سازمان UNico
راهنمای مهاجران

مهاجرت به کانادا و 13 دلیل مهم و اساسی

دلایل مهاجرت به کانادا

آیا کانادا برای مهاجرت مناسب است؟

13 دلیل برای مهاجرت به کانادا

چند سالی است که کشور کانادا یکی از اصلی ترین مقاصد جهت مهاجرت کارجویان تبدیل شده است. کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که از نظر کیفیت زندگی شهرت جهانی دارد. در این مقاله قصد داریم به دلایلی بپردازیم که کانادا را دیگر کشورها متمایز می کند، پس با سازمان یونیکو همراه باشید :

کانادا با پذیرفتن بیش از 8 میلیون نفر مهاجر از اقصی نقاط جهان یکی از پرطرفدار ترین مقاصد مهاجرت در دنیاست. این رقم چیزی حدود 1 نفر از هر 5 کانادایی را شامل می شود که رقم بسیار بزرگی است.

فضاهای بزرگ و امن و شهرهای قانونمند و ثروتمند از مزایای سفید کبیر شمالی (کانادا) است. کانادا از امن ترین و مطمئن ترین وشادترین کشورهای جهان است که مزایای طبیعی آن از خرس های قطبی تا شفق ها را شامل می شود. سالیانه هزاران نفر به این کشور مهاجرت می کنند و اگر شما نیز به دنبال خانه جدیدی برای خود و خانواده خود هستید با دلایل بی چون و چرای زیر کانادا را می توانید انتخاب کنید :

  • اطمینان و امنیت در کانادا

بیشتر کشورهای جهان مخصوصا همسایه های جنوبی این کشور به آمار پایین جرم و جنایت در این کشور غبطه می خورند. آمار جنایات خشن بسیار پایین و مالکیت سلاح نیز در این کشور یک چهارم ایالات متحده آمریکاست. این موضوع برای این کشور شهرت و اعتبار زیادی به ارمغان آورده است به طوری که سازمان جهانی اقتصاد و توسعه اقتصادی نمره چشمگیر 9.7 از 10 را به امنیت این کشور اختصاص داده است. به علت وجود احساس امنیت در این کشور آمار مالکیت سلاح نیز بسیار کم است. همچنین پروسه دریافت مجوز سلاح نیز طولانی و بسیار دشوار است.

آموزش در کانادا

  • اهمیت آموزش در کانادا

کانادا به تحصیل و آموزش اهمیت شایانی می دهد به طوری که از دسترسی تمام جوانان و شهروندان کانادایی به بهترین کیفیت آموزش بدون توجه به سابقه آنها اطمینان حاصل کرده است. همچنین سرانه بودجه آموزش در این کشور از تمامی کشور های جهان بیشتر است. در نتیجه دانش آموزان کانادایی در دوران تحصیل خود، بهتر عمل می کنند و در مقایسه با میانگین کشورهای دیگر، مدت زمان بیشتر و طولانی تری را به تحصیل میگذرانند. و این موضوع سبب ایجاد جامعه ای آگاه و ثروتمند شده و فرصت های شغلی مناسبی را برای مهاجران تحصیل کرده و ماهر ایجاد کرده است.

تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کانادا نسبت به آمریکا، انگلیس و استرالیا هزینه کمتری دارد.
  • اخذ اقامت کانادا

اصلی ترین مرحله مهاجرت اخذ اقامت کشور مقصد می باشد که در کانادا روند اخذ اقامت دائم به نسبت بسیاری از کشور ها از جمله استرالیا، آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی راحت و سریع تر است.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت

  • فرهنگ در کانادا

فرهنگ انگلیسی-فرانسوی کانادا از همان ابتدا در هویت ملی آنها عجین شده است. به همین دلیل تعجبی ندارد که اکنون کانادا یکی از متنوع ترین فرهنگ های جهان را داراست. 41 نفر از 338 نفر نماینده پارلمان کانادا در این کشور به دنیا نیامده اند و این موضوع ضامن تحمل تنوع فرهنگی از قلب دولت این کشور است.

امکان ندارد شما در تورنتو یا ونکوور راه بروید و صدای مردمی که به زبانی خارجی صحبت می کنند به گوشتان نخورد یا بوی غذایی خارجی به مشامتان نرسد. به عنوان یک مهاجر مستقر شدن در کانادا بسیار ساده است زیرا احترام و مقبولیت مهاجران جزوی از فرهنگ کانادایی است. اگر آماده بیرون رفتن و آشنا شدن با مردم جدید و پذیرفته شدن هستید، کانادا نیز آماده پذیرفتن شماست.

در 100 سال گذشته، مهاجرت های گروهی از کشورهای مختلف به کانادا، پذیرش مردم کانادا را به فرهنگ های مختلف افزایش داده است. همچنین به دلیل اینکه بسیاری از کانادایی ها خود ریشه غیر کانادایی دارند، چند فرهنگی بودن را جزئی از هویت و فرهنگ خود می دانند.

  • کانادا جامعه ای روشن فکر و صبور

کانادا شایسته ی آوازه ی آرامش و آزادی است. این کشور از پیشگامان عرصه حقوق مدنی است و اولین کشوریست که خارج از اروپا، از ده سال پیش ازدواج همجنس گرایان در آن قانونی شد.

تنوع فرهنگی و روشن فکری کانادا در قوانین و سیاست های مهاجرت آن نمایان است. همچنین این کشور در مقابل جرایم تنفر آمیز و نژادپرستی کوچکترین تحملی از خود نشان نمی دهد. می توان گفت کانادا بهترین کشور در دنیا در زمینه ی مقبولیت اقلیت های فرهنگیست.

دولت کانادا ارزش و مزایای مهاجران تحصیل کرده و ماهر را برروی اقتصاد این کشور به خوبی می شناسد. سیاست های منطقی و معقول مهاجرتی این کشور این امکان را به کسانی که به دنبال یک زندگی موفق و شاد در کانادا هستند، می دهد تا به اهداف خود برسند. در نتیجه کانادایی ها به راحتی به همه جای دنیا سفر می کنند و می دانند که در همه جا از آنها استقبال می شود.

دلایل مهاجرت به کانادا

  • اقتصاد کانادا قدرتمند و باثبات

عکس پشت کارت پستال ها از دریاچه ها و کوهها می توانند بسیار جذاب و فریبنده باشند، اما برای هرکس که قصد مهاجرت به کشوری دیگری را دارد مزایای کاربردی و اقتصادی مقصد اهمیت ویژه ای دارد. خوشبختانه، کانادا یکی از قوی ترین اقتصاد های جهان را داراست و گزینه های بسیار متنوعی را پیش روی مهاجران جاه طلب خود می گذارد.

در طی سالیان گذشته، نرخ تورم در کانادا اغلب کمتر از 3 درصد بوده است.

سیستم بانکی کانادا پشتوانه ی اقتصاد قوی و مورد اطمینان این کشور است که توسط انجمن جهانی اقتصاد برای 7 سال متوالی با ثبات ترین سیستم بانکی جهان نام گرفته است. این ثبات و امنیت اقتصادی این امکان را به دولت کانادا می دهد که برای بیشتر ساکنین این کشور کیفیت زندگی بالایی را تامین کند. این کشور رتبه 2 کیفیت زندگی را بین کشور های عضو جی20 دارد.

  • خرید ملک در کانادا

قیمت خرید ملک در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته دنیا پایین تر است (به غیر از شهرهای بزرگ کانادا)

  • سیستم سلامت بین المللی

سیستم سلامت و خدمات درمانی کانادا یکی از معقول ترین و در دسترس ترین سیستم های درمانی دنیاست. بیشتر خدمات درمانی رایگان است و هزینه های آن از مالیات تامین می شود. دولت برای هر استان بودجه درمانی درنظر می گیرد و مقامات محلی استان ها با صدور کارت های درمان نسبت به ارایه خدمات درمانی اقدام می کنند.

با توجه به نوع ویزای مهاجرت میتوان برای دریافت کارت سلامت اقدام کرد در غیر این صورت میتوان از بیمه های خصوصی بهره جست. بعضی مواقع برای بعضی پروسه های درمانی نیاز است که مدتی در صف انتظار بود که با توجه به کیفیت خدمات دریافتی از ارزش کافی برخوردار است زیرا کانادا از به روز ترین متدهای درمانی و بهترین پزشکان و بیمارستان ها برخوردار است.

  • کشور کانادا بزرگ و زیبا

با حدود 10 میلیون کیلومتر مربع مساحت، کانادا دومین کشور پهناور جهان پس از روسیه و یکی از زیباترین کشور های جهان است. از طوفان های قطبی شمالی گرفته تا دشت ها و دریاچه های پهناور، کانادا میتواندبا جاذبه های گردشگری متنوع شما را به خود جذب کند.

هر آخر هفته می تواند فرصتی برای اسکی، تماشای وال ها، قایق و کایاک سواری و یا گشت و گذار در این طبیعت بکر و ناب باشد. تجربه هایی یکتا همچون خوابیدن در یک هتل یخی و یا شنا کردن با خرس وجود دارند که فقط در کانادا یافت می شوند.

تورنتو به عنوان چهارمین شهر جذاب جهان انتخاب شده و ثابت می کند که حتی شهرها نیز در کانادا زیبا هستند. جمعیت کانادا نسبت به پهناور بودن این کشور بسیار پایین است، چیزی حدود 37 میلیون نفر، که باعث معقول بودن قیمت خانه در تمام این کشور شده است.

10 دلیل مهاجرت به کانادا

  • فرهنگ آشپزی در کانادا

جدا از این موضوع که کانادایی ها مبدع هاوایی پیتزا هستند، فرهنگ غذایی این کشور بسیار پیچیده است. در شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور و مونترآل میتوانید به راحتی رستوران هایی که غذاهای لوکس اروپایی را با کیفیت اصیل آن سرو می کنند پیدا کنید.

موج های مختلف مهاجران که از اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی وارد این کشور شده اند باعث پیشرفت و تنوع وسیع غذایی کانادا شده است. در بیشتر شهرهای بزرگ شما مجموعه ای از خوراک های متنوع را می بینید. از غذاهای ویتنامی و تای گرفته تا غذاهای ایرانی و لبنانی. همه این ها به کنار، غذای ملی این کشور، “پوتین”، که شامل سیب زمینی سرخ شده با پنیر و عصاره گوشت است غذای مورد علاقه تمامی کانادایی هاست.

  • نیاز به نیروی کار در کانادا

کانادا به دلیل همسایگی با کشور آمریکا و مهاجرت تعداد زیادی از کانادایی ها به این کشور و پهناور بودن کشور، بیشتر از هر کشور مهاجر پذیری به نیروی کار نیاز دارد و زمان اشباع شدن بازار کار در آن نسبت به کشورهایی همچون استرالیا بسیار دیرتر است. همچنین در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به دلیل کاهش زاد و ولد و افزایش بازنشستگی، نیروی کار کاهش می یابد.

  • مردم شوخ طبعی کانادا

با اینکه کانادایی ها عموما مردمی وطن پرست و مغرور هستند، اما به هیچ وجه خود را جدی نمی گیرند. مردم راحتی که به شوخ طبعی ساده و رک بودن خود در جهان معروفند.

با داشتن هنرمندان و کمدین های مطرحی همچون جان کندی، دن آیکریود، جیم کری، هاوی مندل و مایک میرز که همه کانادایی هستند میتوان فهمید که آنها ذاتا مردمی شوخ و سرزنده هستند و این موضوع ارزش قرارگرفتن در لیست ده دلیل برتر مهاجرت به کانادا را دارد.

کانادایی ها راجب همه چیز شوخی می کنند و می خندند، از وضع هوا گرفته تا سیاست. فقط حواستان باشد که راجب هاکی شوخی نکنید که برایشان مانند مذهب مقدس است!

  • ثروت های طبیعی کانادا

اقتصاد با ثبات کانادا تکیه بر منابع سرشار طبیعی این کشور دارد. جدا از درآمدی که از صنایع نفتی و گازی دارند، صنایعی همچون طلا، مس، اورانیم و آهن نیز به اقتصاد قوی این کشور کمک می کنند.

دشت های مرکزی کانادا برای کشاورزی ایده آل هستند و این امکان را به این کشور داده اند که جزو صادرکننده های گندم، غلات، چوب و فراورده های چوبی باشد. این سرمایه های طبیعی همچنین به پیشرفت صنعت گردشگری این کشور کمک شایانی کرده است. مردم از سراسر جهان برای دیدن گوزن ها و خرس های قطبی، وال ها و حتی شفق های شمالی به این کشور سفر می کنند.

با داشتن منابع طبیعی فراوان و بازار بزرگ کار، فرصت های سرمایه گذاری بسیاری، در کشور کانادا وجود دارد. اغلب مهاجرین پس از ورود به این کشور، به کارآفرینی، ایجاد کسب و کارهای بزرگ و کوچک می پردازند. دولت کانادا در جهت حمایت از کارآفرینان و کسانی که برای بهره برداری از منابع این کشور طرح های تجاری دارند، وام های بسیاری به آنان اعطا می نماید.

برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند باید بدانند، سالیانه 250000 مهاجر به این کشور مهاجرت می کنند، بنابراین کانادا را به یکی از ایده آل ترین مقاصد مهاجرت تبدیل کرده است.
از اینکه در این مقاله با یونیکو همراه بودید، سپاسگزاریم. اما این نکته را در نظر بگیرید که مهاجرت از کشور مادری به خصوص با خانواده برای شروعی دوباره در کشور کانادا، مهمترین تصمیم شما در طول زندگی خواهد بود. بنابراین تمام جوانب آن را به درستی ارزیابی کنید.
پیام بگذارید