سازمان UNico
راهنمای مهاجران

حقوق بشر در اسرائیل و فلسطین | گزارش سالانه عفو بین الملل

گزارش سالانه عفو بین الملل

گزارش سالانه درباره حقوق بشر ؛ اسرائیل و سرزمین‌های فلسطین اشغالی

از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطین و آغاز سال یازدهم محاصره غزه در نوار غزه که حدود ۲ میلیون نفر از مردم را در معرض تنبیه جمعی و یک بحران فزاینده انسانی قرار داد، به مدت ۵۰ سال ادامه داشته شد.

مقامات اسرائیلی گسترش شهرک‌سازی و زیرساخت‌های مرتبط با کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی را تشدید کرده و آزادی حرکت فلسطینی‌ها را شدیداً محدود کرده‌است.

نیروهای اسرائیلی بطور غیر قانونی شهروندان فلسطینی از جمله کودکان را بطور غیرقانونی کشته و در حدود هزاران فلسطینی را از سرزمین‌های اشغالی فلسطین بازداشت کرده‌اند و صدها نفر را بدون اتهام یا محاکمه بازداشت کرده‌اند.

شکنجه و دیگر رفتار نادرست بازداشت شدگان، از جمله کودکان، به صورت فراگیر باقی ماندند و بدون مجازات انجام شدند.

اسرائیل به ویران کردن خانه‌های فلسطینی در کرانه باختری و روستاهای فلسطینی در داخل اسرائیل ادامه داد و به اجبار ساکنان را بیرون راند.

فرمان‌شکنان وجدانی نیز در زندان بودند. هزاران نفر از asylum آفریقایی با اخراج مواجه شدند.

پس‌زمینه

مقامات اسرائیل توسعه اسکان و تصرف زمین در OPT را تشدید کرده‌اند. تلاش‌های ایالات‌متحده و بین‌المللی برای احیای مذاکرات شکست‌خورده و روابط اسرائیل و فلسطین همچنان متشنج است.

در ماه ژانویه مقامات اسراییل اصطلاح “قانون تنظیم‌کننده” را تصویب کردند که منجر به واگذاری هزاران هکتار از زمین‌های خصوصی فلسطین و حدود ۴۵۰۰ مهاجر شد.

علاوه بر این، مقامات اسرائیلی اعلام کردند و مناقصات ده هزار واحد مسکونی جدید در اورشلیم شرقی و سایر بخش‌های کرانه باختری را صادر کردند.

فلسطینی‌ها ضربات چاقو، خودرو، تیراندازی و دیگر حملات علیه اسرائیلی‌ها در کرانه باختری و اسرائیل را انجام دادند.

این حملات که اغلب توسط افراد بدون وابستگی به گروه‌های مسلح انجام می‌شود، ۱۴ اسرائیلی و یک تبعه خارجی را کشتند.

نیروهای اسرائیلی ۷۶ فلسطینی و یک تبعه خارجی را کشتند. برخی به طور غیرقانونی کشته شدند در حالی که هیچ تهدیدی برای زندگی وجود نداشتند.

در ماه مارس، کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای کشورهای غربی صادر شد و پس از آن، گزارشی مبنی بر اینکه اسرائیل را به “گناه جنایت” علیه فلسطینیان محکوم می‌کند، عقب‌نشینی کرد.

در ماه مه، قطعنامه یونسکو وضعیت اشغال‌شده اورشلیم شرقی را مورد تایید قرار داد و رفتار اسرائیل در شهر را مورد انتقاد قرار داد.

پس از کشته شدن دو پلیس اسرائیلی توسط فلسطینی‌ها، در ماه ژوئیه، اسرائیل detectors فلزی نصب کرد تا نمازگزاران مسلمان وارد حرم حضرت والا شوند.

اقدامات امنیتی جدید منجر به افزایش تنش‌ها و اعتراضات گسترده فلسطینیان از جمله نماز دسته‌جمعی در سراسر کرانه باختری شد.

اعتراضات دعایی که اغلب با نیروی بیش از حد دیده می‌شدند، زمانی پایان یافت که the فلزی حذف شدند.

در ماه سپتامبر، دولت خودگردان فلسطین در غزه و دولت “اجماع ملی” در کرانه باختری، روند آشتی را آغاز کردند که اسرائیل آن را رد کرد.

در ماه دسامبر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل در نقض قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخت، و باعث جرقه زدن اعتراضات گسترده در سرتاسر OPT و جهانی گردید.

آزادی حرکت غزه و محدودیت‌های کرانه باختری

هوای غیر قانونی اسرائیل، محاصره دریایی و دریایی نوار غزه وارد ۱۱ سال خود شد و به محدودیت‌های طولانی‌مدت در مورد حرکت مردم و کالا به داخل و از منطقه ادامه داد و در مجموع کل جمعیت غزه را مجازات کرد.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، قطع دسترسی اسرائیل به برق از متوسط ۸ ساعت در روز کاهش یافت و به طور فزاینده‌ای کاهش دسترسی به برق را کاهش داد و بازسازی پس از درگیری به شدت متوقف شد.

برخی از ۲۳،۵۰۰  فلسطینی پس از درگیری سال ۲۰۱۴ آواره شدند. بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری‌های تهدیدکننده زندگی قادر به دسترسی به درمان در خارج از غزه به دلیل محدودیت‌های اسرائیل و تاخیر مقامات بانک غربی در ارجاع به مراجعات بود.

نیروهای اسرائیلی یک منطقه “حایل” در مرز غزه با اسرائیل حفظ کردند و از مهمات جنگی علیه فلسطینی‌ها استفاده کردند که وارد یا نزدیک شدند و کشاورزان را زخمی کردند که در این منطقه کار می‌کردند.

نیروهای اسرائیلی همچنین به ماهیگیران فلسطینی یا در نزدیکی “منطقه ممنوعه” در امتداد خط ساحلی غزه شلیک کردند و منجر به کشته شدن حداقل یک نفر و زخمی شدن بقیه شدند.

در کرانه باختری, اسرائیل مجموعه‌ای از ایست‌های بازرسی نظامی را حفظ کرد, جاده‌های فرعی و مناطق نظامی و تیراندازی را قطع کرد, دسترسی و سفر فلسطینیان را محدود کرد.

اسرائیل ایست‌های بازرسی و موانع جدیدی به ویژه در اورشلیم شرقی ایجاد کرد. مقامات نظامی در پاسخ به حملات فلسطینیان به اسرائیل, مجازات جمعی را تحمیل کردند; آن‌ها مجوز کار مهاجمان ” اعضای خانواده ” را لغو کردند و روستاها و کل مناطق از جمله را تعطیل کردند.

در Hebron، مانع طولانی‌مدت برای محدود کردن حضور فلسطینیان، در اکتبر ۲۰۱۵ تشدید شد و در قدرت باقی ماند.

در هبرون “منطقه نظامی بسته”، نیروهای اسرائیلی ساکنین فلسطین را تحت فشار قرار دادند و از ورود سایر فلسطینیان در حالی که اجازه حرکت آزادانه مهاجران اسرائیلی را می‌دادند، جلوگیری کردند.

در ماه مه، اسرائیل یک ایست بازرسی جدید ایجاد کرد و مانع جدید حصار در ناحیه H۲ “هبرون” شد، که به طور دل‌خواه همسایگی Gheith فلسطین را محدود کرده و یک خیابان را در کنار منطقه جدا کرد.

گزارش سالانه عفو بین الملل ؛ بازداشت‌های خودسرانه و بازداشت‌های خودسرانه

اسراییل هزاران فلسطینی را که بیشتر در زندان‌های اسراییل هستند بازداشت یا به حبس محکوم کرد. بسیاری از خانواده‌ها، به خصوص آن‌هایی که در غزه بودند، اجازه ورود به اسرائیل برای بازدید از اقوام خود را نداشتند.

مقامات به جایگزینی بازداشت اداری برای پی‌گرد جنایی ادامه دادند و صدها فلسطینی از جمله کودکان, رهبران جامعه مدنی و کارکنان ان جی او را تحت دستورها تجدید پذیر براساس اطلاعات محرمانه از بازداشت شدگان و وکلای آن‌ها بازداشت کردند.

بیش از ۴۰۰ فلسطینی, از جمله بازداشت شدگان اداری, در پایان سال در زندان‌های اسراییل برگزار شدند. مقامات اسرائیلی همچنین شش شهروند فلسطینی را تحت بازداشت اداری قرار دادند.

در ماه آوریل حدود ۱۵۰۰ زندانی فلسطینی و بازداشت شدگان یک اعتصاب غذای ۴۱ روزه برای تقاضا برای شرایط بهتر، دیدارهای خانوادگی، پایان دادن به حبس انفرادی و بازداشت اداری و دسترسی به تحصیل را آغاز کردند.

سرویس زندان اسرائیل بازداشت شدگان را با استفاده از حبس انفرادی، جریمه و انکار دیدارهای خانوادگی مجازات کرد.

فلسطینی‌ها از کرانه باختری به اتهام اعتراض به اعتراض و جرائم دیگر با دادگاه‌های نظامی ناعادلانه مواجه شدند، در حالی که دادگاه‌های مدنی اسرائیل که فلسطینی‌ها را از اورشلیم شرقی یا نوار غزه برای جرائم کوچک محکوم می‌کردند، محکوم شدند.

در ماه آوریل، دیوان عالی دادگستری اسرائیل تصمیمی مبنی بر کاهش صدور بیش از حد فلسطینی‌ها تحت سیستم قضایی نظامی صادر کرد و دستور داد که این قانون برای اعمال مجازات‌های کوتاه‌تر تا ماه مه ۲۰۱۸ اصلاح شود.

علی‌رغم این حکم، احکام شدیدتر از مجازات‌های سیستم قضایی غیرنظامی اسرائیل باقی خواهند ماند.

خالده Jarrar، عضو شورای قانونگذاری فلسطین و عضو هیات‌مدیره ان جی اوی Addameer، و صلاح Hammouri، عضو این سازمان در پایان سال در بازداشت به سر می‌برند.

محاکمه محمد الحلبی، کارگر انسان‌دوستانه مستقر در غزه در دادگاه منطقه بیر Sheva به اتهام اختلاس از سازمان غیر دولتی World Vision برای تامین مالی حماس آغاز شد.

نه بررسی دولت استرالیا از World Vision غزه و نه حسابرسی World Vision هیچ مدرکی برای حمایت از این اتهامات نیافتند. محمد الحلبی در دادگاه اظهار داشت که در طول بازجویی و بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته‌است.

به کانال UNiNews در تلگرام بپیوندید

گزارش سالانه عفو بین الملل ؛ شکنجه و سایر رفتارهای نامناسب

سربازان اسرائیلی و افسران اداره امنیت اسرائیل و اسرائیل در معرض بازداشت شدگان فلسطینی از جمله کودکان، شکنجه و دیگر بدرفتاری با مجازات، به ویژه در طول بازداشت و بازجویی قرار گرفتند.

روش‌های گزارش شده شامل کتک زدن، سیلی زدن، shackling دردناک، محرومیت از خواب، استفاده از موقعیت‌های استرس و تهدید است.

هیچ تحقیقات کیفری به بیش از ۱۰۰۰ شکایت از سال ۲۰۰۱ تاکنون باز نشده است. شکایت از شکنجه و رفتار بد دیگر توسط پلیس اسرائیل علیه پناهجویان و اعضای جامعه اتیوپی رایج باقی ماند.

در ماه دسامبر دیوان عالی دادگستری اسرائیل تصمیم دادستان‌کل را مبنی بر باز کردن تحقیقات جنایی در مورد پرونده شکنجه اسد ابو گاش علی‌رغم شواهد معتبر، پذیرفت.

بنابراین استفاده مداوم از موقعیت‌های استرس و محرومیت از خواب علیه بازداشت شدگان فلسطینی توسط بازجویان اسرائیلی را تایید کرد.

قتل‌های غیرقانونی

سربازان اسرائیلی، پلیس و محافظان امنیتی حداقل ۷۵ فلسطینی را از OPT، از جمله اورشلیم شرقی و پنج فلسطینی را با شهروندی اسرائیلی کشتند.

برخی از کشتگان در هنگام حمله به اسرائیلی‌ها کشته شدند و یا مشکوک به قصد حمله شدند. بسیاری از آن‌ها از جمله کودکان به ضرب گلوله کشته شدند و به طور غیرقانونی کشته شدند در حالی که هیچ تهدیدی برای زندگی وجود نداشت.

برخی از قتل‌ها، مانند “یعقوب ابو al” که در ماه ژانویه توسط پلیس در ام al در خودرویش به ضرب گلوله کشته شد، ظاهراً اعدام غیرقانونی بوده‌است.

استفاده بیش از حد از زور

نیروهای اسرائیلی, از جمله واحدهای مخفی, زمانی که از گلوله‌های فلزی پوشیده شده با لاستیک استفاده می‌کردند و مهمات جنگی علیه معترضان فلسطینی در انتخاب را استفاده می‌کردند, کشته و هزاران نفر را زخمی کردند.

بسیاری از معترضین سنگ‌ها یا پرتابه‌های دیگر را پرتاب می‌کردند, اما هیچ تهدیدی برای زندگی سربازان اسرائیلی که به خوبی از آن‌ها محافظت می‌کردند, نداشتند.

در ماه ژوئیه, در پاسخ به تنش‌ها بر فراز کوه حرم / حرم شریف, مقامات در طی انتشار تظاهرات مردم فلسطین را کشته و بیش از ۴۰۰ تن را زخمی کردند و حداقل دو حمله به بیمارستان القاعده در شرق اورشلیم انجام دادند.

در ماه دسامبر, در حالی که او با گروهی از معترضین نزدیک حصار که غزه را از اسرائیل جدا می‌کرد, توسط یک سرباز اسرائیلی, شلیک شد.

گزارش سالانه عفو بین الملل ؛ آزادی بیان، انجمن و مجلس

مقامات از طیف وسیعی از تدابیر, هم در اسرائیل و هم برای انتخاب مدافعان حقوق بشر که از اشغال مستمر اسرائیل انتقاد می‌کردند, استفاده کردند.

در ماه مارس، کنست (پارلمان) اصلاحیه‌ای برای ورود به قانون ممنوعیت ورود به اسرائیل یا OPT به هر کسی که خواهان حمایت یا تلاش برای تحریم اسرائیل یا نهاده‌ای اسرائیل از جمله شهرک‌سازی می‌باشد، تصویب کرد.

مقامات همچنان از تلاش‌های فعالان حقوق بشر برای ثبت این وضعیت با انکار ورود آن‌ها به OPT، از جمله گزارش گر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در OPT ممانعت به عمل می‌آوردند.

یک عضو سازمان عفو بین‌الملل پس از اینکه در مورد کار سازمان در مورد شهرک‌ها سوال شد، ورود او را تکذیب کرد.

با استفاده از قوانین نظم عمومی در شرق اورشلیم و دستور نظامی در سایر کرانه باختری، مقامات اسراییل اعتراضات مردم فلسطین را ممنوع و سرکوب کردند و معترضان و مدافعان حقوق بشر را دستگیر و تحت تعقیب قرار دادند.

در ماه جولای، محاکمه نظامی مدافعان حقوق بشر فلسطینی به نام عیسی Amro و فرید – در ارتباط با نقش آن‌ها در سازماندهی اعتراضات مسالمت‌آمیز علیه سیاست‌های حل و فصل اسرائیل آغاز شد.

مقامات اسرائیلی به آزار و اذیت دیگر فعالان حقوق بشر در هبرون، از جمله Badi Dweik و عماد ابو Shamsiya ادامه دادند و نتوانستند از آن‌ها در برابر حملات مهاجران محافظت کنند.

از ماه می تا آگوست, مقامات اسرائیلی زندانی وجدان و نویسنده را تحت بازداشت اداری سه ماهه تنها به خاطر فعالیت‌های سیاسی غیر خشونت‌آمیز وی بازداشت کردند.

سازمان‌های غیر دولتی حقوق بشر فلسطینی, از جمله آل الحق, القاعده و فلسطین, با افزایش میزان آزار مقامات اسرائیلی مواجه شدند.

مقامات اسرائیلی تحقیقات مالیاتی را علیه عمر مجددی آغاز کردند که یکی از مدافعان برجسته تحریم, تخطی و تحریم بود.

چندین سازمان حقوق‌بشری اسرائیل از جمله شکستن سکوت، Gisha، B ” tselem و سازمان عفو بین‌الملل اسرائیل نیز توسط کمپین‌های دولتی برای تضعیف کار خود مورد هدف قرار گرفتند و با تبعیض، بدنامی و تهدید مواجه شدند.

حق مسکن و تخریب اجباری

در کرانه باختری، از جمله اورشلیم شرقی، مقامات اسرائیلی تعداد زیادی از تخریب اموال فلسطینیان از جمله ۴۲۳ خانه و ساختارهایی ایجاد کرده‌اند که بدون مجوز اسرائیل که عملاً برای فلسطینی‌ها غیر ممکن باقی مانده‌است، بیش از ۶۶۰ نفر را بیرون می‌رانند.

بسیاری از این تخریب در جوامع بادیه‌نشین و herding بود که مقامات اسرائیلی قصد داشتند به اجبار انتقال دهند.

مقامات همچنین خانواده‌های فلسطینی را که حملاتی را به اسرائیلی‌ها انجام داده بودند، با خراب کردن یا تبدیل شدن غیرقابل‌سکونت به خانه‌های خانوادگی خود، به اجبار حدود ۵۰ نفر را بیرون راندند.

مقامات اسرائیلی به زور هشت نفر از اعضای خانواده را از خانه شان در شیخ یاسین, اورشلیم شرقی, بیرون راندند.

مقامات همچنین ده‌ها خانه فلسطینی را در داخل اسرائیل تخریب کردند که گفته می‌شود بدون مجوز ساخته شده‌اند, از جمله در شهره‌ای فلسطین و روستاهای این مثلث, منطقه الجلیل و در روستاهای بادیه‌نشین ” ناشناخته ” در منطقه نگو.

پلیس اسرائیل در ماه ژانویه روستای بادیه‌نشین را به زور تخریب کرد تا یک شهر یهودی را در جای خود بسازد.

کنست در ماه آوریل قانونی را تصویب کرد که جریمه‌ها برای ساخت‌وساز بدون مجوز را افزایش داد, هزینه‌های تنبیهی برای تخریب به کسانی که خانه‌های آن‌ها تخریب شده‌اند و محدود به دادگاه‌ها برای آن تخریب یا دستور اخراج محدود می‌شود. در ماه اوت, مقامات روستای البترون را برای مدتی طولانی تخریب کردند.

به ساکنان دستور داده شد تا هزینه دولت را برای هزینه‌های تخریب و حقوق وکلا جبران کنند.

بخشودگی

بیش از سه سال پس از پایان جنگ غزه – اسرائیل, که در آن برخی از غیرنظامیان فلسطینی کشته شدند, بسیاری از مردم در حملات غیرقانونی از جمله جنایات جنگی کشته شدند.

در یک حرکت نادر، در ماه ژانویه یک دادگاه نظامی اسرائیل Elor Azaria را محکوم کرد که سربازی که محاکمه غیر قانونی یک فلسطینی زخمی در هبرون، به قتل رسید.

محکومیت وی و محکومیت زندان ۱۸ ماهه که توسط رئیس ستاد ارتش اسرائیل در ماه سپتامبر کاهش یافت، نتوانست جاذبه جرم را منعکس کند.

مقامات اسرائیلی نتوانستند تحقیقات را مورد بررسی قرار دهند، یا تحقیقات بسته را در مورد کشتارهای غیرقانونی فلسطینیان توسط نیروهای اسرائیلی در اسرائیل و OPT انجام دهند.

دادستان دادگاه جنایی بین‌الملل به بررسی مقدماتی جنایات تحت قانون بین‌المللی که از ماه ژوئن تا کنون در این کشور انجام شده‌است, ادامه داد.

خشونت علیه زنان و دختران

گزارش‌های جدیدی از خشونت علیه زنان وجود داشت؛ جوامع فلسطینی در اسرائیل به ویژه تحت‌تاثیر قرار گرفتند.

در ماه ژوئن، گزارش گر ویژه در مورد خشونت علیه زنان توصیه‌هایی را صادر کرد که مقامات اسرائیلی را بر آن داشت تا قانون و اصلاحات سیاست را با ترکیب استانداردهای بین‌المللی انجام دهند؛

مبارزه و جلوگیری از خشونت علیه زنان در اسرائیل و OPT؛ و تحقیق درباره سو استفاده‌های گزارش‌شده.

سلب تابعیت

در تاریخ ۶ اوت، دادگاه منطقه حیفا لغو شهروندی علا Zayoud را تایید کرد که شهروندی خود را از دست داده و وزیر کشور پس از محکومیت به جرم اقدام به قتل، تابعیت خود را تحویل داده بود.

درخواست استیناف علیه این تصمیم در پایان سال جاری در دادگاه عالی به تعویق افتاد. مقامات همچنین شهروندی ده‌ها تن از ساکنان بادیه‌نشین فلسطینی را بدون فرآیند یا درخواست تجدید کردند و آن‌ها را به عنوان شهروندان بدون تابعیت رها کردند.

به کانال UNiNews در تلگرام بپیوندید

پناهندگان و پناهندگان

مقامات همچنان پناهندگان را انکار می‌کنند که بیش از ۹۰ درصد از آن‌ها از اریتره یا سودان هستند، دسترسی به روند تعیین وضعیت پناهندگی یا فوری.

بیش از ۱۲۰۰ نفر از پناهجویان در بازداشتگاه Holot و در زندان Saharonim در صحرای نگو / Naqab در پایان سال برگزار شدند.

طبق گفته فعالان، بیش از ۳۵،۰۰۰  نفر از پناهندگان پناهنده در اسراییل وجود دارند؛ ۸،۵۸۸  درخواست پناهندگی هنوز در انتظار مانده‌است.

در ماه دسامبر، کنست اصلاحیه‌ای برای قانون مبارزه با نفوذ تصویب کرد که پناهندگان و پناهندگان را وادار به پذیرش نقل‌مکان به کشورهای آفریقا یا مواجه شدن با زندان می‌کرد. ده‌ها هزار نفر در معرض خطر اخراج قرار گرفتند.

فرمان‌شکنان وجدانی

حداقل شش فرمان‌شکنان وجدانی اسرائیلی از جمله Tamar زیوی، Atalia بن -، Noa Gur، Hadas تال، Mattan تال و Ofir Averbukh زندانی شده‌اند.

مقامات اسرائیلی Tamar زیوی را به عنوان یک objector وظیفه‌شناس به رسمیت می‌شناختند و او را پس از ۱۰۰ روز حبس از خدمت معاف کردند.

پیام بگذارید