سازمان UNico
راهنمای مهاجران

کانادا : ساختمان Hydro به مرکز اقامت پناهجویان تبدیل شد

به نقل از خبرگزاری globalnews.ca 

به نقل از خبرگزاری globalnews.ca : به لطف مهاجران ایرانی کانادایی ساختمان Hydro در شهر تورنتو به مرکز اقامت پناهجویان تبدیل شد.

 

در ویدئو بالا دو پسر عمو بنام های حمید و حسن قدکی را می بینید که خود بهمراه خانواده در زمان جنگ ایران و عراق به کشور کانادا مهاجرت کرده اند و حالا ساختمان قدیمی Hydro را در کشور کانادا به ارزش 122.5 میلیون دلار خریداری کرده اند و آنرا برای اقامت پناهجویان اختصاص داده اند.

 

این مرکز اولین و تنها مرکز اقامت برای پناهجویان در شهر تورنتو می باشد که به لطف مهاجران ایرانی – کانادایی و با صرف هزینه چندین میلیون دلاری خریداری و در دسترس پناهجویان قرار گرفته است.

افتتاحیه آن توسط این دو برادر که با همراهی 20 پناهنده که از اتوبوس پیاده شدند صورت گرفت.

 

حمید قدکی گفت: ما به قصد همگرایی پناهندگان با جامعه مقصد و اینکه این افراد با فرهنگ کشور جدید آشنایی ندارند از آنها حمایت می کنیم. در واقع او اشاره ای به این موضوع دارد که روزی خود به این جامعه پا گذاشته اند و همین مشکلات را از سر گذرانده اند .مواردی همچون بلد نبودن قوانین و نا آشنایی آنها با زبان انگلیسی.

 

حمید و حسن قدکی در سال 1980 و در زمان جنگ ایران به کشور کانادا آمدند و شرکت Times Group Corporation را تاسیس نمودند.

حمید میگوید زمانیکه کلاس سوم بودم جنگ شروع شد و به دلیل بسته شدن مدارس درس من نیمه کاره ماند ، به کشور کانادا آمدیم و در اینجا ادامه تحصیل دادم.

این برای من بسیار سخت بود ، نه زبان بلد بودم ، نه کسی را می شناختم و نه به این مملکت عادت داشتم.

 

بعد از انجام چندین پروژه این مرکز را در خیابان یانگ در سال 2018 خریداری نمودند. ولی با توجه به مساحت بزرگ این مرکز نمی دانستند که چه استفاده ای می توانند از آن بکنند.

بعد از دریافت خبر هایی در خصوص اینکه شهر نیاز به یک مرکز حمایتی برای پناهجویان دارد حسن متوجه این موضوع شد و آنرا به حسام اطلاع داد و آنها به این نتیجه رسیدند که می توانند از این فضا برای انجام اینکار استفاده کنند.

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد در روز افتتاحیه 20 نفر در این ساختمان اسکان داده شدند .

ولی گنجایش این مرکز برای بیش از 200 نفر می باشد.

این مرکز مناسب برای 120 خانم و 80 آقا میباشد که در این مرکز اتاق درمان ، اتاق عبادت ، چندین کامپیوتر و… گنجانده شده است.

 

افرادی که ساکن کشور کانادا می باشند و همچنین دنبال سرپناهی برای زندگی می باشند می توانند از وب سایت https://homesfirst.on.ca/ درخواست خود را ارائه نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

پیام بگذارید