سازمان UNico
راهنمای مهاجران

دستگیری پناهجویان ایرانی در سواحل بریتانیا

پناهجویان ایرانی در نزدیکی سواحل کنت و ساسکس در جنوب بریتانیا توسط گارد ساحلی متوقف و دستگیر شدند

حدود ۵۰ پناهجو ی ایرانی و عراقی در نزدیکی سواحل بریتانیا دستگیر شدند

حدود ۵۰ پناهجو که با قایق قصد رساندن خود به بریتانیا را داشتند در رویدادهایی جداگانه نزدیکی سواحل کنت و ساسکس در جنوب بریتانیا بوسیله گارد ساحلی بریتانیا متوقف و دستگیر شدند. این افراد گفتند که ملیت ایرانی و عراقی دارند.

بیست نفر از این مهاجران غیرقانونی که در ساحل روستای دانجنس در کنت انگلستان دستگیر شدند.

عضویت در کانال تلگرام سازمان UNico

در دومین مورد، نیروهای گشت ساحلی بریتانیا یک قایق کوچک با ۱۱ سرنشین مرد را که در حال عبور از کانال مانش بود بودند، متوقف کرد و سرنشینان آن را به بندر دوور منتقل کرد.

پلیس ساسکس هم شش مهاجر غیرقانونی از جمله سه کودک را در سواحل این استان دستگیر کرد.

در یک رویداد دیگر، وزارت کشور بریتانیا گزارش داده که ظهر دیروز، ۱۰ پناهجو از جمله هشت مرد و دو زن از یک قایق دیگر که در حال عبور از کانال مانش بود، بوسیله نیروهای گارد مرزی از آب گرفته و به ساحل آورده شدند.

همه این ۴۷ مهاجر غیرقانونی گفته‌اند که ملیت ایرانی و عراقی دارند.

از سوم نوامبر سال ۲۰۱۸، دستکم ۹۷۶ نفر از جمله ۸۹ کودک، قایق‌های کوچک برای رسیدن به بریتانیا از کانال مانش، کوتاهترین مسیر آبی میان فرانسه و بریتانیا عبور کردند.

درماه نوامبر سال گذشته افزایش شمار پناهجو یانی که سعی کرده‌ بودند خود را با عبور از کانال مانش به بریتانیا برسانند افزایش قابل توجهی داشته است، بطوریکه وزیر کشور وقت بریتانیا این مساله را را “حادثه جدی” عنوان کرد و خواستار همکاری دولت فرانسه برای حل این مسئله شد.

شمار قابل توجهی از پناهجویان ایرانی، افغان و سوری بودند.

یک سخنگوی وزارت کشور بریتانیا به بی‌بی‌سی گفت: “افرادی که با این قایق‌های کوچک راهی عبور از کانال مانش می‌شوند زندگی خود و بچه‌های خود را به خطر می‌اندازند.”

او افزود که از ماه دسامبر سال گذشه دو کشتی گشت‌زنی بریتانیا از ماموریت‌های خارجی خود برای محافظت مرز آبی به این منطقه آمده‌اند و مشغول گشت‌زنی هستند.

همچنین با مسئولان کشور فرانسه توافق شده که مسئولان مرزبانی دو کشور در مرکز اطلاعات و همکاری در بندر کاله فرانسه فعالیت‌هایشان را افزایش دهند.

به گفته این مقام وزارت کشور بریتانیا “بر اساس رویه جاری افرادی که نیازمند حمایت هستند و خواهان پناهندگی هستند، باید در اولین کشور امنی که وارد می‌شوند، درخواست پناهندگی خود را مطرح کنند و بر همین اساس از ژانویه گذشته بیش از ۵۰ پناهجو یی که به طور غیرقانونی خود را به بریتانیا رسانده بودند، به اروپا بازگردانده شدند.”

کاله، نزدیکترین بندر فرانسه به بریتانیاست و بیش از سه دهه است که مسیر اصلی مهاجرت غیرقانونی است.

با اینکه حدود سه سال از برچیده شدن اردوگاه موسوم به ‘جنگل’ در بندر کاله می‌گذرد هنوز نزدیک به هزار پناهجو در این شهر به سر می‌برند تا خود را به بریتانیا برسانند.

پیام بگذارید