سازمان UNico
راهنمای مهاجران

ورودی غیر قانونی به آلمان با هواپیما

تاریخ: 22.09.2019 مانوئل بایاردر توسط مانوئل بایاردر رئیس تحقیقات و گزارشگری welt.de

از ابتدای سال 2019، پلیس فدرال بیش از 6000 پرونده ثبت کرده است. به گفته کارشناسان ،اوضاع بسیار پیچیده است.

در مصاحبه های ، هر شخص نشان می دهد پناهجویان با هواپیما به آلمان آمده اند.

در واقع سختگیری های امنیتی مرزهای زمینی با این نتیجه روبرو شده که مهاجران از طریق هواپیما وارد آلمان می شوند. این نتیجه تحقیق WELT AM SONNTAG است. آمار وزارت کشور فدرال نشان می دهد که تعداد ورودی های غیرقانونی ضبط شده توسط هواپیما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

تا پایان ژوئیه امسال ، پلیس فدرال کشور آلمان 6175 مورد از این دست را در فرودگاه های آلمان ثبت کرده – 3016 پرواز برای پرواز از منطقه شینگن ، 2853 از خارج این منطقه. این نشان دهنده افزایش متوسط ​​ماهانه در مقایسه با سال 2018 است ، وقتی که 10289 مورد در کل سال شمارش شده است.

 

ورودی غیر قانونی به آلمان با هواپیما , منظور از ورود غیر مجاز چیست؟

در صورت عدم داشتن مدارك و رواديد (پاسپورت و یا ویزا) ، ورود غيرمجاز خواهد بود. مسئولان امنیت می گویند که بسیاری از این افراد که وارد کشور شده اند به دنبال پناهندگی هستند.

 

تعداد افرادی که در آلمان درخواست پناهندگی می دهند

با توجه به اینکه بیش از 10،000 نفر در هر ماه در آلمان درخواست پناهندگی می کنند ، تعداد 6175 مورد شناسایی شده از ورود غیرقانونی در فرودگاه ها طی هفت ماه نسبتاً اندک به نظر می رسد. با این وجود گفته می شود که ، مخصوصاً برای پروازهایی از کشورهای حوزه شینگن صورت می گیرد ، کسانی که با روادید و قانونی وارد می شوند احتمال قبولی پایینی خواهند داشت.

 

بیانیه ها در مورد اتریش ، جمهوری چک و فرانسه

میزان ورود غیرمجاز از طریق هوا نیز با مقایسه با ارقام موجود در مرز آلمان و اتریش مشخص است. از اوج بحران پناهندگان در سال 2015 ، کنترل های مرزی ثابت وجود دارد. در اینجا پلیس فدرال ورودی های غیرمجاز را تا پایان ژوئیه 5820 شمرده است.

آمار در مورد مرز با اتریش از جمهوری چک (2568 ورودی غیر مجاز) ، فرانسه (1890) و سوئیس (1793) نشان می دهد. با این وجود ، برخلاف مرزهای اتریش ، در مناطق دیگر مرزی فقط بررسی های مکانی انجام می شود. برخلاف موارد فوری ، چنین کنترل های نامنظم اجازه نمی دهد پناهجویان رد شوند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نقش ویژه ای در ورود هوا به ناحیه شنگن دارند. مقامات دریافتند که مهاجران سعی دارند با هواپیما مستقیماً از این کشورها به اروپای مرکزی برسند.

تا پایان ماه ژوئیه ، پلیس فدرال 512 ورود یا تلاش غیرقانونی از اسپانیا ، 406 از ایتالیا را شمارش کرده اند. بیشترین تعداد این آمار مربوط به یونان است: 533 ورود غیرمجاز برای چک های حضوری در هواپیماها ثبت شده است.

علاوه بر این ، از 4،301 مهاجر دیگر در سال جاری تا پایان ماه ژوئیه در یونان از عزیمت به آلمان جلوگیری شد. این امر توسط تیمهای مشترک هواپیمایی و پلیس فدرال تأمین شد.

این رقم همچنین نسبت به سال 2018بیشتر است ، هنگامی که در فرودگاههای آتن ، هراکلیون ، رودز و تسالونیکی در 12 ماه گذشته فقط از ورود 6457 مسافر غیرمجاز جلوگیری شد.

 

تهیه و ترجمه شده توسط تیم یونیکو “مقاله ورودی غیر قانونی به آلمان با هواپیما ”

Javid

پیام بگذارید