سازمان UNico
راهنمای مهاجران

دستگیری 43 مهاجر غیرقانونی در کرکلارایلی ترکیه

نیروهای ژاندارمری ترکیه در استان کرکلارایلی 43 تبعه خارجی را که قصد سفر غیرقانونی به کشورهای اروپایی داشتند، دستگیر کردند.

دستگیری 43 مهاجر غیرقانونی در کرکلارایلی ترکیه

 

نیروهای ژاندارمری ترکیه در استان کرکلارایلی 43 تبعه خارجی را که قصد داشتند در قالب پنج گروه از راه‌های غیرقانونی از کشور خارج شوند، در شهرستان‌های دمیرکوی، لوله بورگاز، کوفچاز و در محدوده گذرگاه مرزی دره‌کوی شناسایی و دستگیر کردند.

عضویت در کانال تلگرام یونیکو

افراد دستگیر شده << دستگیری 43 مهاجر >> که تبعه کشورهای پاکستان، عراق و افغانستان هستند، پس از طی مراحل قانونی به اداره مهاجرت استان کرکلارایلی منتقل شدند.

گفتنی است عملیات‌ نیروهای امنیتی ترکیه برای مقابله با ورود و خروج غیرقانونی مهاجران در سراسر کشور همچنان ادامه دارد.

رکلارایلی / خبرگزاری آناتولی / دستگیری 43 مهاجر

 

و اما شرایط کشور افغانستان و دلیل مردمانش برای خروج از کشورشان:

حدوداً از سال 1357 به بعد شرایط کشور افغانستان از حالت عادی خارج شد و تا به امروز این کشور رنگ آرامش و خوشی را به خود ندیده است.

کشوری در دنیا وجود ندارد که پناهجویان و پناهندگان افغان را در خود نداشته باشد و این مردم به دلیل شرایط سخت معیشتی و در خطر بودن جانشان دست به جابه جایی های خطر آفرین هم برای خود و هم برای خانوادشان میزنند.

در واقع راهی به جز این ندارند، برای مثال در همین ماه سپتامبر چندین حمله انتحاری ؛ درگیری مردم عادی و حتی پلیس افغانستان با اعضای گروه طالبان را داشتیم که باعث زخمی و کشته شدن بیش از 100 نفر انسان شده است ، انسان هایی که تنها جرمشان تولد در کشوریست که زمان های زیادی از آرامشش می گذرد.

 

آمریکا به دنبال راه حل؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی مطلبی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: دیدار مخفیانه با رهبران طالبان و محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در کمپ «دیوید» را لغو و گفتگوهای صلح میان ایالات متحده و طالبان را متوقف کردم.

وی افزود: قرار بود با برخی رهبران ارشد طالبان و رئيس جمهور افغانستان به صورت جداگانه در کمپ دیوید دیدار کنم.

ترامپ تصریح کرد: این تصمیم را در پی حمله چند روز پیش گروه طالبان در کابل که منجر به کشته شدن یک سرباز آمریکایی و یازده تن دیگر شده بود٬ گرفتم.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: اگر آنها (طالبان) در این مذاکرات خیلی مهم نمی توانند با آتش بس توافق کنند و حتی 12 انسان بی گناه را می کشند، پس آنها به هیچ صورت توانایی مذاکرات روی یک توافق مهم را ندارند. پس آنها چند دهه دیگر مایل به جنگ هستند.

روز گذشته رسانه های آمریکایی اعلام کردند که سفر محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به ایالات متحده به منظور گفتگو با دونالد ترامپ در باره روند صلح لغو شده است.

هفته گذشته زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان توافق‌نامه نهمین مذاکرات صلح را به رئیس جمهور افغانستان ارائه کرده بود.

زلمی خلیل‌زاد در مصاحبه اختصاصی با یکی از شبکه های تلویزیون خصوصی افغانستان اعلام کرد: اگر شرایط همانگونه که در توافق‌نامه اعلام شده است پیش برود، 5 هزار سربازمان طی 135 روز 5 پایگاه فعلی که ما حضور داریم را ترک خواهند کرد.

نظر مردم افغانستان

درهمین حال٬ برخی شهروندان افغانستان در شبکه‌های اجتماعی از این تصمیم ترامپ استقبال کرده اما برخی دیگر نیز گفته اند که لغو عجولانه مذاکرات بی احترامی به خون نظامیان و غیرنظامیانی است که در جریان نه دور از مذاکرات آمریکا با طالبان کشته یا زخمی شده‌اند.
پیام بگذارید