سازمان UNico
راهنمای مهاجران

تجربه پاره کردن پاسپورت در فرودگاه کشور آلمان

تجربه پاره کردن پاسپورت در فرودگاه کشور آلمان به نقل از افرادی که این اقدام رو انجام دادن

 

به من گفتند حتما باید پاسپورت م رو از بین ببرم و بعد در سالن ترانزیت درخواست پناهندگی بدم ، دو ماه پیش من با ویزای لیبل فرانسه و پاس ایرانی خودم وارد فرودگاه فرانکفورت شدم ولی در خرطومی خروجی از هواپیما پلیس ایستاده بود و از پاس همه ایرانیها عکس می انداخت چون سابقه ی ایرانی ها بسیار خراب شده!

بعد از ورود به سالن ترانزیت فرودگاه پاسم رو نابود کردم و درخواست پناهندگی دادم ، یک ماه در کمپ فرودگاه بودم و در این‌مدت اینتر ویو شدم و طبعا ردی هم گرفتم ! و بعد از دریافت جواب ردی طبق اطلاعات پاسپورتم که عکسش رو داشتند من رو با یکی از پروازهای همون شرکت طبق قوانین یاتا به ایران دیپورت کردند.

یک زن و شوهر بودند که از ترکیه پرواز کرده بودند و اونها رو هم طبق قوانین یاتا با پرواز همون شرکت به ترکیه دیپورت کردند.
در حالیکه سایر پناهندگان کمپ فرودگاه که پاسپورت خود را تحویل داده بودند با وجود جواب ردی از کمپ فرودگاه خارج کردند و به کمپ گیسن بردند .

به یونیکو در اینستاگرام بپیوندید 

و افراد دیگه ای هم بودند که با همون ویزای لیبل سعی کردند ورود بزنند و یا موفق شدند وارد خاک آلمان شوند و یا با پاس گیر افتادند که بواسطه ی تحویل پاس از کمپ فرودگاه خارج و به کمپ گیسن برده شدند.

من هم بواسطه ی ورود بدون پاس در ایران سه روز بازداشت بودم و هنوز هم از گرفتاری ورود بدون پاس خلاص نشدم و پام گیره !

توصیه من به دوستان اینه که به هیج وجه اگر از پاس شما عکس انداخته شد در فرودگاه فرانکفورت پاس رو پاره نکنید . و توصیه دوم اینه که ابدا در هنگام ورود با ویزای لیبل و یا پاس مشابهتی بلیط برای فرودگاه فرانکفورت و یا شهر های مهم نخرید و بجای اون شهر های بی اهمیت با فرودگاه های کوچک انتخاب کنید چون اگر من هم این کار را کرده بودم مجبور بودند چون امکانات نگه داشتن من را در فرودگاه نداشتند من را وارد کمپ های داخل خاک آلمان کنند که دیگر امکان دیپورت من وجود نداشت.

 

پاره کردن پاسپورت به نقل از گروه اطلاع رسانی پناهندگان و پناهجویان

پیام بگذارید