سازمان UNico
راهنمای مهاجران

انتقال هزاران پناهجوی سوری به مناطق مرزی توسط ترکیه

انتقال هزاران پناهجوی سوری به مناطق مرزی توسط دولت ترکیه

 

دولت ترکیه طی هفته‌های اخیر هزاران پناهجوی سوری را که برای چندین سال در شهرهای بزرگ ترکیه اقامت داشته‌اند، مجبور کرد تا محل زندگی خود را ترک کنند.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز سه‌شنبه نوزدهم شهریور، در گزارشی نوشت که بسیاری از پناه‌جویان سوری با اتوبوس به نواحی مرزی سوریه منتقل شده‌اند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، رجب‌ طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، تلاش دارد تا پناه‌جویان سوری را در داخل سوریه، در منطقه حائلی که قرار است به‌طور مشترک با نیروهای آمریکایی اداره شود، اسکان دهد.

رییس جمهوری ترکیه، هفته گذشته کشورهای اروپایی را تهدید کرد که اگر به این کشور کمک نکند ترکیه ممکن است مرزهای خود را برای عبور پناه‌جویان به اروپا باز کند.

رئیس جمهوری ترکیه با هشدار نسبت به عدم حمایت بین المللی از طرح کشورش برای بازگرداندن یک میلیون پناهجو به مناطق شمال سوریه تهدید کرده بود که در صورت دریافت نکردن حمایت های لازم راه ورود پناهجویان به اروپا را باز خواهد کرد.

عضویت در کانال تلگرام یونیکو

انتقال هزاران پناهجوی سوری :

آنکارا با چراغ سبز و همکاری ایالات متحده در حال ایجاد یک «منطقه‌ امن» در شمال سوریه است و به گفته آقای اردوغان بنا دارد شمار زیادی از رانده شدگان سوری را به این مناطق بازگرداند.

منطقه امن یاد شده قرار است به عمق ۳۲ کیلومتر در خاک سوریه ایجاد شود تا ترکیه از طریق آن بتواند تحرکات حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه و شاخه نظامی آن ی.‌پ.‌گ (یگان‌های مدافع خلق) را کنترل کند.

رجب طیب اردوغان طی نطقی در آنکارا اعلام کرده بود :  «ما می‌گوییم که بایست منطقه‌ای امن را تشکیل دهیم تا به عنوان کشور ترکیه بتوانیم آنجا (شمال سوریه) به جای شهرک‌های چادری، شهرهای واقعی بسازیم و آنها را تحت پوشش منطقه امن قرار دهیم.»

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه ضمن درخواست حمایت بین‌المللی برای به اجرا درآمدن این طرح گفته بود: «با حمایت لجستیکی ما خواهیم توانست تا عمق سی کیلومتری شمال سوریه اقدام به خانه‌سازی کنیم. بدین ترتیب شرایط لازم برای یک زندگی مناسب و منطبق با معیارهای انسانی برای ساکنان فراهم خواهد شد.»

پیام بگذارید