سازمان UNico
راهنمای مهاجران

حقوق بشر در آلمان | گزارش سالانه عفو بین الملل درباره کشور آلمان

گزارش سالانه عفو بین الملل

حقوق بشر در آلمان

سازمان عفو بین الملل بصورت سالانه گزارش هایی را در ارتباط با وضعیت جهانی حقوق بشر از کلیه کشورها ارائه می دهد این گزارش حقوق بشر در آلمان است

آلمان ۲۰۱۷ / ۲۰۱۸

پارلمان قانونی را تصویب کرد که به زوج‌های هم جنس حق ازدواج می‌داد. با وجود بدتر شدن اوضاع امنیتی در کشور، مقامات به تبعید به افغانستان ادامه دادند.

پارلمان فدرال اختیارات پلیس را برای اجرای اقدامات نظارت و اعمال تدابیر مدیریتی به افرادی که به عنوان “مهاجمان بالقوه” شناسایی شده‌اند، تمدید کرد.

عدالت بین‌المللی

در ماه مارس، سپتامبر و نوامبر، ۲۲ شهروند سوری که در آلمان ساکن هستند، چهار شکایت جنایی به دفتر دادستان‌کل فدرال در برابر ۲۷ تن از مقامات سوری که برای پلیس نظامی و سرویس‌های اطلاعاتی مختلف برای دخالت در شکنجه به عنوان یک جرم جنگی و جنایت علیه بشریت کار می‌کنند، تسلیم کردند.

این جرائم در Saydnaya و دیگر زندان‌های نظامی و در زندان‌های نیروهای نیروی هوایی در دمشق و دیگر مناطق سوریه انجام شده‌است.

دادستان‌کل فدرال در ماه مه جلسات استماع را با شاهدان این کشور انجام داد. تحقیقات در پایان سال ادامه داشت.

به کانال UNiNews در تلگرام بپیوندید

مبارزه با تروریسم و امنیت

در ماه آوریل, پارلمان فدرال اصلاحیه‌ای را تصویب کرد که قدرت کنترل پلیس جنایی فدرال را به اعمال تدابیر مدیریتی برای ” مهاجمان بالقوه “, مانند برچسب‌زنی الکترونیکی, اقامت و نظارت از راه دور داد.

” مهاجمان بالقوه ” به طور مبهم ” افرادی ” هستند که می‌توانند در ارتکاب جرم مرتبط با تروریسم در آینده دست داشته باشند. “

در ماه مه، پارلمان فدرال قانونی را تصویب کرد که باعث تسهیل بازداشت افراد به نمایندگی از “تهدید جدی امنیتی” برای جامعه شد و در انتظار اخراج آن‌ها بود.

این قانون همچنین به اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان اجازه داد تا دستگاه‌های الکترونیکی پناه‌جو را در اختیار بگیرند که مدارک شناسایی ندارند.

در ماه ژوئیه، ایالت بایرن دوره بازداشت پلیس اداری را بدون اتهام “مهاجمان بالقوه” از ۱۴ روز تا سه ماه افزایش داد.

حق حفظ حریم خصوصی

پارلمان فدرال در ماه ژوئن قانونی را تصویب کرد که به مقامات پلیس اجازه داد تا از تکنیک‌های نظارت جدید، از جمله نصب نرم‌افزار نظارت بر روی کامپیوترها و تلفن‌ها استفاده کنند.

همچنین در ماه ژوئن، یک دادگاه عالی اداری در یک روند فوری حکم داد که حفظ بی‌رویه اطلاعات مقرر شده توسط یک قانون که قرار است در ماه ژوئیه وارد نیروی کامل شود، مطابق با قانون اتحادیه اروپا نیست. این قانون در انتظار حکم نهایی اجرا نشد.

همچنین در ماه ژوئن, یک کمیته پارلمانی درباره نظارت بر آمریکا در مورد نظارت آمریکا از متحدانش, از جمله آلمان, به این نتیجه رسید که سرویس اطلاعاتی فدرال به تفسیر بسیار گسترده‌ای از قوانین نظارتی متوسل شده‌است و اقدامات نظارتی مانند نظارت انبوه ارتباطات خارجی – خارجی, بدون نظارت و نظارت کافی را اجرا کرده‌است.

پناهندگان و پناهندگان

در مقایسه با سال ۲۰۱۶، ۲۲۲،۶۸۳  درخواست پناهندگی ایجاد شد که a % آن در مقایسه با سال ۲۰۱۶ بود و تصمیماتی که در مورد ادعاهای ۶۸،۲۴۵  گرفته شد هنوز معوق مانده بود.

حق بازگشت خانواده برای افراد ذی‌نفع از حمایت تابعه، در طول سال به حالت تعلیق در آمد.

این مساله تاثیر منفی ویژه‌ای بر پناهندگان سوری داشت که به طور فزاینده‌ای به جای وضعیت پناهندگان، به طور فزاینده‌ای از حمایت تابعه بهره می‌گرفتند و آن‌ها را با حقوق کمتری تامین می‌کرد.

با وجود بدتر شدن اوضاع امنیتی در افغانستان، مقامات به اجبار به بازگرداندن اتباع افغان که ادعای پناهندگی آن‌ها را رد کرده بودند، ادامه دادند. تا پایان سال، ۱۲۱ تبعه افغان به زور بازگردانده شده‌اند.

در ماه مارس, شورای فدرال پیش‌نویس قانون را از دولت که به دنبال طبقه‌بندی الجزایر, مراکش و تونس به عنوان کشورهای امن مبدا و تعیین روند سریع برای تعیین وضعیت پناهندگی متقاضیان از این کشورها بود, رد کرد.

آلمان حدود ۹،۱۰۰  پناهنده را که از طریق ایتالیا و یونان تا پایان دسامبر به آنجا رسیده بودند، نقل‌مکان داده بود. آلمان همچنین حدود ۲۸۰ پناهنده از مصر و لبنان را، و حدود ۲،۷۰۰  پناهنده سوری از ترکیه به عنوان بخشی از قرارداد اتحادیه اروپا – ترکیه، اسکان داد.

جرایم تنفر از تبعیض

در ماه ژوئن، کمیته دوم تحقیق که توسط پارلمان در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد تا به شکست مقامات برای تحقیق درباره جرائم نژادپرستانه که از سوی جنبش‌های افراطی “راست‌گرا” مرتکب شده‌اند رسیدگی کند.

در این راستا به این نتیجه رسیدند که مقامات مجبورند تا قوانین روشنی را برای نفوذ در فعالیت‌های جامعه مدنی علیه نژاد پرستی و کمک به قربانیان جنایات نژادپرستانه ایجاد کنند.

مقامات همچنان به عدم انجام تحقیقات رسمی در مورد نقش بالقوه نژادپرستی نهادی در پشت شکست آلمان در تحقیق درباره جنایات انجام‌شده توسط the ادامه دادند.

در نه ماه نخست، وزارت داخله ۱،۲۱۲  جرم جنایی علیه پناهندگان و پناه‌جو، و ۲۱۰ جرم علیه اقامت asylum را گزارش کرده‌است.

مقامات فدرال و دولتی همچنان در اجرای یک استراتژی ارزیابی جامع برای شناسایی خطرات حملات علیه پناهگاه‌های پناه‌گاه، به منظور فراهم نمودن محافظت کافی از پلیس در صورت لزوم، به شکست خود ادامه دادند.

در ماه ژوئن، پس از مشورت مفصل با سازمان‌های جامعه مدنی، دولت فدرال یک برنامه اقدام ملی علیه نژادپرستی و دیگر اشکال تبعیض، از جمله همجنس گرایی و transphobia را تصویب کرد.

شکنجه و دیگر بدرفتاری

مقامات هم در دولت فدرال و هم سطح دولت به عدم وجود یک مکانیسم رسیدگی مستقل برای بررسی رفتار بیمار توسط پلیس ادامه دادند.

سازمان‌های جامعه مدنی به گزارش بررسی‌های هویت تبعیض‌آمیز توسط پلیس بر روی اعضای اقلیت‌های قومی و مذهبی ادامه دادند.

در ماه نوامبر, واحد تحقیقات مرکزی هامبورگ در حال تحقیق در مورد شکایت علیه افسران پلیس در مورد استفاده غیرقانونی از زور در طول اعتراضات علیه نشست g20 در ماه ژوئیه بود.

در هشت ایالت فدرال، افسران پلیس هیچ تعهد قانونی برای پوشیدن badges شناسایی نکرده اند. در ماه اکتبر، پارلمان تازه انتخاب‌شده در وستفالن در ایالت “راین – راین” اخیراً نیاز به قانون اساسی برای مقامات مجری قانون در ایالت فدرال را لغو نمود.

در ماه اکتبر، مسئولان دادستانی تحقیقات جدید را در ماه مه در بازداشت of Jalloh، یک تبعه سیرا Leonean که در آتش‌سوزی در یک ایستگاه پلیس در دساو در سال ۲۰۰۵ کشته شد، تعطیل کردند.

در ماه نوامبر گزارش رسانه‌ها نشان داد که ماه‌ها قبل از اینکه تحقیقات بسته شود، کارشناسان آتش‌نشانی در ماه فوریه متفق‌القول احتمال آتش گشودن آتش را کنار گذاشتند. در ماه دسامبر، وزیر دادگستری ساکس – آنهالت به تازگی تحقیقات را به دادستان‌کل منصوب کرد.

تجارت اسلحه

سیستم کنترل ارسال ارسال انتخابی برای بهبود نظارت بر صادرات اسلحه کوچک آلمان برای تضمین انطباق با گواهی‌های استفاده نهایی وارد مرحله آزمایشی خود شد.

در ماه می, اولین ماموریت کنترلی بر روی محل استقرار تفنگ‌های تک‌تیرانداز صادر شده در هند با توافق مقامات هند انجام شد.

دولت فدرال همچنان به صدور مجوز صادرات سلاح و سایر تجهیزات نظامی مرتبط با کشورها مانند هند و ترکیه ادامه داد که در آنجا ریسکی وجود داشت که چنین سلاحی را میتوان‌ برای ارتکاب یا تسهیل نقض حقوق بشر جدی مورد استفاده قرار داد.

مسئولیت‌پذیری شرکت

پارلمان در ماه مارس قانونی را تصویب کرد که دستورالعمل برنامه اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ را براساس گزارش غیرمالی تصویب کرد که به شرکت‌های بزرگ ویژه‌ای نیاز داشت تا بر اثرات حقوق بشر عملیات جهانی آن‌ها گزارش دهند.

با این حال، این قانون محدودتر از دستورالعمل بود، که شرکت‌ها را ملزم می‌کرد تنها در مورد خطرات “عواقب منفی شدیدی” بر حقوق بشر و تا حد لازم برای درک عملیات‌های تجاری خود گزارش دهند.

به دلیل عدم وجود مکانیزمی برای تضمین این که آن‌ها به حقوق بشر در طول عملیات‌ها و زنجیره تامین احترام می‌گذارند، فقدان یک مکانیسم اتصال وجود دارد.

دسترسی به سیستم قضایی برای قربانیان نقض حقوق بشر توسط یا شرکت در شرکت‌های تجاری همچنان دشوار است.

به کانال UNiNews در تلگرام بپیوندید

حقوق لزبین, همجنس باز, دو جنسه ها

در ماه ژوئیه، پارلمان فدرال قانونی را تصویب کرد که به زوج‌های هم جنس حق ازدواج و دسترسی به فرزند خواندگی را می‌داد.

کودکان و بزرگسالان با تغییرات ویژگی‌های جنسی همچنان به نقض حقوق بشر ادامه می‌دهند. Invasive و روش‌های پزشکی برگشت‌ناپذیر در کودکان با تغییرات ویژگی‌های جنسی ادامه یافت و اثرات مضر فراوانی داشت.

دستورالعمل‌های کشیده‌شده توسط فعالان intersex و متخصصان پزشکی برای درمان افراد با تغییرات ویژگی‌های جنسی به طور گسترده اجرا نشده است.

در ماه نوامبر، دادگاه قانون اساسی فدرال حکم داد که افراد باید مجاز به انتخاب یک جنس قانونی به غیر از مرد و زن تا پایان سال ۲۰۱۸ باشند.

پیام بگذارید