سازمان UNico
راهنمای مهاجران

نرخ بیکاری در آمریکا باز هم کاهشی شد

همان طور که پیشتر انتظار می‌رفت، نرخ بیکاری ایالات متحده آمریکا تا پایان ماه نوامبر 2020 باز هم کاهشی شد و رقم ۶.۷ درصد را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسوشیتدپرس، این نرخ بیکاری که ۰.۱ درصد کمتر از ماه گذشته بوده، کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول هشت ماه اخیر است.

آلمانطی این مدت شمار جمعیت بیکاران با کاهشی محسوس نسبت به ماه گذشته به ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد که ۳۲۶ هزار نفر کمتر از ماه گذشته است. با این حال نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان هنوز فاصله زیادی با نرخ بیکاری ۳.۵ درصدی ثبت شده در ماه فوریه دارد یعنی پیش از آن که بخش بزرگی از اقتصاد ایالات متحده آمریکا بر اثر کرونا به تعطیلی کشیده شود.

ایالات متحده آمریکا بزرگ ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بیش از ۲۸۰ هزار نفر از شهروندان این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

طی این مدت ۱۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ایالات متحده آمریکایی شاغل بوده اند که ۷۴ هزار نفر کمتر از ماه گذشته است. نرخ مشارکت طی این ماه به ۶۱.۵ درصد رسیده که ۱.۹ درصد از ماه گذشته کمتر بوده است.

از آنجا که اقتصاد ایالات متحده آمریکا در حال بازگشت به سطوح قبل از بحران است انتظار می رود روند کاهشی نرخ بیکاری و استخدام نیروهای جدید کماکان ادامه داشته باشد.

متوسط نرخ بیکاری ایالات متحده آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۰ معادل ۶.۲ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۲۰۲۰ با ۱۴.۷ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می ۱۹۵۳ با ۲.۵ درصد بوه است.

پیام بگذارید