سازمان UNico
راهنمای مهاجران

گزارش سالانه عفو بین الملل درباره کشور بلژیک

گزارش سالانه عفو بین الملل

بلژیک ۲۰۱۷ / ۲۰۱۸

شرایط زندان ضعیف باقی ماند؛ صدها نفر از مجرمین با مشکلات بهداشت روانی و یا معلولیت‌های ذهنی در بخش‌های زندان ناکافی بازداشت شدند. چندین قانون در رابطه با رازداری حرفه‌ای الزامات کارکنان اجتماعی را به اشتراک گذاشتند تا اطلاعات خصوصی در رابطه با مظنونان بالقوه جرایم مرتبط با تروریسم را به اشتراک بگذارند. پارلمان تعدادی از محدودیت‌های مربوط به قوانین مهاجرت و مهاجرت را معرفی کرد. یک قانون جدید در زمینه تشخیص جنسیت حقوقی، حقوق مردم تغییر جنسیت داده تغییر جنسیت داده را بهبود بخشید.

 

مقابله با تروریسم و امنیت

پارلمان در ماه ژوئیه قانون جدیدی برای ایجاد یک سیستم ویژه و سیستم غرامت برای قربانیان جرائم مرتبط با تروریسم تصویب کرد. با این حال، این قانون نتوانست غرامت کامل و کامل را تضمین کند. قربانیان تنها پس از یک فرآیند طولانی و طولانی می‌توانستند به جبران مالی دولت دسترسی داشته باشند.

در ماه می, پارلمان قانونی را تصویب کرد که به کارمندان موسسات رفاه برای ارائه گزارش به دادستان‌ها یا ارائه درخواست آن‌ها, اطلاعاتی درباره افرادی که می‌توانند در ارتکاب جرایم مرتبط با تروریسم دست داشته باشند. در ماه ژوئن قانون جدیدی تصویب شد که به اشتراک گذاشتن اطلاعات محرمانه برای جلوگیری از ارتکاب به جرایم مرتبط با تروریسم اجازه می‌داد.

در ماه اکتبر, مجلس قانون اساسی را اصلاح کرد تا حداکثر مدت بازداشت پیش از شارژ را تا ۱۲ ساعت افزایش دهد. این ماده در مورد مظنونین هر جرمی صدق می‌کند, اگرچه دامنه پیشنهادی اولیه محدود به مظنونان جرایم مرتبط با تروریسم است.

مقامات نتوانسته اند بطور موثر بر تاثیر حقوق بشر در اقدامات علیه تروریسم و افراط‌گرایی نظارت کنند.

به کانال UNiNews در تلگرام بپیوندید

مجازات

زندان‌ها همچنان شلوغ و ویران بودند و دسترسی کافی به خدمات اساسی وجود نداشت. صدها مجرم با مشکلات بهداشت روانی و یا معلولیت‌های ذهنی در زندان‌های معمولی با مراقبت‌های بهداشتی ناکافی و درمان باقی ماندند.

در ماه می، دادگاه حقوق بشر اروپا (ECtHR) دریافت که شرایط بازداشت دو زندانی در دو زندان مختلف به عملیات غیر انسانی یا تحقیر کننده رسیده‌است.

در ماه جولای, کمیته پیش‌گیری از شکنجه نگرانی‌ها در مورد عواقب حملات مکرر مقامات زندان در سال‌های اخیر که شرایط بازداشت ضعیف را بدتر کرد, مطرح کرد.

در ماه سپتامبر، ECtHR حکم داد که بلژیک حق زندگی مایکل Tekin، یک مجرم با یک مشکل سلامت روانی را نقض کرده‌است که در ۸ آگوست ۲۰۰۹ در زندان regular به سر می‌برد. دادگاه مشخص کرد که روش بازدارنده استفاده‌شده توسط سه افسر زندان غیر ضروری و نامتناسب بوده‌است.

به کانال UNiNews در تلگرام بپیوندید

پناهندگان و پناهندگان

مقامات انتقال پناهجویان به یونان را تحت قانون مقررات اتحادیه اروپا – اتحادیه اروپا که دولت عضو اتحادیه اروپا را مسئول رسیدگی به درخواست پناهندگی تعیین می‌کند، ازسر گرفتند.

در ماه نوامبر، قوانین به منظور افزایش وسعت بازداشت پناهجویان و محدود کردن حق درخواست تجدید نظر از پناهندگی منفی، تصویب شدند.

در ماه سپتامبر، دولت هیئتی از مقامات دولت سودان را دعوت کرد تا ده‌ها نفر از اتباع سودانی را با قصد بازگشت به سودان شناسایی کنند. چندین روند قضایی به چالش کشیده شد و بر مبنای اصل عدم بازگشت اجباری افراد به کشورهایی که در آن‌ها نقض حقوق بشر جدی را به خطر می‌اندازند، به چالش کشیده شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ده تبعه سودانی در این عملیات بازگشته اند. در ماه دسامبر، شهادت افرادی که اظهار داشتند که پس از بازگشت به وسیله عوامل دولت سودان مورد بازجویی قرار گرفته و تحت درمان یا شکنجه قرار گرفته‌اند، آشکار شد. دولت تحقیقاتی در مورد این اتهامات را اعلام کرد.

 

تبعیض

در ۱۴ مارس، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در حمایت از حق زنان مسلمان در عدم تبعیض از طریق حکم مبنی بر اینکه یک کارفرمای خصوصی بلژیکی از قانون ضد تبعیض اتحادیه اروپا به خاطر محروم کردن یک زن برای پوشیدن روسری تجاوز نکرده است، شکست خورد.

 

حقوق زنان همجنس گرا، همجنس باز، دوجنسی و intersex 

در ۲۴ می، پارلمان قانونی را تصویب کرد که به مردم تغییر جنسیت داده اجازه می‌دهد تا بدون تحمیل هر گونه ارزیابی روان‌پزشکی یا استریل کردن به دنبال رسمیت شناختن جنس قانونی باشند.

به کانال UNiNews در تلگرام بپیوندید

تجارت اسلحه

دولت منطقه والون به انتقال سلاح به احزاب ائتلاف تحت رهبری عربستان‌سعودی در یمن ادامه داد. در ماه ژوئن، پارلمان منطقه فلاندری موافقت خود با معاهده تجارت اسلحه را در میان سایر موارد اصلاح کرد و تعریف قانونی ترانزیت را اصلاح کرد. با این حال، در رسیدگی به کنترل استفاده از قطعات و اجزایی که می‌تواند برای تولید سلاح مورد استفاده قرار گیرد، شکست خورد.

پیام بگذارید