در جزایر یونان وخیم تر می شود. اما گزینه هایی برای بهبود وضعیت پناهجویان وجود دارد که به دلایلی از آن ها استفاده نمی شود.

با وجود تلاش های اتحادیه اروپا، هنوز هم شمار بسیاری از مهاجران به جزایر یونان راه می یابند. در واقع شمار پناهجویانی که خود را از ترکیه به جزایر یونان واقع در شرق بحیره اژه می رسانند، بیشتر از آن هایی است که آن جا را ترک می کنند. شمار پناهجویان در مراکز پذیرش رو به افزایش است و مقام های محلی برای رسیدگی به آن ها در تلاش و تقلا هستند.

شمار پناهجویانی که خود را از بحر به جزایر یونان می رسانند، رو به افزایش است و رسیدگی به آن ها روز به روز دشوارتر می شود.

پیام بگذارید