سازمان UNico
راهنمای مهاجران

پرستار های مهاجر ؛ بدلیل دستمزد پایین

ایران با کسری 150000 " پرستار " روبرو شده است

مهاجرت پرستاران کشور

رئیس‌کل سازمان نظام” پرستار ی ” با بیان اینکه هر روز خیل مهاجرت پرستاران از کشور زیادتر می‌شود، گفت:
دنیا به 7 میلیون و 500 هزار پرستار و کشورمان به 150 هزار پرستار نیاز دارد.

 

اصغر دالوندی رئیس کل سازمان نظام پرستار ی کشور ایران گفت:

ما به دنبال این هستیم که به 60 هزار دانشجوی پرستاری امید دهیم؛ البته این موضوع را باید گفت که اگر پرستار ما 250 دلار حقوق می‌گیرد در کشورهای عربی این میزان 2500 دلار است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران با انتقاد از پرداخت کم به پرستاران، ابراز داشت: دنیا به 7 میلیون و 500 هزار پرستار نیاز داشته و کشورمان نیز به 150 هزار پرستار نیاز دارد. 

وی با انتقاد از محدودیت در فعالیت پرستاران در نظام سلامت، افزود: بنده به عنوان کسی که دکترای پرستاری دارم نمی‌توانم به بیمارم دارو بدهم اما در همین سیستم یک بهورز می‌تواند تا 47 قلم دارو به بیمار بدهد؛‌ ضمن اینکه با توجه به شرایط اقتصادی به صرفه خواهد بود که از نیروی پرستاری استفاده بهتری کنیم و رویکرد دیگر ما توجه به موضوع حضور داوطلبانه پرستاران در حوادث مختلف مانند سیل اخیر است و جامعه پرستاری را به این حضور داوطلبانه توصیه می‌کنیم.

دالوندی با اشاره به روند مهاجرت پرستاران به کشورهای خارجی، یادآور شد: هر روز خیل مهاجرت پرستاران از کشور زیادتر می‌شود؛ چرا که پرستاران مورد اقبال کشورهای دیگر قرار دارند و بنده دلسوزانه از مسؤولین می‌خواهم به پرستاران به صورت ویژه نگاه کنند؛ چرا که بازار کار آنها بین‌المللی است. 

عضویت در کانال تلگرام سازمان UNico

وی با تأکید بر اینکه باید در حوزه تأمین سلامت مردم ما به سمت درمان مردم حرکت کنیم، گفت: نیاز داریم خدمات جامع‌نگر و مراقبت روزانه از سالمندان را مورد توجه قرار دهیم؛ ضمن اینکه باید پرستار مدرسه نیز مورد توجه قرار داشته باشد و سلامت را باید از مهدکودک‌ها شروع کرده و می‌توانیم بحث پرستاری از مدرسه را از این دوران آغاز کنیم و به سمت خانه حرکت دهیم.

پیام بگذارید