سازمان UNico
راهنمای مهاجران

دلایل اصلی رد شدن و ریجکتی درخواست ” ویزای شینگن “

ریجکتی درخواست " ویزای شینگن "

درخواست ویزای شینگن (شنگن) ممکن است براساس صلاحدید افسر کنسولی باعث ریجکت شدن ویزای شینگن (ریجکتی ویزای شنگن) شما شود. در این مقاله به این مورد اشاره خواهیم کرد.

 

قبل از هر چیز باید به این مورد اشاره کنیم که ریجکتی ویزا، ریجکت ویزا، ریجکت شدن ویزا، رد شدن ویزا، رد ویزا، رد ویزای شینگن و غیره همه مواردی هستند که به یک معنی است و معنی آن هم این است که با درخواست ویزای شینگن شما موافقت نشده است؛ و شما باید با توجه به مدت زمان تعیین شده توسط سفارت کشور مورد نظر و پس از رفع نواقص پرونده، دوباره درخواست ویزای شینگن خود را ارائه نمائید.

 

کدام دلایل باعث می شود که سفارت و یا کنسولگری درخواست ویزای شینگن شما را رد کند و ریجکت شوید؟

دلیل ریجکت شدن ویزا، سوال بسیاری از متقاضیان ویزای شینگن است. واقعیت این است که هر زمان که یک ویزای شینگن و یا هرگونه ویزا رد می شود، در مورد ریجکت شدن ویزای شینگن  آن نیز دلایلی وجود دارد.

بسیاری از متقاضیان گیج می شوند و نمی توانند دقیقا دلایل ریجکت ویزای شینگن خود را متوجه شوند. به همین دلیل، این مطلب برای ارائه دلایل مشترک رد شدن ویزا برای شما عزیزان تهیه و جمع آوری شده است. اگر افسر کنسولگری موفق نشود، همه اطلاعات مورد نیاز خود را از متقاضی دریافت کند، ممکن است درخواست ویزای متقاضی با شکست مواجه شود. با عدم وجود چنین اطلاعاتی، افسر کنسولگری نمی تواند تشخیص دهد که آیا این شخص واجد شرایط اخذ ویزا هست و یا خیر؟

از طرف دیگر، ممکن است افسر کنسولگری اطلاعاتی از متقاضی دریافت کند که غیر قابل قبول سفارت و یا فراتر از رویه های ثابت و معمولی باشد. گاهی این کاندیدا، مستعد فعالیت های غیر قانونی و نادرست هستند. در همه موارد ذکر شده، افسر به دنبال رد کردن ویزای متقاضی خواهد بود. دلایل رایج رد شدن درخواست ویزای شنگن را بدانید تا شما نیز جزو شکست خوردگان این راه نباشید!

سابقه کیفری در گذشته و یا حال: سابقه کیفری گذشته و یا حال اشخاص، می تواند در تصمیم افسر کنسولگری در تائید و یا رد ویزا شنگن تاثیر گذار باشد. در چنین مواردی، ممکن است درخواست ویزا رد شود. زیرا متقاضی تهدیدی برای سیسات عمومی، امنیت داخلی یا ثروت عمومی منطقه شنگن (به طور مثال تروریسم، سو مصرف دارو، سو استفاده از کودکان، اعتیاد و جرائم جدی) محسوب شود.

ریجکتی درخواست " ویزای شینگن "
شینگن

تاریخچه سفر دروغین باعث ریجکت ویزای شینگن: یک سرنوشت مشترک برای همه متقاضیان ویزا وجود دارد که تلاش می کنند اسناد و مدارک سفر دروغین را به سفارت یا کنسولگری ارائه دهند و سعی کنند هویت خود را جعل کنند و یا به طور کلی، با هویت جعلی وارد سفارت شوند، وجود دارد. این راه بدون شک درخواست ویزای شما را با مشکل مواجه خواهد کرد و احتمال ریجکت ویزا شینگن شما شود و سایر عواقب نامطلوب را نیز به همراه دارد.

عدم توانایی در متقاعد کردن افسر کنسولی در رابطه با هدف از سفر: یکی دیگر از انگیزه های اداره کنسولگری برای رد ویزای شینگن شما عدم توجیه برای اهداف و شرایط سفر و اقامت برنامه ریزی شده است. موارد مورد استفاده عبارتند از:

  • عدم مطابقت مدارک شغلی و صلاحیت حرفه ای با شرایط مالی ارائه شده
  • ناتوانی در ارائه اسناد و مدارک که از هدف سفر و اقامت در منطقه شنگن پشتیبانی می کند.
  • منطبق نبودن دوره برنامه ویزا با برنامه سفری ارائه شده و وضعیت حق مرخصی و یا وضعیت درآمد.
  • ناتوانی در ارائه برنامه در قبال اتفاقات پیش بینی نشده در سفر.

 

پیام بگذارید