سازمان UNico
راهنمای مهاجران

دعوتنامه کانادا | هر آنچه لازم است بدانید

دعوتنامه کانادا چیست؟

دعوتنامه کانادا یک نامه درخواستی از یک فردی است که در کانادا مقیم است و شما را به این کشور کانادا دعوت می‌کند. این شخص می‌تواند دوست، خانوادگی و یا از یک شرکت تجاری باشد، اما بایستی فردی باشد که بتواند هویت و هدف شما را از سفر به کشور کانادا تأیید کند.

به طور کلی شرط اصلی و مهم برای ارسال دعوتنامه این است که فرد ارسال کننده دعوتنامه، مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد. فردی که شما را دعوت می‌کند نمی‌تواند یک مهاجر غیرقانونی باشد یا مشکل قانونی برای اقامت در کانادا داشته باشد. آن شخص علاوه بر وضعیت مشخص اقامت باید شغل و درآمد داشته باشد تا احتمال اینکه نامه آنها تأثیر مثبتی بر تصمیم کنسولگری کانادا برای دادن ویزا به شما داشته باشد، افزایش یابد.

در نظر داشته باشید که دعوتنامه تضمینی برای صدور ویزا نیست. افسران ویزا شرایط شما را ارزیابی می‌کنند تا تصمیم بگیرند که آیا شرایط قانونی مهاجرت را برآورده می‌کنید یا خیر.

 

انواع دعوتنامه کانادا

برای مهاجرت به کانادا داشتن دعوتنامه کانادا اجباری نیست، اما اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده شما مقیم یا شهروند کانادا باشد می‌تواند با ارسال دعوتنامه به شما روند دریافت انواع ویزای کانادا را برای شما آسان کند.

چه کسی می‌تواند دعوتنامه کانادا را ارسال کند؟

فردی که به خوبی با شما آشنایی دارد می‌تواند برای شما دعوتنامه ارسال کند. این فرد می‌تواند:

  • والدین
  • همسر
  • فرزند بالای 18 سال
  • خواهر و برادر
  • دوست صمیمی
  • یا شریک تجاری شما باشد.

در نظر داشته باشید که فردی که دعوتنامه را ارسال می‌کند، باید مدارک کافی یا حداقل دلایل کافی در مورد ارتباط با شما ارائه دهد. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید به طور تصادفی از یک شهروند دائمی یا کانادایی بخواهید که برای دریافت ویزای کانادا دعوتنامه‌ای برای شما ارسال کند.

مزایای اخذ دعوتنامه کانادا

اگرچه در بیشتر موارد لزوماً الزامی برای دریافت دعوتنامه نیست، اما متقاضیانی که با دعوتنامه به سفارت کانادا مراجعه می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که ویزای آنها تأیید شود. به طور کلی داشتن دعوتنامه کانادا:

دلیل درخواست ویزا را تایید می‌کند.

به مقامات مهاجرت کانادا اطمینان می‌دهد که متقاضی در طول سفر خود مکانی برای اقامت دارد.
ثابت می‌کند که متقاضی در هنگام اقامت در کانادا از حمایت مالی و اجتماعی برخوردار است.

بررسی انواع دعوتنامه کانادا

اگر واجد شرایط دریافت انواع ویزای کانادا هستید، نیازی به دعوتنامه ندارید. متقاضیان معمولا برای دریافت ویزای کانادا هنگام درخواست سوپر ویزا، بازدید تجاری و توریستی و تحصیل در دوره‌های کمتر از 6 ماه نیاز به دعوتنامه دارند. در ادامه انواع دعوتنامه کانادا را بررسی کرده‌ایم:

دعوتنامه توریستی کانادا

دعوتنامه توریستی کانادا پرکاربرد‌ترین نوع دعوتنامه است. این نوع دعوتنامه مختص افرادی است که قصد بازدید از کانادا به عنوان توریست یا همان گردشگر را دارند. در این صورت افراد واجد شرایط در کانادا که از نزدیکان فرد متقاضی هستند، می‌توانند با ارسال دعوتنامه از آنها برای سفر به کانادا دعوت کنند.

دعوتنامه تجاری کانادا

افرادی که در کشور خود فعالیت تجاری موفق و قانونی داشته باشند با ارسال دعوتنامه تجاری از سوی یک شرکت قانونی در کانادا می‌توانند وارد این کشور شوند. البته در نظر داشته باشید که به دلیل اینکه این نوع دعوتنامه فقط از سوی شرکت‌های مشغول به کار در کانادا قابل صدور است، کاربرد کمتری دارد.

دعوتنامه سوپر ویزای کانادا

دعوت نامه سوپر ویزای کانادا، برای دعوت نوادگان و فرزندان، از پدر و مادر، پدربزرگ و مادر بزرگ می‌باشد. یکی از شرایط اخذ سوپر ویزای کانادا برای مهاجرت والدین با ارائه دعوتنامه به دلیل مدت اقامت بیش از 6 ماه آنها، توانایی حمایت مالی دعوت کنندگان، از پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ می‌باشد.

دعوتنامه تحصیلی کانادا

برای کسانی که قصد شرکت در دوره‌های آموزشی کم‌تر از 6 ماه را در کانادا داشته باشند، با دریافت دعوتنامه تحصیلی کانادا می‌توانند برای اقامت موقت به کانادا سفر کنند. در این نوع دعوتنامه باید نام دوره آموزشی، مدت زمان لازم برای حضور در دوره مورد نظر و هزینه تحصیلی دوره، ذکر شود.

اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای دعوتنامه کانادا

دعوتنامه برای انواع ویزای کانادا باید از نظر اطلاعات و مدارک حاوی چند الزام اساسی باشد. شخصی که نامه را می‌نویسد باید تمام جزئیات زیر را درج کند در غیر این صورت این خطر وجود دارد که کنسولگری کانادا نامه را نپذیرد و حتی بدتر از آن، ممکن است به شانس شما برای دریافت ویزای کانادا آسیب برساند. سه الزام اصلی برای درخواست انواع دعوتنامه کانادا به شرح زیر است:

  • اطلاعات متقاضی ویزا
  • نام کامل (نام و نام خانوادگی)
  • تاریخ تولد
  • اطلاعات تماس (شماره تلفن و ایمیل)
  • آدرس دقیق
  • رابطه‌ای که متقاضی با فرد دعوت کننده دارد.
  • هدف از سفر به کانادا
  • مدت زمان بازدید از کانادا
  • متقاضی در کجای کانادا اقامت خواهد داشت و هزینه اقامت خود را چگونه پرداخت خواهد کرد.
  • تاریخ ورود فرد به کانادا و تاریخی که کانادا را ترک می‌کند.
  • کپی مدرک حمایت مالی (صورت‌های بانکی از 6 ماه گذشته)

اطلاعات فردی که متقاضی را دعوت می‌کند.

  • نام کامل (نام و نام خانوادگی)
  • تاریخ تولد
  • اطلاعات تماس (شماره تلفن و ایمیل)
  • آدرس دقیق
  • وضعیت در کانادا (مقیم دائم یا شهروند کانادا)
  • عنوان شغلی
  • نام و تاریخ تولد اعضای نزدیک خانواده و افراد تحت تکفل (همسر یا شریک زندگی مشترک و فرزندان)
  • تعداد کل افرادی که در خانه شما زندگی می‌کنند.
  • ضمیمه یک کپی از کارت شهروندی یا پاسپورت کانادا.
  • ضمیمه یک کپی از گواهی تولد کانادا در صورتی که در کانادا به دنیا آمده‌اید.
  • ضمیمه یک کپی از کارت اقامت دائم یا IMM 1000 اگر مقیم دائم کانادا هستید.
  • اگر اسپانسر هستید، مدرکی مبنی بر حمایت مالی ارائه کنید (صورت‌حساب‌های بانکی در 6 ماه گذشته)

 

اطلاعات ویژه برای سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا برای والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها جهت ملاقات با فرزندان یا نوه‌های خود برای مدت بیش از 6 ماه است. از آنجایی که اعتبار این ویزا بیشتر از سایر ویزاهای اقامت موقت کانادا است، علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، اطلاعات بیشتری در نامه مورد نیاز است. بنابراین برای آن دسته از فرزندان و نوه‌هایی که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را به کانادا دعوت می‌کنند، باید موارد زیر را نیز در نظر بگیرند:

  • یک اعلامیه کتبی و امضا شده مبنی بر اینکه از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود برای کل اقامت آنها در کانادا حمایت مالی خواهید کرد.
    مدرکی مبنی بر اینکه شما درآمد کافی برای تعداد کل افراد ساکن در خانه خود را دارید، از جمله برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ بازدید کننده.
  • دعوتنامه باید از طرف شخصی که متقاضی را دعوت می‌کند امضا و تاریخ داشته باشد و در صورت نیاز و نیاز کنسولگری کانادا نیز باید به صورت محضری باشد. این نامه نیازی به ارائه سند جداگانه از بقیه مدارک مورد نیاز درخواست را ندارد. در عوض، متقاضی باید نامه را در زمانی که بقیه مدارک را ارسال می‌کند، به کنسولگری کانادا ارسال کند. در صورت درخواست آنلاین، یک نسخه PDF اسکن شده نامه باید به صورت آنلاین پیوست شود. در صورت ارسال درخواست حضوری، نامه باید پرینت شود و یک کپی با بقیه مدارک همراه شود.

نمونه دعوتنامه کانادا

برای اینکه تصویر واضح‌تری از دعوتنامه کانادا و اطلاعات مندرج در آن داشته باشید، می‌توانید دعوتنامه کامل نوشته شده را در زیر با فضاهای خالی مشاهده کنید که در آن اطلاعات شخصی باید درج شود. فردی که متقاضی را دعوت می‌کند «فرد دعوت کننده» و فردی که دعوت می‌شود در نمونه زیر «متقاضی» نامیده می‌شود. این نمونه برای انواع دعوتنامه کانادا و برای هر شخصی قابل استفاده است.

نام مکان در کانادا ، تاریخ
به سفارت کانادا در (نام کشور)
(آدرس سفارت)
(شماره تلفن سفارت)
موضوع: دعوت نامه برای آقای/خانم (نام متقاضی)
خانم / آقای عزیز،
نام من (نام فرد دعوت کننده) است، من در (تاریخ تولد) به دنیا آمدم و اهل (محل کانادا) هستم. من یک (وضعیت در کانادا – شهروند یا مقیم دائم) هستم و در (آدرس در کانادا) زندگی می‌کنم. خانواده من (تعداد افراد ساکن در خانوار) و شغل من (عنوان شغل، شرکت و محل)، با درآمد (حقوق ماهانه یا سالانه) است.
از طریق این نامه، من (نام متقاضی)، متولد (تاریخ تولد) و در حال حاضر در (آدرس در کشور خارجی) را برای اقامت کوتاه به کانادا دعوت می‌کنم. (نام متقاضی) از (تاریخ ورود) تا (تاریخ عزیمت) در (محل و آدرس در کانادا مانند هتل یا خانه شما) اقامت خواهد داشت. من (نام متقاضی)، (رابطه ایالتی مانند برادر، خواهر، دوست و غیره) هستم و به مدت (مدت زمان بر حسب روز یا ماه) در نقاط مختلف از کانادا بازدید خواهم داشت.
(نام متقاضی) در حال حاضر با شغل (عنوان شغل و محل کار را وارد کنید)، درآمد (حقوق ماهانه یا سالانه) که با آن قادر به پرداخت هزینه اقامت در کانادا خواهند بود. (نام متقاضی) یک بازدید کننده واقعی است. تعهدات کاری آنها در (نام کشور خارجی) تمدید می‌شود و (نام متقاضی) به محض بازگشت از کانادا برای کار مورد نیاز است.
لطفاً یک کپی تایید شده از مدارک من (مدرک اثبات وضعیت در کانادا مانند پاسپورت، گواهی تولد یا کارت اقامت دائم) و گزارش بانکی من در 6 ماه گذشته را به پیوست مشاهده کنید.
در صورت داشتن هرگونه سوال بیشتر در مورد من یا (نام متقاضی) با من تماس بگیرید.
من مشتاقانه منتظر هستم که (نام متقاضی) به کانادا سفر کند تا بتوانیم زمانی را با هم بگذرانیم و از کانادا دیدن کنیم.
با احترام،
(نام فرد دعوت کننده)
(آدرس)
(شماره تلفن)
(ایمیل)
امضا

به خاطر داشته باشید که نوشتن دعوتنامه به این معنا نیست که شما از نظر قانونی در قبال بازدیدکننده پس از ورود به کانادا مسئولیت دارید.

هزینه دعوتنامه کانادا

درخواست برای انواع دعوتنامه کانادا هیچ هزینه‌ای ندارد و به صورت رایگان می‌باشد. اما، اگر دعوتنامه را از آژانس‌های مسافرتی داخل ایران درخواست کنید، برای شما هزینه خواهد داشت و این هزینه بر اساس نوع دعوتنامه ارسالی مورد نظر شما، متغیر می‌باشد.

پیام بگذارید