سازمان UNico
راهنمای مهاجران

اندونزی قرار است بازگرداندن مهاجران ایرانی را شروع کند.

به دنبال توافق با نمایندگان کنسولی جمهوری اسلامی در اوایل این هفته ، اندونزی ممکن است بازگرداندن مهاجران ایرانی که در حال حاضر در بندهای مجمع الجزایر هستند ، آغاز کند.

اندونزی قرار است بازگرداندن مهاجران ایرانی را شروع کند

جاکارتا به دنبال توافق با نمایندگان کنسولی جمهوری اسلامی در اوایل این هفته ،ممکن است اندونزی بازگرداندن مهاجران ایرانی که در حال حاضر در بندهای مجمع الجزایر هستند ،را آغاز کند.

وزارت امور خارجه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام كرد كه این توافق نامه در پنجمین نشست مشاوره كنسولی اندونزی و ایران با حضور وینانتو آدی مدیر كل پروتكل و امور كنسولی و Prasetyo Hadi مدیر امور كنسولی در یوگیكارتا به دست آمده است.

اندونزی در ماه ژوئیه یک کارگروه برای رسیدگی به سؤال مهاجران تشکیل داد و پس از کند شدن کشورهای مقصد در نظر گرفته شده – عمدتاً استرالیا – روند اسکان مجدد آنها را برای یافتن راه بازگشت به آنها معرفی کرد. توجه ویژه به مهاجران که درخواست اسکان آنها رد شده است ، خواهد بود.

به دلیل سیاست های محدودکننده مهاجرت استرالیا ، برخی از مهاجران در حال حاضر هشت سال صبر کرده اند ، و این امر باعث می شود که در کشورهای ترانزیتی ، مانند اندونزی ، که امضا کننده کنوانسیون پناهندگان در سال 1951 نیست ، فزاینده تر شود .

سفیر جمهوری اسلامی ، علی اسغر محمدی ، از تصمیم اندونزی برای تسهیل در بازگشت به بیش از 360 مهاجر از کشورش ابراز قدردانی کرد. وی گفت که نمایندگان سفارت جمهوری اسلامی از آنها در خانه موقت خود در کالیدرس ، جاکارتا غربی بازدید می کنند.

سایر مواردی که در جلسه یوگیاکارتا مورد بحث قرار گرفت شامل امور کنسولی مانند ویزا برای شهروندان ایرانی و ترتیبات استرداد بود.

دو کشور در مورد بیشتر موضوعات مورد بحث توافق کردند و بلافاصله اجرای آن ها آغاز می شود. موضوع باقیمانده در ششمین نشست کنسولی در سال آینده در تهران مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پ.ن : نکته قابل تعمل در این خبر استفاده از واژه مهاجر می باشد ، در واقع کشور اندونزی هیچ کدام از این افراد را به عنوان پناهجو نمی شناسد!
پیام بگذارید