سازمان UNico
راهنمای مهاجران

ورود 600 پناهجو به یونان در یک روز

ورود 600 پناهجو به یونان در یک روز؛ یونان پناهجویان را اخراج می‌کند؟

 

دولت یونان 2 سپتامبر 2019 اعلام کرد که هیاتی از وزارت خارجه و دفاع این کشور پس از ورود 600 پناهجو به ساحل جزیره لسبوس تشکیل جلسه اضطراری دادند تا علیه مهاجرت‌های به این شکل تدابیر ویژه‌ای بگیرند.

یونان اعلام کرد که از این پس، گشت‌های مرزی برای منع ورود مهاجرانی که از ترکیه راهی این کشور می‌شوند و بازگرداندن پناهجویان به ترکیه یا سرزمین مادری‌شان را تشدید و تقویت می‌کند.ورود 600 پناهجو تنها در یک روز به جزیره لسبوس یونان از سال 2016 به این طرف، بی‌سابقه است.

ورود 600 پناهجو به یونان

بر اساس گزارش یورو نیوز، اغلب این پناهجویان را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهد.

یونان همچنان تدابیر ویژه برای مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی گرفته تا بیش از گذشته مهاجران به سرزمین‌های مادری خود بازگردانده شوند.

در همین حال، جورجوس کوموتساکوس مسئول تبیین سیاست‌های مهاجرتی یونان در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی این کشور گفته است: «روند پناهندگی باید به سرعت پیش برود تا کسانی که حق حمایت بین‌المللی دارند، مورد تأیید واقع شوند تا ما بدانیم چه کسانی نباید در یونان بمانند.»

بین سال‌های 2015 تا 2017، موجی بزرگی از مهاجران سوری و افغان از ترکیه وارد یونان شدند، تعدادی از این پناهجویان به کشورهای دیگر اروپایی رفتند و تعدادی هم در یونان تقاضای پناهندگی کردند.

پس از مسدود شدن مسیر موسوم به بالقان به روی مهاجران در پی بحران مهاجرت به اروپا، عبور مهاجران از ترکیه به یونان از طریق دریای اژه در سطح چشمگیری کاهش یافته، اما به جای آن عبور از مرز اوروس اخیرا افزایش یافته است.

معمولا مهاجران در جریان عبور از دریا برای رسیدن به یونان، از قایق‌های بادی استفاده می‌کنند که در موارد زیادی این قایق‌ها واژگون شده و تعداد بی‌شماری از پناهجویان غرق شدند.

پیام بگذارید