سازمان UNico
راهنمای مهاجران

انواع ویزای شینگن چه فرقی با هم دارند؟

پرسش و پاسخدسته بندی: مهاجرتانواع ویزای شینگن چه فرقی با هم دارند؟
مدیرسایت عضو سایت پرسیده شد4 سال قبل
1 پاسخ‌ها
مدیرسایت عضو سایت پاسخ داده شد4 سال قبل
ویزای شینگن دارای انواع مختلفی است که بسته به هدف و نوع سفر متقاضی برای وی صادر می‌گردد. به طور کلی ویزای شنگن دارای ۳ دسته ویزای اتحادیه شینگن، ویزای محدود منطقه‌ای و ویزای شنگن ملی می‌شود. ویزای اتحادیه شینگن همان ویزای اروپاست که بنابر هدف متقاضی از سفر به ۳ نوع ویزای تایپ A، ویزای تایپ B و ویزای تایپ C تقسیم می‌شود.
ویزای شینگن تایپ A که به ویزای فرودگاهی معروف است به دارنده این اجازه را می‌دهد تا در یکی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه شینگن پرواز خود را تعویض کرده و به کشوری خارج از این حوزه سفر کند. این نوع از ویزای شینگن دارای محدودیت فراوانی بوده و فقط به محوطه فرودگاه محدود می‌شود، از این رو فرد دارنده ویزای فرودگاهی امکان خروج از فرودگاه را نخواهد داشت.
ویزای شینگن تایپ B که به ویزای ترانزیت معروف است به فرد دارنده آن این اجازه را می‌دهد تا ظرف حداکثر ۵روز از خاک کشوری در حوزه شنگن عبور کند. ویزای شنگن تایپ C هم یکی دیگر از انواع ویزای شینگن کوتاه‌مدت است که به ۳ نوع سینگل (یکبار ورود)، دوبار ورود و مولتی و یا مولتیپل شینگن تقسیم می‌شود.
ویزای شینگن سینگل بنابر بازه زمانی و مدت زمان اعتبار تعیین‌شده توسط آفیسر پرونده، به دارنده آن این امکان را می‌دهد تا برای تنها یکبار به خاک کشور حوزه شینگن وارد شده و در زمان مقرر و قیدشده در برچسب ویزا از کشور مربوطه خارج شود.
ویزای شینگن تایپ C دوبار ورود ماهیتی مشابه یکبار ورود دارد، با این تفاوت که بنابر صلاحدید آفیسر پرونده، متقاضی اجازه ۲بار ورود به کشورهای حوزه شینگن در مدت زمان اعتبار ویزا را خواهد داشت. اما ویزای شینگن تایپ C مولتی که بهترین حالت این نوع از ویزا محسوب می‌شود، به فرد دارنده آن این اجازه را می‌دهد تا در بازه زمانی مشخص شده، به دفعات به کشورهای حوزه شینگن وارد شده و از آن‌ها خارج شود.
نوع دیگر ویزای شنگن، ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای یا ویزای LTV است که برای موارد اضطراری هم‌چون دلایل انسان‌دوستانه و پناهندگی صادر می‌شود و دارنده آن تنها مجاز است به کشور صادرکننده ویزا و در برخی موارد، چندین کشور تعیین‌شده دیگر تردد نماید.
نوع دیگر ویزای شنگن، ویزای ملی و یا همان ویزای شینگن تایپ D است که برای متقاضیان تحصیل، کار و اقامت دائم در کشورهای حوزه شینگن صادر می‌گردد. این نوع از ویزای شینگن از اعتبار و بازه زمانی طولانی‌تری برای اقامت در کشورهای اروپایی محدوده شنگن برخوردار بوده و برای اهدافی نظیر بیزینس و تحصیل برای متقاضیان صادر می‌شود. لازم به ذکر است که این نوع از ویزا نیز بنابر صلاحدید آفیسر پرونده به دو صورت سینگل و مولتی برای فرد متقاضی صادر خواهد شد.