سازمان UNico
راهنمای مهاجران

سه قدم برای تبدیل شدن به کلاهبردار امور مهاجرتی !

کلاهبردار عرصه مهاجرت از قوانین آگاه است ، از اخبار روز اطلاع داره و با کمی تغییر و ریزه کاری از این آب های گل آلود ، ماهی خود را صید می کنه.

 

نمی دانیم بگوییم دست تقدیر است یا شرایط آب و هوائی و جوی و جغیرافیائی که معمولاً کلاهبرداران فارسی زبان در نوع خود خبره و زبردست ترین هستند ، افرادی که با نداشتن حتی کمترین تحصیلات آکادمیک با حفظ ظاهر و استفاده از ابزار دم دست نظیر گوشی های هوشمند موبایل و شبکه های اجتماعی و چنل های یوتیوب دست به چنین اقدام هایی می زنند.

 

قدم اول FIRST STEP برای تبدیل شدن به کلاهبردار مهاجرت

قدم اول برای شروع : ساخت شبکه های اجتماعی با لوگویی زیبا می باشد . در واقع هر چه لوگو و ظاهر شیک تر ،این جلب توجه بیشتر می باشد و احتمال به دام انداختن افراد بیشتر خواهد بود.

زمانی که شبکه های اجتماعی ساخته شد معمولاً این افراد اقدامات خود را با کپی پیست اخبار از کانال ها و شبکه ها اجتماعی خبر گزاری های مهم شروع می کنند.

 

قدم دوم Second STEP برای تبدیل شدن به کلاهبردار مهاجرت

خوب بعد از چند وقت (خرید عضو های فیک و همچنین استفاده از نرم افزار های افزایش بازدید و فالوگیر) قدم های بعدی رو بر میدارن ، خبر هارو تحلیل میکنن و در رابطه با قوانین اظهار نظر می کنن . با توجه به شنیده ها از اطرافیان و آشنایان و اطلاعات دریافتی خود رو یک کارشناس مهاجرتی معرفی می کنن.

پاسخ افرادی که بهشون تو دایرکت ( یا زیر پست ) مراجعه می کنن رو میدن و ازشون اطلاعات میگیرن ، در واقع از تجربه هاشون آموزش میگرن.

نکته مهم: مدیونید اگر فکر کنید این افراد خودشون رو قاچاقبر و کلاهبردار معرفی می کنن ؛ همگی در پروفایل هاشون نوشتن که فقط و فقط ویزای 100% قانونی و حمایت حقوقی و ازین جور الفاظ ارائه میدن.

در واقع در این مرحله کلاهبردار ها به دو دسته تقسیم میشن : دسته اول افرادی که یکم وجدان دارن و با یکسری افراد دیگه برای انجام کار های ارتباط میگیرن ؛ در واقع واسطه گری می کنن و با افراد ارتباط میگیرن حق دلالی میگیرن . یعنی شمارو به عنوان یک متقاضی به افراد دیگه معرفی می کنن و خودشون رو کنار میکشن و یا به شکلی نشون میدن که خودشون دارن اقدامات رو انجام میدن.

گروه دوم افرادین که همون ارتباط مورد بالارو هم نگرفتن و فقط نیتشون پول گرفتن از دست مردمه . البته یه گروه سومیم وجود داره که زیر مجموعه همین گروه دومه ؛ افرادی که شرط بازگشت پول در صورت عدم انجام تعهدات رو میزارن ؛ در واقع با فرد متقاضی یک قرار داد دلاری تنظیم می کنن و در صورت انجام نشدن تعهدات 20 درصد مبلغ رو کسر می کنن و باقی رو بر میگردونن.

روش کار این افراد به این شکله که در زمانی انجام تعهد از خوابه پولتون استفاده می کنن و زمانی هم که قرار داد رو کنسل کنید بدون انجام هیچگونه خدمتی ؛ مبلغی رو از پولتون کسر می کنن که از اول هم با نیت همون مبلغ قرار داد رو بستن.

 

قدم سوم THIRD STEP برای تبدیل شدن به کلاهبردار مهاجرت

قدم سوم که بسیار هم همه گیر هست استفاده از دوستان و آشنایانه حاضر در کشور های دیگست ؛ مثلاً تماس میگیرن با پسر خالشون که در استرالیاست ازش درخواست می کنن در یک روز زیبای بارانی به مرکز شهر برن و دوربین گوشیشون رو بدون اینکه تصویرشون معلوم شه روشن کنن و از این دوستان کلاهبردار تشکر کنن که مثلاً اقا یا خانم فلانی یا مجموعه فلان از خدماتتون بسیار سپاسگزاریم ، اگر شما نبودید ما نه میتونستیم ویزا بگیریم نه میتونستیم کیسمون رو ارائه بدیم…

در واقع این افراد سیاهی لشگر هایی رو دور خودشون جمع می کنن ، که در گروه ها حکم تثبیت کننده دارن ؛ مثلاً یک نفر که از کارهای این افراد آگاهی نداره سوال میکنه آیا شما فعالیت رسمی دارید و جای ثابتی دارید آیا تا بحال موفقیتی داشتید؟ در پاسخ این افراد میگن که این چه حرفیه آقای فلانی یا خانم فلانی یا مجموعه فلان ثابت شده هستند و کاره خود ما رو انجام دادن…

البته این سیاهی لشکر هم در بسیاری از موارد توسط خود افراد با اکانت های فیک اداره میشه ولی خوب اگر اون کلاهبردار در حرفه خودش خبره باشه از افراد دیگه ای استفاده میکنه.

 

و اما خدمات و قرار داد های کلاهبردار مهاجرت :

این افراد اقدامات خود را با خدمات ابتدائی شروع میکنن ، مثلاً دریافت اقامت های توریستی ، بیمه های توریستی ، انجام کارهای صرافی و چنج پول ، افتتاح حساب بانکی و اجاره اتاق و سویت و …

ولی بدلیل اینکه انجام این خدمات با سودی ناچیزه ، برای چنین افرادی رضایت بخش نخواهد بود .

 

قدم های بعدی:

پس پارو فراتر میزارن و از کارهای غیر ممکن دم میزنن ؛ مثلاً دریافت ویزا بدون اثر انگشت و داشتن دوست و آشنا در ارگان ها و مراکز سطح بالا ، مثل سفارت و …

 

و اما استفاده این افراد از اتفاقات روز :

چند روز پیش اگهی هایی از طرف این اشخاص در شبکه های اجتماعی دیده شد مبنی بر اعزام نیروی داوطلب آتش خاموش کن برای کمک به استرالیا !!!

که به دلیل همه گیر شدن این خبر اداره مهاجرت کشور استرالیا تکذیبیه ای داد که با تشکر از تمامی افراد دلسوز و مهربان ما چنین درخواستی ندادیم و برنامه ای هم برای آینده نداریم.

چندین نمونه از آگهی های اینچنینی که در این مقاله به آن میپردازیم:

سوء استفاده از انواع ویزای بشر دوستانه:

ویزای بشر دوستانه استرالیا از انواع ویزای قطعی نیست ؛ به این نوع ویزا نمیشه مطمئن بود و روش حساب کرد. هر چه شرایط فرد سختر باشه و فوریت داشته باشه امکان قبولی بیشتره ؛ مثلاً فردی که 5 ساله درخواست پناهندگی داده و در ترکیه به همراه خانواده مستقره احتمال قبولیش بسیار پایین خواهد بود ، چون این موضوع نشون دهنده اینه که ایشون در حال حاضر جونش در خطر نیست و به نقطه امنی رسیده و تونسته 5 سال با تمام سختی ها زندگی کنه. هر چند که تصمیم گیری در رابطه با موارد اینچنینی فقط و فقط بر عهده اداره مهاجرت و افسرهای حاضر در اون مراکزه و حتی در رابطه با چنین مثالی هم میتونه تصمیم چیزه دیگه ای باشه.

در واقع خدمتی که از طریق کارگزار ها بر میاد فقط پر کردن فرم متقاضی و ترجمه موارد و مرتب کردن و بررسی مدارک ارسالیه .

کسانی که به افراد امید واهی میدن قطعاً کلاهبردارن. مثلاً مجموعه ای رو اشاره میکنم که به افراد متقاضی میگه ما بجای یک نفر معرف دو نفر معرف کارمند رسمی توی استرالیا بهتون معرفی میکنیم و کیس براتون مینویسیم و … در ازای اون ازتون n دلار پول میگیریم.

باور نکنید و در رابطه با موارد اینچنینی سوال نپرسید، اگر تا به امروز هم آگاهی نداشتید از الان به بعد دارید!

 

ویزاهای کلیسائی ؛ اتحاد کلیسا ؛ اسپانسر کلیسا ؛ بشر دوستانه کلیسا و …

تا جاییکه که ما اطلاع داریم اسپانسری کلیسا که از طریق کانادا اقدام میشه ؛ با هیچ واسطه و پول و مراجعه به کیس نویس قابل انجام شدن نیست و در واقع شما باید یک نفر اسپانسر و معرف اخلاقی و معنوی داشته باشید که با کلیه شرح حال شما و مدارکتون به کلیسا و دفاتر کلیسا ها برای مجاب کردن و ارائه درخواست مراجعه کنن…

 

البته باید این موضوع رو اشاره کنیم ، افرادی که بصورت واقعی اسپانسر دارن و یا از طرف کلیسا و یا سازمانی معرفی میشن قطعاً میتونن از چنین امکانی استفاده کنن و در روند پیشرفت پروندشون هم این اقدام بسیار مثبت خواهد بود.

 

ویزای بشارت دهندگان کلیسا

شاید برای تمامی افراد عجیب باشه ولی واقعاً مورد فوق هم دیده شده ، و با اطلاع رسانی بموقع و شناسایی این افراد فعلاً این اقدام متوقف شده . و اما روش کار این افراد با تشکیل گروه هایی با نام بشارت دهندگان و یا اسم های نظیر این بود که مدیریت گروه هم با نام های عبری و انگلیسی که در واقع خود را یک آموزش دهنده دینی معرفی می کرد. (اسم هایی نظیر عمانوئیل و ژوزف و آدام و …)

به کلیه افراد گروه گفته میشد این دریست که از سمت خداوند متعال به روی شما برادران و خواهران باز شده و ما هم وسیله ایم ؛ البته وسیله ای پولکی …

که در ازای دریافت چند صد یورو ناقابل کلاس های بشارتی رو با ارائه مدارک و در آخر هم دعوتنامه ای با این عنوان برای شما صادر خواهیم کرد که پس از پیگیری ها و اطلاع رسانی و تهدیدات پیغامی رو برای ما ارسال کردن مبنی بر اینکه ما این اقدام خدا پسند رو به دلیل مخالفت شما متوقف کردیم.

 

ویزای پناهندگان برای افغان ها

ویدئویی با کیفیت افتضاح و صدای گوینده ای افغان که آن هم بر جعلی بودن آگهی مهر تاییدی می زند!!

ویزای پناهندگان ساکن کشور ترکیه برای کشور کانادا ! چنین ویزائی اصلاً وجود خارجی ندارد و فقط جهت کلاهبرداری های سطح پایین منتشر شده.

البته برای اثبات این موضوع کافیست به سایت اداره مهاجرت کشور کانادا مراجعه کنید.

 

و اما شعار هایی که این افراد از آن استفاده میکنند:

دم از شعارهای حقوقی زدن ؛ دانش حقوقی مقدمه احقاق حق است !!! و اما سوالی که اینجا پیش میاد اینه که آیا شما وکیل هستید؟ در صورتی که وکیل هستید چرا یک دفتر ثابت ندارید؟ چرا یک مدرک معتبر شغلی ندارید؟

چرا هویت ندارید و از ارائه یک کارت شناسایی هم عاجز هستید چه برسه مدرک حقوق بین الملل !!!

نوع اقامت خودتون چیه و کجا ساکن هستید؟

شما اگر کننده کار هستید چرا خودتون پناهجویانی هستید که چندین ساله در کشورهایی نظیر ترکیه در انتظارید؟ آیا توان دفاعی مناسب از خود رو نداشتید و ندارید؟

آیا افرادی که دم از حقوق و احقاق حق میزنند نمی دانند ، کیس نویسی خود ، جرم بسیار بزرگی بوده و هست و  خواهد بود؟

و از لحاظ اخلاقی هم ضایع کردن حقوق افرادیست که واقعاً امکان بازگشت به کشور خود رو ندارن و جانشون در خطره؟

 

 

تضمین صد در صدی بودن انجام خدمات:

یک سوال ساده ؛ تصور کنید در کشور خود هستید و به یک مشکل حقوقی ساده بر خورده اید ، به یک وکیل مراجعه می کنید ، آیا وکیل برای انجام دفاعیات و انجام درخواست های شما تعهد 100% می دهد؟

این ساده ترین مثال ، برای توضیح اینکه انجام امورات مهاجرتی به هیچ عنوان 100% نخواهد بود.

چه دفاعیات و چه درخواست ویزا و…

کلاهبردار

و اما نمونه ای دیگر:

کلاهبردارن

آیا واقعاً اعزام نیروی کار آن هم به کشوری مثل کانادا نیاز به دانش زبان انگلیسی نخواهد داشت؟

در رابطه با تضمین شغل هم فردی که بصورت واقعی مکاتبه و کار پیدا می کنه ؛ در واقع بصورت مدارک میفرسته و بصورت تلفنی هم تست ابتدایی میشه، بازهم باید در زمان حضور در کشور مقصد تست هایی رو پشت سر بزاره! و حضورش به معنای 100% انجام شدن قطعی موارد نخواهد بود. در واقع مورد فوق تفاوتی با کاریابی های استانبول و باقی شهر های ترکیه نداره… فقط با زرق و برقی بیشتر و آگهی شکیل تر.

و اما صحبت آخر:

کانال های اینستاگرام و تلگرام ؛ حتی با عضو های چند صد نفره و فعالیت های روزمره نباید شمارو فریب بدن!!!

حتی بسیاری از کلاهبرداران دفاتر ثابتی دارن و تبلیغات بسیار زیادی هم می کنن .

برای پیدا کردن یک کارگزار معتبر حتماً مدارک ثبتی مربوطشون رو چک کنید و صحبت هاشون رو بسنجین و با قوانین تطبیق بدید. در واقع با مقدار کمی هم تحقیق در سایت های اصلی میتونید اطلاعات ابتدائی بدست بیارید.

منظور از سایت های اصلی سورس های اصلیه : برای ویزاهای هر کشوری از اداره مهاجرت اون کشور استفاده کنید.

برای مثال کشور کانادا: https://www.canada.ca/home.html

انگلستان: https://www.gov.uk/apply-to-come-to-the-uk

پیام بگذارید