سازمان UNico
راهنمای مهاجران

سفر بدون روادید ایرانیان به روسیه ( بدون ویزا )

شرایط سفر بدون روادید ایرانیان به روسیه

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران از لغو روادید گروهی میان ایران و روسیه تا پایان سال جاری خورشیدی خبر داد.

به گفته آقای مونسان این لغو روادید دوسویه برای مسافرت‌های گروهی هماهنگ شده توسط آژانس‌های منتخب در هر دو کشور در نظر گرفته شده است.

روسیه

بر این اساس تنها آن دسته از مسافران ایرانی که از طریق آژانس‌های خاص مسافرتی و در قالب سفرهای گروهی(تور) به روسیه سفر کنند، می‌توانند از تسهیلات لغو روادید بهره‌مند شوند و الا روادید سفر بین دو کشور در سایر سفرها همچنان برقرار خواهد بود.

 

آیین نامه اجرایی موافقتنامه لغو روادید گروهی گردشگری مهر ماه سال گذشته با توافق نمایندگان کنسولی وزارت خارجه دو کشور نهایی شده بود.

 

روسیه

ویژگی های اقلیمی و خاص کشور روسیه برای مهاجرت:

در کشور روسیه کسی که به مدت ۵ سال کار کند و زبان روسی را یاد بگیرد می تواند به عنوان یک شهروند روسی در این کشور زندگی کند.کشور روسیه ششمین کشور از لحاظ بالا بودن منبع درآمد می باشد.دمای هوای کشور روسیه در زمستان به منفی ۱۲ درجه می رسد و در تابستان به ۲۰ درجه بالای صفر می رسد و از این رو کشوری سردسیر محسوب می شود.اکثر مردم این کشور پیرو دین مسیحیت هستند و پایتخت این کشور شهر مسکو می باشد.اقتصاد قدرتمند این کشور باعث شده تا سطح رفاه نسبتا بالایی برای شهروندان خود فراهم کند.

متقاضیان مهاجرت در جهت دریافت مجوز اقامت در روسیه باید نوع اقامت (دائم یا موقت) خود را مشخص کند و بعد از یک سال زندگی در کشور روسیه نسبت به پذیرش به عنوان یک شهروند روسی و برخورداری از امتیازات آن اقدام نمایند.کسی که به عنوان شهروند روسی پذیرش می شود می تواند به خدمات اجتماعی کشور روسیه دسترسی داشته باشد و بدون نیاز به ویزا به صورت آزادانه ورود و خروج به کشور روسیه داشته باشد می تواند در این کشور با حقوق و پاداش ها ی مطلوب مشغول به کار شود یا خود کسب و کاری راه اندازی کند و همچنین به عنوان یک شهروند روسی از آدرس و مشخصات برخوردار خواهد شد که حق رأی در انتخابات و رفراندم نیز خواهد داشت.

مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری:

سرمایه گذاران بر اساس ماهیت سفر تجاری اقدام به اخذ ویزای روسیه برای مدت ۳ یا ۶ یا ۱۲ ماه معتبر است که با توجه به نوع ورودی قابل تمدید است.ویزای تجاری برای مقاصد غیر تجاری نیز قابل استفاده است.متقاضیانی که طرح تولیدی بامجوز ارائه میدهند نیز می توانند اقامت از طریق سرمایه گذاری را دریافت نمایند.

مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل:

متقاضیانی که قصد تحصیلات تمام وقت در کشور روسیه را دارند نیاز به ویزای دانشجویی خواهند داشت و مزیت این روش آن است که مهاجر در هنگام تحصیل و حتی بعد از پایان مدت تحصیل میتواند در کشور روسیه مشغول به کار شود و حتی اقامت دائم یا تابعیت آن را نیز بدست آورد.به دلیل برخورداری از با کیفیت ترین سیستمهای آموزشی و به صرفه بودن هزینه های تحصیل در روسیه متقاضیان زیادی هر ساله برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. ویزای دانشجویی پس از صدور ه مدت ۳ ماه معتبر است که بعد از آن دانشجو بایستی نسبت به طول مدت اقامت خود در کشور روسیه آن را تمدید کند.

مهاجرت به روسیه از طریق کار:

صدور ویزای کار تنها توسط ارسال دعوتنامه ای از طریق یک سازمان یا کارفرمای روسی برای افرادی که سوابق و شرایط کاری خوبی دارند امکانپذیر است. در کشور روسیه قومیت و ملیت برای حقوق و پاداش کارمندان در نظر گرفته نمی شود و برای تمام کارمندان برابر است.برخی از متقاضیان نیز از طریق کارآفرینی خصوصی مورد تایید اداره مهاجرت روسیه می توانند اقدام به اخذ ویزا برای مهاجرت کنند.برخی دیگر از افراد نیز براساس مسلط بودن به زبان روسی می توانند اقدام به مهاجرت به روسیه کنند.

مهاجرت به روسیه از طریق کارآفرینی:

برخی از مهاجران به دلیل دسترسی به امکانات فراوان و تهیه آسان مجوز کارآفرینی در روسیه از این طریق اقدام به مهاجرت کرده اند.مدارک لازم برای دریافت مجوز کارآفرینی در روسیه با ارائه کارت اقامت موقت یا دائم در کشور روسیه می باشد همچنین ترجمه پاسپورت شهروند به زبان روسی نیاز است.افرادی که تمایل به ایجاد تجارتی در کشور روسیه ندارند می توانند بخشی از یک تجارت بزرگ در کشور روسیه را خریداری نمایند.

مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی:

با توجه به اینکه مهاجرت از طریق پناهندگی سخت ترین روش مهاجرت است چرا که باعث می شود از زمانی که فرد درخواست را ثبت می کند فرصت و زمان زیادی باید منتظر پذیرفته شدن یا در درخواست پناهندگی بماند و با توجه به سردسیر بودن کشور روسیه امکان مهاجرت از طریق پناهندگی باعث به وجود آمدن انواع بیماری ها و خطرات جانی افراد می گردد و با توجه به بالا بودن آمار جرم و جنایت در کمپ ها امکان مهاجرت از این طریق پیشنهاد نمی شود.

سفر بدون روادید ایرانیان به روسیه

نمایش نظرات (2)