سازمان UNico
راهنمای مهاجران

شرایط دریافت شهروندی از طریق ازدواج

شرایط دریافت شهروندی کشورهای مختلف از طریق ازدواج

 

اگر شما با فردی که دارای برای مثال تابعیت آلمان را دارد ازدواج کنید، به طور خودکار به عنوان یک شهروند آلمانی محسوب نمی‌شوید، اما شما یک اقامت سه ساله دریافت میکنید.

پس از این سه سال، اگر پیش نیازهای لازم (مهارت های زبان، داشتن درآمد خوب و غیره) را داشته باشید میتوانید درخواست اجازه اقامت دائم کنید.

علاوه بر این، پس از سه سال اقامت قانونی در آلمان و گذشتن دو سال از ازدواج، می توانید برای شهروندی آلمان درخواست کنید، در صورتی که تمام شرایطی که برای شهروندی آلمان نیاز است را بر آورده کنید.

در صورتی که شریک زندگی شما تابعیت آلمان را ندارد، بلکه اجازه اقامت آلمان (یا اجازه اقامت دائم) دارد، اگر تا اندازه متوسط زبان آلمانی بلد باشید، شما هم اجازه اقامت سه ساله دریافت میکنید.

دریافت شهروندی

با این حال، اگر شما با اشخاص زیر ازدواج کنید، با وجود ازدواج برایش اقامت صادر نمی شود.

  • اگر با شخصی ازدواج کنید که با شما زندگی نمی کند.
  • اگر مرتکب جنایات جدی شده باشد که ممکن است باعث اخراجش از آلمان شود.
  • فردی که قبل از درخواست عروسی برایش دیپورتی آمده است.
تقریباً موارد فوق برای تمامی کشورهای اروپایی صدق می کند.

شرایط اسپانسر کیس ازدواج در حالت کلی:

  • بالای ۱۸ سال باشد.
  • حتما باید شهروند یا مقیم دائم باشد.

شرایط رسمیت یافتن عقد برای اخذ ویزا

در روش مهاجرت از طریق ازدواج به رسمیت شناخته شدن ازدواج  یکی از شروط اصلی  است. شناخته شده و رسمی بودن یک پیوند ازدواج از چند راه مختلف میسر می شود. در حالت عمومی وقتی که یک زوج با هم ازدواج می کنند، یک گواهی ازدواج دریافت خواهند کرد که مدرکی برای رابطه جدید آن هاست.

گاهی اوقات ممکن است دو نفر به دلیل این که برای مدت بسیار طولانی با هم زندگی کرده اند به عنوان یک زوج شناخته شوند.

به این نوع ازدواج، قانون مشترک نیز می گویند که قواعد و قوانین آن در هر جا متغیر است.
در حین پروسه به دست آوردن شهروندی برای همسر، سازمان شهروندی و مهاجرت از شما می خواهد تا تایید کنید که ازدواج مورد نظر واقعی است.

روش های اثبات زوجیت

زوج ها می توانند حقیقی بودن پیوند و ازدواج خود را از راه های مختلفی به اثبات برسانند که از جمله آن ها می توان به داشتن فرزند با هم، زندگی کردن در کنار هم، بودجه و پس انداز مشترک و هر راه دیگری که در هر رابطه طبیعی است نشان دهند. دلیل این که سازمان شهروندی و مهاجرت به این موارد با دقت رسیدگی می کند این است که مطمئن شود ازدواج شما فقط برای سو استفاده از قانون سیستم مهاجرتی کشور نباشد.

اقامت از طریق ازدواج صوری

ازدواج صوری به این معناست که دختری به خواستگار خود که مقیم دائم است جواب مثبت بدهد تنها به این دلیل که می خواهد مهاجرت کند و خودش به تنهایی نمی تواند ویزای کار را دریافت کند. ممکن است ازدواج صوری در یک صورت دیگر هم رخ دهد پسری در ایران که دوست دارد مهاجرت کند و خودش به تنهایی نمی تواند از طریق ویزای تحصیلی مهاجرت کند ، به دنبال کیس ازدواج است و با پرداخت مبلغی همراه با ازدواج می خواهد اقامت دائم را دریافت کند.

بهتر است بدانید مهاجرت از طریق ازدواج اصلاً کار آسانی نیست بلکه اداره مهاجرت تمامی کشورها بسیار در این روش سخت گیر هستند و اگر به موردی شک کنند و به این نتیجه برسد این ازدواج صوری است شما را دیپورت می کند.

ما از شما خواهشمندیم گول افراد شیاد و سودجو را نخورید و از طرق دیگر برای مهاجرت اقدام کنید.

دریافت شهروندی از طریق ازدواج

اگر بخواهیم در انتهای توضیحات نتیجه گیری کنیم:

ازدواج و رسیدن به کشور مورد نظر قدم اول می باشد و برای اثبات استمرار ازدواج نیاز به زندگی مشترک حداقل به مدت 3 تا 5 سال می باشد.

پس افرادی که به قصد مهاجرت ازدواج می کنند باید ازین موضوع آگاه باشند که در زمان رسیدن به کشور مورد نظر نمی توانند از فرد مقابل جدا شوند و به زندگی خود ادامه دهند.

مقاله شرایط دریافت شهروندی کشورهای مختلف از طریق ازدواج

 

 

پیام بگذارید