سازمان UNico
راهنمای مهاجران

رایزنی‌های جمهوری اسلامی برای حل مشکلات کنسولی با کانادا بی پاسخ ماند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت کانادا هنوز به رایزنی‌های جمهوری اسلامی برای حل مشکلات کنسولی ایرانیان مقیم این کشور پاسخی نداده است.

رایزنی‌های جمهوری اسلامی برای حل مشکلات کنسولی با کانادا بی پاسخ ماند

 

سخنگوی وزارت خارجه ایران خبر داد که با وجود تعیین سوئیس به عنوان حافظ منافع ایران در اتاوا، پایتخت کانادا، «امکان ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم کانادا وجود ندارد».

عباس موسوی گفت: «با تعیین سوئیس به عنوان حافظ منافع جدید ایران در اتاوا نیز در حال حاضر امکان ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم کانادا وجود ندارد و هنوز به رایزنی‌هایی که با دولت این کشور داشته‌ایم پاسخ نداده‌اند.»

سخنان موسوی در حالی بیان شده که پیش از این نیز گفته شده بود که ارائه خدمات کنسولی شامل توافق جمهوری اسلامی و سوئیس نمی‌شود.

خبرگزاری دولتی ایرنا در خردادماه از امضای توافقی بین ایران و سوئیس خبر داد که بر اساس آن سوئیس حافظ منافع جمهوری اسلامی در کانادا می‌شود.

 

کانادا از شهریور سال ۹۱ به دلیل آن چه عدم همراهی جمهوری اسلامی با قطعنامه‌های شورای امنیت خوانده و نیز در اعتراض به سیاست‌های منطقه‌ای ایران روابطش با تهران را قطع کرد. پیش از سوئیس، ایتالیا حافظ منافع کانادا در ایران بود.
پیام بگذارید