سازمان UNico
راهنمای مهاجران

آلمان : کاهش پناهجویان نیازمند به کمک های دولتی

آلمان : میزان پناهجویان نیازمند به کمک های دولتی بسیار کاهش یافته است

در اواخر سال ۲۰۱۸، شمار پناهجویانی که کمک های دولتی دریافت می کردند، به ۴۱۱ هزار تن رسید و به این ترتیب ۱۲ درصد کاهش یافت. شمار شهروندان آلمانی که کمک های خیریه دریافت می کنند نیز در طول سومین سال متوالی کاهش یافته است.

در اواخر سال ۲۰۱۸، شمار پناهجویانی که کمک های دولتی دریافت می کردند، به ۴۱۱ هزار تن رسید و به این ترتیب ۱۲ درصد کاهش یافت. شمار شهروندان آلمانی که کمک های خیریه دریافت می کنند نیز در طول سومین سال متوالی کاهش یافته است.

پناهجویان نیازمند به کمک های

براساس داده های اطلاعاتی اداره فدرال آمار آلمان (دیستاتیس) که روز جمعه نشر شد، میزان تقاضاهای پناهجویان برای دریافت کمک های دولتی۱۲ درصد کاهش یافته است.

به گفته این سازمان در پایان سال ۲۰۱۸، ۴۱۱ هزار پناهجو متقاضی کمک های دولتی بودند. کاهش پناهجویان نیازمند به کاهش تقاضاهای پناهندگی و میزان بالاتر دوسیه هایی مربوط می شود که رسیدگی به آن ها و یا تصمیم گیری راجع به آن به پایان رسیده است.

براساس قانون کمک های دولتی به پناهجویان از سال ۱۹۹۳، اشخاصی که از مناقشه و سرکوب در کشورهای مبداشان به آلمان پناه می برند و این جا تقاضای پناهندگی ارائه می کنند، مستحق دریافت کمک های مالی دولتی هستند.

در حال حاضر هر پناهجوی مجرد و بزرگسال ۳۵۴ یورو در ماه (۳۹۳ دالر) دریافت می کند که دو سوم از آن برای خرید مواد غذایی، اجاره، لباس، امور صحی و لوازم شخصی در نظر گرفته شده است. باقی این مبلغ (۱۳۵ یورو) «جیب خرجی» است.

تعداد درخواست های پناهندگی در حال کاهش است

براساس آمار جداگانه حکومت، در سال گذشته ۱۸۵هزار و ۸۵۳ تقاضای پناهندگی ارائه شد که به معنای کاهش ۱۶ درصدی در مقایسه با یک سال قبل از آن است.
حدود ۱۶۱ هزار و ۹۳۱ مورد از این درخواست ها برای نخستین بار و کمتر از ۲۴ هزار تقاضا در مرحله دوم بود که ارائه می شد.

نهادهای خدمات دولتی در آلمان برای رسیدگی به میزان قابل توجهی از تقاضاهای پناهندگی که روی هم انباشته شده اند، تقلا می کند. در طول سال های ۲۰۱۶/۲۰۱۵ که بحران مهاجرت به اوج خود رسید، میزان تقاضاهای پناهندگی به شدت افزایش یافت.

در سال ۲۰۱۶، حدود یک میلیون مهاجری که طی سال های ۲۰۱۶/۲۰۱۵ به اینجا آمده بودند، ۷۲۲ هزار و ۳۷۰ تقاضای پناهندگی ارائه کردند.

براساس اطلاعاتی که دستاتیس روز جمعه نشر کرد، شمار همه افرادی که در پایان سال گذشته کمک های دولتی دریافت کردند، ۹.۲ درصد کاهش یافته و به حدود ۷.۲ میلیون تن یا ۸.۷ درصد از جمعیت آلمان رسیده است.

پناهجویان نیازمند به کمک های

این سومین سال متوالی است که شمار دریافت کنندگان کمک های اجتماعی در آلمان کاهش یافته است.

بیشتر آن ها، یعنی حدود ۵.۶ میلیون تن حداقل کمک بیکاری (هارتس فیر) دریافت می کنند که به اشخاص بیکار یا معیوب تعلق می گیرد. اشخاصی هم که معاش شان کمتر از حد استندرد است، مستحق دریافت هارتس فیر هستند. شمار آن ها از سال گذشته تا به حال ۵.۷ درصد کاهش یافته است.
شمار افرادی که معاش بازنشستگی شان بسیار اندک است و از کمک های ابتدایی دولتی برای تامین نیازهای شان بهره مند می شوند، سال گذشته ۱.۹ درصد افزایش یافت و به ۱.۱ میلیون تن رسید.

پیام بگذارید