سازمان UNico
راهنمای مهاجران

آغاز کنترل مرزی دانمارک در مرز با سوئد

آغاز کنترل مرزی دانمارک در مرز با سوئد: اجازه نخواهیم داد دانمارک مانند سوئد شود.

آنگونه که از قبل توسط مقامات دانمارکی اعلام شده بود از روز سه شنبه ۱۲ نوامبر این کشور اقدام به اعمال کنترل مرزی در مرزهای خود با سوئد می کند.

«نیک هکه روپ» وزیر دادگستری دانمارک قبلا در طی یک کنفرانس مطبوعاتی صراحت اعلام کرد که تردد بزهکاران از سوئد به دانمارک که در ماه های اخیر منجر به افزایش انفجار آمیز بزهکاری و خشونت در این کشور شده بود عامل اصلی اعمال کنترل مرزی در مرزهای با سوئد است.

دانمارک

وزیر دادگستری در این کنفرانس مطبوعاتی گفت:

– عامل مرکزی در این تصمیم جنایت های سازمان دهی شده در سوئد است. ما شاهد رون نگران کننده تنش و افزایش خشونت در سوئد بوده ایم و آن را زیر نظر داشته ایم و اینک تصمیم گرفته ایم که کنترل مرزی خود را با سوئد شدت بخشیم /…/ اجازه نخواهیم داد خشونت های سوئد برای مردم دانمارک هم تبدیل به زندگی روزمره شود. ما امنیت مردم دانمارک را تامین خواهیم کرد.

پلیس دانمارک همچنین یک واحد ویژه جهت مبارزه با جرایم پیرامون منطقه مربوط به پل اوره سوند (پلی که دانمارک و سوئد را به یکدیگر متصل می کند) ایجاد نموده است.

دولت دانمارک همزمان به پلیس این کشور اجازه داده است که ۳۰۰ دوربین امنیتی جدید در هر محلی که خود صلاح می داند جهت تامین امنیت شهروندان نصب کند. همچنین به کمون های دانمارک اجازه داده شده است که بدون نیاز به کسب مجوز از پلیس در هر محلی عمومی که خود مایلند دوربین های امنیتی نصب کنند.

«گروه های گنگستری را له میکنیم»
خانم «مته فردریکسن» نخست وزیر دانمارک در مصاحبه ای با روزنامه «برلینسکه» ب اشاره به اینکه در سال جاری ۱۳ انفجار در کپنهاک صورت گرفته است گفت که دانمار گروه های گنگستری را «له خواهد کرد» و به مردم کشورش اطلاع داد که در شش ماه نخست سال جاری ۱۸۰ بزهکار عضو گروه های گنگستری به جمعا ۲۵۸ سال زندان محکو شده اند. وی اضافه کرد:

– این کافی نیست، آنها باید نابود شوند و برای این کار نیاز به اقدامات موثر وجود دارد.

به تصمیم دولت دانمارک از روز سه شنبه ۱۲ نوامبر همه مسافرانی که از طریق مرزهای زمینی اعم از اتوموبیل، قطار و یا کشتی از سوئد به دانمارک سفر می کنند می بایست در صورت درخواست پلیس، مدارک شناسایی و در مورد اتباع خارجی گذرنامه و اقامت/ویز معتبر، ارائه نمایند. پلیس همچنین مجاز به تفتیش مسافران و اتوموبیل های آن ها خواهد بود.

دولت دانمارک قبلا کمیسیون اتحادیه اروپا و دولت سوئد را از تصمیم خود مطلع ساخته بود.

سوئد

آغاز کنترل مرزی دانمارک در مرز با سوئد/یونیکو

پیام بگذارید