سازمان UNico
راهنمای مهاجران

بیش از 6000 ایرانی در آستانه دیپورت از کشور آمریکا

بیش از 6000 ایرانی در آستانه دیپورت از کشور آمریکا (بدلیل قانونی بلک لیست کشورهای حامی تروریست)

 

به نوشته خبرگزاری worldtribune بیش از ۱۰،۰۰۰ مهاجر غیر قانونی از کشورهایی که ایالات‌متحده آمریکا را به عنوان حامیان مالی تروریسم تعیین کرده‌است ، دستور تخلیه و یا دستور نهایی دیپورت را از اداره مهاجرت و گمرک ( ICE ) گرفته اند ، اما هنوز هم در حال حاضر در ایالات‌متحده ،  در حال زندگی هستند .

براساس گزارش موسسه قانون اصلاح مهاجرت , کشورهایی از ایران , سوریه , سودان و کره‌شمالی در این فهرست گنجانده شده‌اند . هر چهار کشور به عنوان حامی دولت تروریسم توسط وزارت امور خارجه منصوب شده‌اند .

بیش از ۶،۰۰۰ تن از از این افراد که غیر قانونی وارد خاک آمریکا شده اند ، از ایران هستند که به ۶۱ درصد جمعیت دیپورتی ها را در بر میگیرند و از کشورهای دیگر  سوریه با ۲۰ درصد ، سودان با ۱۸ درصد و کره‌شمالی با کم‌تر از یک درصد در حال پیگیری می باشند .

آمریکا ایران را به عنوان حامی اصلی تروریسم در ایران طبقه‌بندی کرده‌است و ادعا می‌کند که ایران ” طیف وسیعی از حمایت از جمله مالی ، آموزش ، سلاح و تجهیزات را به گروه‌های تروریستی در سراسر جهان – به ویژه حزب‌الله ” ارائه می‌دهد که اخیرا ً رسما ” سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ” را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین کرده‌است .

مقامات اطلاعاتی آمریکا و کارشناسان امنیتی اخیرا ً در کنگره درباره وجود ” سلول‌های مخفی ” تروریست ایرانی که در ایالات‌متحده فعالیت می‌کنند ، شهادت دادند . طبق گفته پیتر کینگ نماینده کنگره ، جمهوری‌خواه نیویورک و عضو کمیته امنیت داخلی مجلس ، شواهدی در دست است که نشان می‌دهد ایران تهدیدی جدی برای کشور به شمار می‌آید .

توماس هومن، مدیر اجرایی سابق ICE ، اخیرا ً در مورد این مساله اظهار نظر کرد و اظهار داشت : ” بزرگ‌ترین نگرانی من این نیست که چند تروریست به طور غیرقانونی وارد کشور شده‌اند ، چند نفر از آن‌ها عبور کرده‌اند ؟ چند نفر از از آنها توسط پلیس‌های مرزی دستگیر نشدند ؟ این چیزی است که آمریکایی‌ها باید در مورد آن فکر کنند .”

 

همچنین مقامات آمریکایی به قوانین پناهندگی اعتراضاتی را داشته اند که امکان دیپورت سریع این افراد را از آنها گرفته است.

 

6000 ایرانی در آستانه دیپورت دیپورت از کشور آمریکا.منبع:worldtribune

 

نمایش نظرات (2)