سازمان UNico
راهنمای مهاجران

حقوق بشر در فرانسه | گزارش سالانه عفو بین الملل درباره کشور فرانسه

گزارش سالانه عفو بین الملل

گزارش سالانه عفو بین الملل درباره فرانسه

در نهایت وضعیت اضطراری اعلام شد. قانون جدید قدرت دولت را برای اعمال اقدامات ضد تروریستی در زمینه‌های مبهم و بدون بررسی دقیق قضایی افزایش داد.

مقامات به بازگرداندن اتباع افغان به افغانستان در نقض اصل عدم امنیت ادامه دادند. یک قانون هوشیاری جدید تعهدات شرکت‌های بزرگ را تحمیل می‌کند.

مقابله با تروریسم و امنیت

پارلمان در ماه ژوئیه پیشنهاد دولت برای تمدید وضعیت اضطراری تا اول نوامبر و سپس پایان دادن به آن را تصویب کرد. از زمان حملات انجام‌شده در پایتخت پاریس در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ به اجرا در آمده‌است.

پارلمان در ماه اکتبر لایحه دولتی برای معرفی اقدامات جدید مبارزه با تروریسم به قانون عادی تصویب کرد.

این قانون اختیارات وزیر کشور و دانش‌آموزان ارشد را برای اعمال تدابیر اجرایی در مورد افراد افزایش داده‌است، در مواردی که شواهد کافی برای باز کردن تحقیقات جنایی وجود ندارد.

این تدابیر شامل محدودیت‌ها در مورد آزادی حرکت، جستجوی خانه، بسته شدن عبادتگاه‌ها و ایجاد مناطق امنیتی بود که در آن مقامات اجرای قانون اجازه داشتند که قدرت توقف و جستجو را افزایش دهند.

این قانون برای کسب اجازه قضایی فقط در رابطه با جستجوها، به دانش آموزان ارشد نیاز دارد.

گزارش گر ویژه سازمان ملل در زمینه ترویج و حفاظت از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی در مقابله با تروریسم در ماه سپتامبر ابراز نگرانی کرد که این لایحه شامل تعریفی مبهم از آنچه که تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می‌شود و تاثیر اقدامات اضطراری transposing به قانون عادی را در بر دارد.

آزادی مجلس

ارشدها به اقدامات اضطراری برای محدود کردن حق آزادی اجتماعات صلح‌آمیز ادامه دادند. به ویژه, آن‌ها ده‌ها اقدامات محدود کننده آزادی حرکت افراد برای جلوگیری از حضور در مجامع عمومی را پذیرفتند.

مقامات این اقدامات را به دلایل مبهم و علیه افراد بدون ارتباط آشکار با هر گونه جرم مرتبط با تروریسم وضع کردند. پس از آنکه یک مرد جوان گزارش داد که یک افسر پلیس در ماه فوریه توسط یک افسر پلیس مورد تجاوز قرار گرفته بود, ارشدها برای جلوگیری از شرکت در تجمعات عمومی تدابیری اتخاذ کردند.

رئیس پلیس پاریس تدابیری را برای جلوگیری از حضور معترضان در مجمع عمومی که برای روز بین‌المللی کارگران برنامه‌ریزی شده‌بود, اعمال کرد.

در روز ۵ ژانویه، یک افسر پلیس به اتهام شلیک یک نارنجک دستی به نام لوران Theron، معترض کور، تحت تعقیب بود. محاکمه مامور پلیس در پایان سال ادامه داشت.

تحقیقات در مورد استفاده بیش از حد از زور توسط پلیس علیه ده‌ها معترض که در مجامع عمومی سازمان دهی شده در سال ۲۰۱۶ علیه اصلاح قوانین کار در پایان سال ادامه داشت.

در ماه مارس، یک قانون جدید در مورد استفاده از زور و سلاح توسط مقامات انتظامی وارد عمل شد. این قانون استفاده از برخی از سلاح‌ها از جمله projectiles ضربه را مجاز می‌دانست، در مواردی که به طور کامل با استانداردهای بین‌المللی همخوانی نداشت.

در ماه ژوئن، دادگاه قانون اساسی حکم داد که اقدام اضطراری که به دانش‌آموزان ارشد اجازه محدود کردن آزادی جنبش را داده بود مغایر با قانون اساسی است.

با این حال، پارلمان در ماه ژوئیه همان لایحه قانونی را شامل شد که وضعیت اضطراری را تمدید کرد. Prefects ۳۷ مورد از این قبیل را بین ۱۶ و ۳۰ اکتبر اعمال کرد.

به کانال UNiNews در تلگرام بپیوندید

حقوق مهاجران و مهاجران

بین ماه‌های ژانویه و ژوئیه، مقامات prefectural علیا، ۲۸ هزار پناهنده و مهاجرانی که از مرز ایتالیا عبور کرده بودند را متوقف کردند. مقامات ۹۵ درصد از آن‌ها را به ایتالیا، از جمله افراد خردسال بدون همراهی، فرستادند، بدون اینکه حق پناهندگی در فرانسه را به آن‌ها بدهند.

در بین ماه‌های ژانویه و اوت, مقامات بیش از ۱,۶۰۰ تن از اتباع افغان را در مراکز بازداشت به منظور بازگرداندن آن‌ها به دیگر کشورهای اروپایی تحت مقررات (مقررات III) دوبلین قرار دادند – مکانیزمی برای تخصیص مسئولیت به درخواست‌های پناهندگی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا – یا به افغانستان.

در همان دوره, با توجه به سازمان‌های جامعه مدنی, مقامات حدود ۳۰۰ تبعه افغان را به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا بازگردانده و حداقل ۱۰ نفر از آن‌ها را به افغانستان تبعید کرده‌اند. مسئولان ۶۴۰ تن را در سال ۲۰۱۶ به افغانستان بازگردانده اند.

همه بازگشت به افغانستان نقض اصل عدم مشروعیت است – اصولی که براساس آن کشورها ملزم به بازگشت هیچ فرد به کشوری نیستند که در آن به نقض حقوق بشر و وضعیت حقوق بشر در افغانستان بپردازند.

پس از بیرون راندن اسکان غیر رسمی در نزدیکی کاله که به نام ” جنگل ” شناخته می‌شد, مقامات اقدامات تنبیهی علیه صدها تن از مهاجران و پناهندگانی که متعاقباً به کاله بازگشته بودند قرار دادند.

آن‌ها عملیات‌های جستجو و جستجو را افزایش دادند که نگرانی‌ها را نسبت به پروفایل نژادی افزایش داد. در ماه مارس, مقامات شهرداری سازمان‌های بشردوستانه را از توزیع غذا به مهاجران و پناهجویان در شهر منع کردند.

در پایان ماه مارس, یک دادگاه حکم داد که این تصمیم یک درمان غیر انسانی و تحقیر کننده تشکیل داده و آن را به حالت تعلیق درآورده است. مقامات شهرداری از پیروی کامل از این حکم امتناع کردند و تنها اجازه توزیع یک وعده غذایی در روز را دادند.

در ماه ژوئن, مدافع حقوق بشر در مورد نقض حقوق بشر توسط مهاجران و پناهندگان در کاله ابراز نگرانی کرد و از مقامات خواست تا از رعایت حقوق اجتماعی و اقتصادی خود, به ویژه دسترسی به آب و مسکن کافی, اطمینان حاصل کنند و به آن‌ها فرصت‌های موثر برای پناهندگی در فرانسه بدهند.

مقامات به تعقیب و محکوم کردن افرادی ادامه دادند که از مهاجران و پناهندگان در ورود یا اقامت در فرانسه به طور نامنظم محافظت می‌کردند.

در ماه اوت، یک دادگاه استیناف سدریک Herrou یک کشاورز که نزدیک مرز فرانسه و ایتالیا زندگی می‌کند مجرم شناخته شد و او را به حبس تعلیقی چهار ماه حبس برای کمک به مهاجران و پناهندگان برای عبور از مرز به فرانسه و پناه دادن به آن‌ها محکوم کرد.

تبعیض

در ماه ژانویه, قانونی که مهلت قانونی توقف اسکان غیر رسمی در طول زمستان را تمدید می‌کرد, وارد شد. مقامات به بیرون راندن افراد از اقامتگاه‌های غیررسمی ادامه دادند که بسیاری از آن‌ها مهاجران کولی بودند.

سازمان‌های جامعه مدنی گزارش دادند که مقامات افرادی را در نیمه اول سال اخراج کرده‌اند.

در ۱۴ مارس، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در حمایت از حق زنان مسلمان در عدم تبعیض از طریق حکم مبنی بر اینکه یک کارفرمای خصوصی فرانسوی با رد کردن یک زن برای پوشیدن روسری زن را نقض نکرده است، موفق به حفظ حقوق زنان مسلمان نشد.

پاسخگویی شرکت

در ماه مارس، قانونی که “وظیفه هوشیاری” را بر شرکت‌های بزرگ تحمیل کرد، لازم‌الاجرا شد. این قانون به شرکت‌ها نیاز دارد تا یک “برنامه مراقبت” ایجاد و اجرا کنند تا از سو استفاده جدی از حقوق بشر و خسارت زیست‌محیطی ناشی از فعالیت‌های خود و شرکت‌های تابعه و دیگر شرکای تجاری جلوگیری شود.

قربانیان نقض حقوق بشر ناشی از قصور شرکت در پیروی از قانون می‌توانند به دنبال جبران خسارت قبل از یک دادگاه فرانسوی باشند.

به کانال UNiNews در تلگرام بپیوندید

تجارت اسلحه

دولت به اعطای مجوز به دولت‌هایی که به احتمال زیاد از آن‌ها برای ارتکاب به نقض جدی حقوق بشر بین‌المللی و حقوق بشردوستانه استفاده می‌کنند, ادامه داد. دولت به صدور مجوز انتقال سلاح به اعضای ائتلاف تحت رهبری عربستان‌سعودی در یمن و مصر ادامه داد.

در ماه می, سنا استفاده از وسایل کنترل از راه دور را برای نیروهای مسلح توصیه کرد تا کارایی خود را در عملیات نظامی بهبود بخشند.

وزیر دفاع طرح‌های بتون را تایید کرد تا از هواپیماهای بدون سرنشین از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند اما مقامات هنوز باید سیاست‌های روشنی را در مورد استفاده و انتقال آن‌ها اجرا کنند.

پیام بگذارید