سازمان UNico
راهنمای مهاجران

سازمان عفو ​​بین الملل

سازمان عفو ​​بین الملل بزرگترین سازمان حقوق بشر در جهان است

سازمان عفو ​​بین الملل

سازمان عفو بین الملل جنبشی جهانیست که ماموریت آن جلوگیری و متوقف کردن نقض شدید حقوق بشر ، مانند حقوق صحیح جسمی و روانی، آزادی و عدالت و بیان و آزادی از تبعیض، می باشد.
  • زمینه فعالیت : حمایت حقوقی ، اطلاع رسانی، مبارزات مستقیم، تحقیق
  • اعضا : بیش از هفت میلیون عضو و هوادار

سازمان عفو ​​بین الملل

عفو بین‌الملل

(به انگلیسیAmnesty International) سازمانی غیردولتی می‌باشد که با داشتن بیش از ۳ میلیون عضو در زمینه حمایت از حقوق بشر فعالیت می‌کند.

هدف‌گذاری این بنیاد غیردولتی اینست که بتواند با پژوهش و فعالیت در زمینه حقوق بشر از پایمال شدن حقوق انسان‌ها در سطح دنیا جلوگیری کرده و در نهایت خواستار برقراری عدالت در مورد افرادی که حقوق ایشان به هر نحوی پایمال گردیده می‌باشد

عفو بین‌الملل در سال ۱۹۶۱ و با تأثیرپذیری مستفیم از مقاله زندانیان فراموش شده که در مجله آبزرور توسط پیتر بننسون نوشته شد در لندن تأسیس گردید.

این ارگان سعی دارد تا با متوجه کردن افراد به مسائل حقوق بشر و استانداردهای جهانی تا حد ممکن فشار را بر دولت‌هایی که اجازه سوءاستفاده در کشور خود را می‌دهند افزایش دهد این ارگان دارنده جایزه صلح نوبل در سال ۱۹۷۷ جهت مبارزه با شکنجه در دنیا و همچنین دارنده جایزه سازمان ملل متحد در زمینه حقوق بشر می‌باشد.

این ارگان طولانی‌ترین پشتوانه تاریخی را در زمنیه حمایت از حقوق بشر در دنیا داراست و بسیاری بر این باورند که این ارگان بوده‌است که استانداردهای لازم را برای جنبش حقوق بشر به وجود آورده‌است.

عفو بین‌الملل در سال ۱۹۶۱ توسط وکیلی به نام پیتر بننسون تأسیس گردید.

نمایش نظرات (2)